Bielo^ Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 Rzecz dzieje się w 3ds max 9. Yhm, zamiast położyć się spać podjąłem próbę walki z render to texture. Chcę sobie wreszcie coś oteksturować elegancko a nie same speedy, poza tym jeszcze bym chciał do tego normal mapki dorobić. Model do gry znajomego, gdzieś w kąt żeby graczy brzydotą i brakiem detali nie straszył. To miał być kawałek fundamentu, cóż... http://img118.imageshack.us/img118/5417/postep3mm1.png Przerobiłem już dosłownie z 5 tutoriali o jednej rzeczy(RTT), w każdym inaczej wytłumaczone, najzabawniejsze jest to, że wszystkim działa, tylko mnie nie lubi. Na twarzdzielu mam jeszcze kilka hipoly meshow tylko żeby je zunwrapować i wypalić teksturki. No ale przejdźmy do sedna - wymieniłbym sposoby jakimi to robiłem może w ten sposób ktoś wyłapałby błąd, ale taki opis byłby nie dokładny. Mam model hipoly z muda, w nim low poly i wszystko ustawiane tak jak w tutorialu od kurta hectica (sharing by levus), w efekcie prawie zawsze wychodzi albo calkiem czarny obraz, albo jakas tam normal mapa, z czerwonymi dziwnymi artefaktami, albo czerwono czarne AO,. jestem naprawdę bardzo wk... tym stanem rzeczy. Mam dość pieprzenia się z aplikacją która już dawno temu powinna działać. Jak ktoś nie może tak z głowy, chce sam zobaczyć to mogę udostępnić plik .max (a co!) sam sobie zobaczy, ustawi i mi poda co zrobił. Bardzo mnie to spowalnia, złości, wyrywam sobie włosy z głowy i łamię palce uderzając nimi w biurko. Co za dzień.... Dzięki za przeczytanie, pozdrawiam, Bielo.
zeet Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 Na modelu nic nie widać :), pokaż może tą normal mapę jak wyszła .
Bielo^ Napisano 24 Sierpień 2008 Autor Napisano 24 Sierpień 2008 (edytowane) To model hipoly, jeszcze przed polycrunchem i zmapowaniem :P Piękna, nie zeeciku? http://img264.imageshack.us/img264/4011/objbox013normalsmapvk4.jpg @edit: jeszcze dwa malutkie screeny z wjuportu maxowego. http://img170.imageshack.us/img170/9687/postep6sn1.png http://img223.imageshack.us/img223/6443/postep7ax1.png Edytowane 24 Sierpień 2008 przez Bielo^
Temporal Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 hmmm czekaj ale Ty chce normal mape wypalic w maxie z modelu hi na low tak? hmmm a nie mozesz normalki wypalic w mudboxie odrazu? szybciej i bezproblemowow... jesli natomiast juz musisz to robic w maxie to pokaz screena z twoim cage'em moze niepokrywa sie dokladnie i dlatego masz te czerwone kolorki to normalne przy zlym dopasowaniu cage'a. Co do AO to szczezrze sie przyznam ze jeszcze nigdy nie wypalalem go na teksturke. Jak chcesz to udostepij plika tez mam 9tke to nie bedzie problemu z otwarciem.
Tomala Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 Masz źle ustawionego cage'a. Możesz odznaczyć use cage w opcjach projection mapping i wypalić tak jak w zbrushowym zmaperze ustawiając tylko długość promieni skanujących ale cage da lepsze efekty przy skomplikowanych kształtach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się