Jump to content

Wywala podczas renderu...


Recommended Posts

Posted

Witam!

 

Mam problem i generalnie już mnie coś trafia... Nie miałem tego problemu wcześniej... Teraz podczas renderu mnie po prostu wywala z maxa. Wyłącza się.. nie ma errora ani nic... po prostu sie wyłącza..

 

I ma to miejsce tylko na mojej jednej scenie. Na innych nie ma to miejsca.

Nie wiem co mogłem spier****, że aż sie nie chce wyrenderować? :P Co tak bardzo wkurzyło tego Vraya :) Nie chciałem go obrazić....

 

Wygląda to tak, że oblicza Light Cache.. I albo wywali juz w tym momęcie albo gdy przeliczy LC potem nawet IE... I jak mam szczęście to wyrenderuje mały kawałek i się wyłączy.... Z innymi ustawieniami BF i IE na przykład też wywala. Więc nie wiem już co może się dziać. Scenka nie jest nawet zbyt duża.

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Coś podobnego miałem parę razy i zwykle winny był któryś z obiektów w scenie. Nic złego z nim się nie działo, po prostu renderer go znienawidził i wykrzaczał się niby bez powodu. Ukryj wszystkie obiekty, spróbuj wyrenderować scenę. Jeśli będzie ok to odkryj (unhide) jeden obiekt (ewentualnie grupę) i znów renderuj. Jeśli będzie ok odkryj kolejny obiekt, etc. etc. Gdy odkryjesz ten zły render się wywali i będziesz wiedział co musisz wymienić :)

No chyba, że to coś z zupełnie innej beczki ;)

Posted

621 obiektów... hmmm ale okk popatrze te nowe bo wcześniej było bez problemu. :) Dzięki wielki lece sprawdzić.. Jak to dobrze, że ktoś czuwa o tej godzinie XD Dałeś mi nadzieje :D hehehe swoją drogą wybredny ten vray :P Jak można znienawidzić jakiegoś obiektu Xd haha ok zobacze.. szczerze mam nadzieje, ze to to :p

Posted

Mnie się pierwszy raz zdarzyło przy robieniu osiedla, też było sporo obiektów. Dlatego dobrze odkrywać grupami, a jak się trafi na właściwą to spośród niej po jednym.

Posted (edited)

TEraz jeszcze renderowałem w 1024x573 i ok.. jednak gdy jadę wyżej wywala...

 

ok jednak nie od tego zalezy... :P Ok odkrywam pomału grupy obiektów :) hehe

Edited by BiX
Posted

Ja w sprawie problemu z wypadajacym z rytmu 3ds-em :). Mozliwe ze Vray 'znielubiał' nie tylko model ale i materiał?

 

Taka mysl mi do głowy przyszła bo wywaliłem zaimpotrowana lampe co prawdopodobnie była przyczyna dolegliwosci nie stety dalej sie zawiesza a za bardzo nie mam juz co kasowac :)

 

Co o tym sadzicie ?

Posted

Hmm no może i tak być... Nałoże na wszystko standardowy vraymlt i sie zobaczy.. na razie to mi zostało jakieś hmm jedyne 200boxow XD haha :) No ale póki co renderuje aż miło :P Ciekawy jestem co z tego wyniknie :)

Posted

spr cz yajkiego materialu dziwnego nie masz tzn czy wszystkie sa vrayowe i przewal cala scene na proxy ja kiedyss po dodaniu zwyklego goxa do sceny mialem wywalki ,,, :] ale jak przewalilem boxa na proxy (dziwne box i problemy ) to scena szla ale potem cos tam jeszcze domodelowlaem i lipa cala scene musielm na proxy :]

nie zbadane sa zachcianki Maxa & Vraya :D

Posted

Hej :D

Właśnie się zwlekłem z łóżka bo szukałem ciągłe tego złego ^^ No i znalazłem.... haha :) Ale miał on materiał... Zmieniłem na zwykły, podstawowy VRayMlt i co? I Smiga.... Pierwszt raz się z czymś takim spotkałem hhehe. Dzięki za pomoc chłopacy XD Uf bałem się, że to coś poważniejszego będzie i się pożegnam ze scenką a przynajmniej z jej znaczną częścią.. Na szczęści tylko jeden materiał poszedł się...... przejść. :) Zrobię go jeszcze raz i się zobaczy.

 

Pozdro!

Posted

Hej!

Wywala, wywała.. gry dodam mapę BUMB! Dlaczego? CZy ktoś może mi to wytłumaczyć? :P

Posted

To aż tyle potrzeba pamięci żeby taką małą scenke wyrenderowac.... eh

No ok to chyba będzie trzeba dokupić.. To akurat mały problem więc jeśli o to mu chodzi to ok... :) Czego się dla grafiki nie zrobi....

Posted

A probowales przelacznik 3GB? Jesli masz windowsa xp 32bit to kazdej aplikacji przydzielane jest tylko 1 GB. Uzyj Switcha 3GB to pomaga (tez tak mialem). Wyedutuj plik boot.ini (jest ukryty) na dysku C: i na koncu po spacji dopisz /3GB. Uruchom ponownie kompa.

 

Moj przyklad takiego pliku:

 

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional 3GB Switch" /noexecute=optin /fastdetect /3GB

 

Najlepiej gdybys sie przesiadl na winde 64bit i max 64 bit ( w tym vray 64bit) jesli jeszcze tego nie zrobiles :P

Posted

Problemem tak jak koledzy wspomnieli jest

a) za mała ilość ramu

b) system 32 bitowy, który na jeden proces możne przydzielić tylko 1 GB czy tez 1,5 ramu.

 

trzeba przesiąść się na system 64 bitowy i dokupić ramu i problemu nie będzie.

Polecem windowsa xp 64bit, ale vista tez moze byc.

 

Uwaga!

VIZ 2008 32bit działa pod systemem 64 bitowym bez problemu, wiec podejrzewam, ze max tez bez problemu bedzie dzialal.

Nie jest wiec konieczna przesiadka na maxa 64 bit.

Pozdrawiam.

Posted

Problemem tak jak koledzy wspomnieli jest

a) za mała ilość ramu

b) system 32 bitowy, który na jeden proces możne przydzielić tylko 1 GB czy tez 1,5 ramu.

 

trzeba przesiąść się na system 64 bitowy i dokupić ramu i problemu nie będzie.

Polecem windowsa xp 64bit, ale vista tez moze byc.

 

Uwaga!

VIZ 2008 32bit działa pod systemem 64 bitowym bez problemu, wiec podejrzewam, ze max tez bez problemu bedzie dzialal.

Nie jest wiec konieczna przesiadka na maxa 64 bit.

Pozdrawiam.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy