Skocz do zawartości

Vray edge tex....porblem z meshsmoothem.


JmTm00

Rekomendowane odpowiedzi

Hej panowie!!!

 

Krótka piłka:

Jest model, a na nim mesh smoothx1...shaderek to vray edge.....

 

problem:

Po wyrenderowaniu cale to edge texture zageszcze dokladnie tak jak trzeba (kazdy poly przekrojony na 4) ale...czy da sie wyrenderować to tak zeby wyglądało jak przy zaznaczonym "isoline display" w meshsmooth?...wywalanie krawedzi nie wchodzi w gre bo mi detal uceknie....moja niewiedza podpowiada mi ze czeka mnie modelowanie od nowa a dedlajn na zaraz :(:(

 

Bede wdzieczny za pomoc!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mrkrzysiek - właśnie jest odwrotnie mój drogi kolego MS ma isoline, a ts już nie;)

 

JmTm00 - a spróbuj dać vraydispmod na technikę Subdivision i szary (128,128,128) materiał. Wiem, że przy dispie vray zachowuje linie z oryginalnego modelu. Nie jestem tylko pewien, czy odpowiednio ci się model wygładzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwe rozmyte odbicia w scanline byłyby równie nieprzydatne co w vrayu czy mentalu (wynika to z ich natury) dlatego musisz je fakeować :)

 

Pominę najprostsze rozwiązania jak rozmycie mapki hdri ponieważ sytuacja jest pewnie ciut bardziej skomplikowana (zapewne występują interreflection) tak więc jedynym sensowym wyjściem jakie widzę to użyć mentala pod XSI ;) Dlaczego – otóż ten wbudowany w maxa nie ma kilku dość przydatnych nodów (na ścisłość to na pewno ma ale poukrywanie i by trzeba było się bawić) które pozwalają na takie coś:

 

Refleksy w zależności od odległości:

http://www.bernardlebel.com/tutorials/XSI_reflectFade/reflectFade-1.htm

 

czy interpolowanie za pomocą fakowanego sss i light mapy:

http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=26461

 

oczywiście coś za coś – jakość za czas :/

 

Jeszcze są możliwości blurowania reflections za pomocą point cloud (technika podoba tylko, że pracujemy w przestrzeni 3d) ale to już byś musiał się bawić w inne rendery (PRMan, Mantra itp.)

 

P.S Jeżeli bardzo zależy Ci na czasie to rozwiązanie Mastera jest najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpadlem na pomysl jak zrobic isoline display, ale to bedzie pracochlonne.

 

1. Rozlkadasz siatke bez ms na uvw (tylko poprawnie, tak zeby zadne poly sie nie pokrywaly itd.)

2. wypalasz texture z zaznaczonymi krawedziami(np. texporterem)

3. nakladasz ta teksturke na model, dodajesz ms

5. voila!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ja robiłem troszkę inaczej - imho nieco szybciej. Ustawiałem jakąś chorą rozdzielczość obrazu, tak że monitor ledwo piszczał i print screen :). Potem na render nałożyć ewentualnie, ale jeżeli to ma być clay tylko, to można ładnie sobie DX materiał skonfigurować i oświetlić model światłami w real time. Efekt nadaje się do druku. Można próbować jeszcze filtrami dodać AA do linii.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej, ile metod ile mozliwości :D Panowi sory ze tak nie indywidualnie odpowiem...ale DZIEKUJE WSZYSTKIM za porady...juz daje repki komu moge, naprawde doceniam.

...ale jak mrkrzysiek napisał o turbosmoothie to mi sie cieplo zrobilo....a ja debil jeden nigdy tego nie uzywałem, i żyłem w przekonaniu ze odkryłem najwiekszego buga 3dmaxa (2 te same modyfikatory smooth :D)...a tu prosze, pierdut :D:D:D ale roadość :D

 

Dziekuje i pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności