JmTm00 Napisano 8 Wrzesień 2008 Share Napisano 8 Wrzesień 2008 Hej panowie!!! Krótka piłka: Jest model, a na nim mesh smoothx1...shaderek to vray edge..... problem: Po wyrenderowaniu cale to edge texture zageszcze dokladnie tak jak trzeba (kazdy poly przekrojony na 4) ale...czy da sie wyrenderować to tak zeby wyglądało jak przy zaznaczonym "isoline display" w meshsmooth?...wywalanie krawedzi nie wchodzi w gre bo mi detal uceknie....moja niewiedza podpowiada mi ze czeka mnie modelowanie od nowa a dedlajn na zaraz :(:( Bede wdzieczny za pomoc! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 9 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 9 Wrzesień 2008 ech czyli jednak nici z mozliwości maxa jak rozumiem :/:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 Patrzylem wczoraj przed wyjsciem z pracy na to, ale nic nie wymyslilem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 9 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 9 Wrzesień 2008 no wlasnie :/ obawiam sie najgorszego :/ :D a moze wie ktos z was jak zrobić ROZMYTE odbicia...ino ze w scanline bo vray zabija czas :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 z tego co pamiętam by był obiekt po MS a widoczne edge z przed niego to zamiast MS dajesz Turbo Smooth'a i zaznaczasz Isoline Display czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie bo max'a nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voyager Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 mrkrzysiek - właśnie jest odwrotnie mój drogi kolego MS ma isoline, a ts już nie;) JmTm00 - a spróbuj dać vraydispmod na technikę Subdivision i szary (128,128,128) materiał. Wiem, że przy dispie vray zachowuje linie z oryginalnego modelu. Nie jestem tylko pewien, czy odpowiednio ci się model wygładzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 no wlasnie :/ obawiam sie najgorszego :/ :D a moze wie ktos z was jak zrobić ROZMYTE odbicia...ino ze w scanline bo vray zabija czas :D materiał raytrace, gęsty noise w bumpie i jakiś mocny supersampling by szumu nie było. wtedy zobaczysz co zabija czas :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy_a Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 Prawdziwe rozmyte odbicia w scanline byłyby równie nieprzydatne co w vrayu czy mentalu (wynika to z ich natury) dlatego musisz je fakeować :) Pominę najprostsze rozwiązania jak rozmycie mapki hdri ponieważ sytuacja jest pewnie ciut bardziej skomplikowana (zapewne występują interreflection) tak więc jedynym sensowym wyjściem jakie widzę to użyć mentala pod XSI ;) Dlaczego – otóż ten wbudowany w maxa nie ma kilku dość przydatnych nodów (na ścisłość to na pewno ma ale poukrywanie i by trzeba było się bawić) które pozwalają na takie coś: Refleksy w zależności od odległości: http://www.bernardlebel.com/tutorials/XSI_reflectFade/reflectFade-1.htm czy interpolowanie za pomocą fakowanego sss i light mapy: http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=26461 oczywiście coś za coś – jakość za czas :/ Jeszcze są możliwości blurowania reflections za pomocą point cloud (technika podoba tylko, że pracujemy w przestrzeni 3d) ale to już byś musiał się bawić w inne rendery (PRMan, Mantra itp.) P.S Jeżeli bardzo zależy Ci na czasie to rozwiązanie Mastera jest najlepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRiPi Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 wpadlem na pomysl jak zrobic isoline display, ale to bedzie pracochlonne. 1. Rozlkadasz siatke bez ms na uvw (tylko poprawnie, tak zeby zadne poly sie nie pokrywaly itd.) 2. wypalasz texture z zaznaczonymi krawedziami(np. texporterem) 3. nakladasz ta teksturke na model, dodajesz ms 5. voila! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 To znaczy ja robiłem troszkę inaczej - imho nieco szybciej. Ustawiałem jakąś chorą rozdzielczość obrazu, tak że monitor ledwo piszczał i print screen :). Potem na render nałożyć ewentualnie, ale jeżeli to ma być clay tylko, to można ładnie sobie DX materiał skonfigurować i oświetlić model światłami w real time. Efekt nadaje się do druku. Można próbować jeszcze filtrami dodać AA do linii. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 9 Wrzesień 2008 Share Napisano 9 Wrzesień 2008 oj panowie kombinujecie za dużo dajesz TS na obiekt z Isoline Displey materiał z edgestex i działa voyager TS ma Isoline Displey chodziłem specjalnie by to sprawdzić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voyager Napisano 10 Wrzesień 2008 Share Napisano 10 Wrzesień 2008 mrkrzysiek - zwracam honor. Sprawdziłem i masz racje :) Ale mój sposób z vraydispmodem z opcją subdivs działa ;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 10 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 10 Wrzesień 2008 Ojej, ile metod ile mozliwości :D Panowi sory ze tak nie indywidualnie odpowiem...ale DZIEKUJE WSZYSTKIM za porady...juz daje repki komu moge, naprawde doceniam. ...ale jak mrkrzysiek napisał o turbosmoothie to mi sie cieplo zrobilo....a ja debil jeden nigdy tego nie uzywałem, i żyłem w przekonaniu ze odkryłem najwiekszego buga 3dmaxa (2 te same modyfikatory smooth :D)...a tu prosze, pierdut :D:D:D ale roadość :D Dziekuje i pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się