Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zna ktos moze skrypt (albo plugin do 2008 x64) ktory rozmiesci obiekty na

jakiejs powierzchni na podstawie bialoczarnej tekstury ?

 

Znalazlem jeden ale nie dziala: http://www.highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/modeling/poly_tools/object-placing-and-aligning-5342.html

 

Nie chce kombinowac z czasteczkami emitowanymi tekstura i instancerem,

potrzebne mi pewne i szybkie rozwiazanie.

 

Jakby ktos mial cos takiego pod reka to bylbym wdzieczny za linka,

Dzieki z gory :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mam pewien pomysł, możesz użyć hair follicles do dystrybucji po obiekcie a potem podmienić je na co chcesz

 

 

ale najpierw musisz naprawić skrypt który usuwa folliclesy ktore leżą na białej texturze, los chciał że już 'niet funkcjonirt' :) i wywala wszystkie

 

 

Select hairSystem1 and execute following script.

 

string $texture = "file1";

// converting selection to follicles

convertHairSelection "follicles";

// list of follicles

string $list[] = `ls -sl`;

string $it;

// for each follicle

for ($it in $list) {

// get UV-position

float $u = `getAttr ($it+".parameterU")`;

float $v = `getAttr ($it+".parameterV")`;

// get color at point on surface under follicle

float $col[] = `colorAtPoint -o RGB -u $u -v $v $texture `;

// delete follicle and it’s curve if red channel is white

if($col[0]>0.5) delete (`listConnections -t "nurbsCurve" $it`) $it

(`listTransforms $it`);

}

Napisano
  • Autor

Haha, no niezle, troche naokoło ale chyba sie skusze i pogrzebie z tym skryptem;]

Fajna funkcja jest w nim uzyta wiec moze uda mi sie napisac zamiast tego cos wlasnego.

W razie czego wrzuce jeszcze na forum.

Dzieki !

Edytowane przez ca mel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności