claude Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 Mój klient wymyślił sobie sporo matowego szkła w mieszkaniu. W dodatku często chce aby to szkło było podświetlane od dołu. Mój podstawowy sposób na matowe szkło to - zmniejszyć Refraction glossiness do np .8 - eventualnie jeśli ma być jeszcze mniej prześwitujące to zmiejszyć refraction a kolor diffuse dać biały - z fogiem chyba nie ma co kombinować bo podobno masakrycznie wydłuża render Właśnie dużym problemem jest czas renderu tego mlecznego szkła, potwornie długie czasy renderingu, tak dla podglądu jak renderuje to godzina spokojnie wychodzi. A parametry GI są niskie, widać ziarno, nie chce myśleć co będzie jak będe robił finalny render. Czy znacie jakieś sposoby na fajne mleczne, matowe szkło, które renderowało by sie w miarę szybko. TO tyle, mam nadzieje na jakieś podpowiedzi. Pozdro a tu mój teścik, podświetlanie słabo wyszło, nie wiem co zrobić aby kolor światłą się bardziej na szkle rozpraszał
Tores Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 Może to ci pomoże jak boisz się długich renderów: photoshop_tutorial_glass Zawsze możesz wyrenderować z niskimi ustawieniami i dalej posłużyć się tym tutkiem jeżeli są duże różnice odległości przedmiotów za szybą
claude Napisano 22 Wrzesień 2008 Autor Napisano 22 Wrzesień 2008 dzięki, zawsze to jakaś alternatywa, nie wygląda źle pozdro
Master Kiełbaster Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 a tu mój teścik, podświetlanie słabo wyszło, nie wiem co zrobić aby kolor światłą się bardziej na szkle rozpraszał może podświetl to szkło od tyłu zamiast od dołu i daj SSS materiałowi
arev Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 Gdzie ten twój teścik? Nic nie ma ;) Btw. nie wiem czy SSS Vraya obsługuje podświetlanie od tyłu. Zdaje mi się, że gdzieś pisali, że nie.
Master Kiełbaster Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 to co obsługuje skoro nic nie obsługuje? :P chyba jednak powinno się przebić jakieś światło
claude Napisano 22 Wrzesień 2008 Autor Napisano 22 Wrzesień 2008 render w pierwszym poście mi się pokazuje wstyd się przyznać że nie używałem jak na razie SSS
arev Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 (edytowane) Żaden wstyd. Szczerze mówiąc to SSS jest ostatnią rzeczą jakiej bym użył do mlecznego szkła. Czasu na pewno ci to nie oszczędzi. Próbowałeś interpolować refrakcje? Jak dostatecznie wysoko ustawisz to efekt może nawet będzie zadowalający. a co do podświetlenia to na szybko wyszło mi coś takiego: VrayBlendMaterial, jako baza materiał szkła, jako coat materiał VrayLight. Mapa połączenia to RGB Multiply z falloffem Perpendicular/Parallel w jednym slocie i zwykłym gradientem w drugim slocie. edit: Tutaj wersja mleczna - z opcją "Use interpolation" w refreakcjach. Ilość sampli - 50, renderuje się superszybko :) Edytowane 22 Wrzesień 2008 przez arev
Mr_SAN Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 A gdyby użyc w materiale tanslucency (przwodnosc swiatla dla materialu) ?
tweety Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 a może fake i gradient z self illumination? liczyć się będzie szybciej a różnicy klient nie dostrzeże :] czasami za bardzo utrudniacie sobie życie ;)
claude Napisano 22 Wrzesień 2008 Autor Napisano 22 Wrzesień 2008 Dzięki za odpowiedzi, zawsze można na was liczyć. arev - wypas, dzięki wielkie, ładne rendery tweety - zawsze dobre pomysły dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się