Skocz do zawartości

Sposób na matowe szkło, podświetlane.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój klient wymyślił sobie sporo matowego szkła w mieszkaniu. W dodatku często chce aby to szkło było podświetlane od dołu.

 

Mój podstawowy sposób na matowe szkło to

- zmniejszyć Refraction glossiness do np .8

- eventualnie jeśli ma być jeszcze mniej prześwitujące to zmiejszyć refraction a kolor diffuse dać biały

- z fogiem chyba nie ma co kombinować bo podobno masakrycznie wydłuża render

 

Właśnie dużym problemem jest czas renderu tego mlecznego szkła, potwornie długie czasy renderingu, tak dla podglądu jak renderuje to godzina spokojnie wychodzi. A parametry GI są niskie, widać ziarno, nie chce myśleć co będzie jak będe robił finalny render.

Czy znacie jakieś sposoby na fajne mleczne, matowe szkło, które renderowało by sie w miarę szybko.

 

TO tyle, mam nadzieje na jakieś podpowiedzi. Pozdro

 

a tu mój teścik, podświetlanie słabo wyszło, nie wiem co zrobić aby kolor światłą się bardziej na szkle rozpraszał

 

blurglasssz5.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Gdzie ten twój teścik? Nic nie ma ;)

 

Btw. nie wiem czy SSS Vraya obsługuje podświetlanie od tyłu. Zdaje mi się, że gdzieś pisali, że nie.

Napisano (edytowane)

Żaden wstyd. Szczerze mówiąc to SSS jest ostatnią rzeczą jakiej bym użył do mlecznego szkła. Czasu na pewno ci to nie oszczędzi. Próbowałeś interpolować refrakcje? Jak dostatecznie wysoko ustawisz to efekt może nawet będzie zadowalający. a co do podświetlenia to na szybko wyszło mi coś takiego:

poswiatlomz3.jpg

VrayBlendMaterial, jako baza materiał szkła, jako coat materiał VrayLight. Mapa połączenia to RGB Multiply z falloffem Perpendicular/Parallel w jednym slocie i zwykłym gradientem w drugim slocie.

 

edit:

Tutaj wersja mleczna - z opcją "Use interpolation" w refreakcjach. Ilość sampli - 50, renderuje się superszybko :)

poswiatlointerpolbh5.jpg

Edytowane przez arev
Napisano

a może fake i gradient z self illumination? liczyć się będzie szybciej a różnicy klient nie dostrzeże :]

 

czasami za bardzo utrudniacie sobie życie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności