Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Serwis LivePlace opublikował ciekawe video przedstawiające

trójwymiarowy świat o nazwie 'CITY SPACE'. Całość oparta jest na

silniku OTOY, który naprawdę potrafi zaskoczyć efektami... Na łamach naszego portalu możecie przeczytać artykuł poświęcony tej technologii.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=346

 

 

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co tu dużo mówić Raytracing, zamiast shitowego systamu z Zbuforami itp., przetwarzającego każdy trójkącik. zamiast tego każdy pixel to jak photon w maxie.

 

Też najnowsza ta technologia nie jest, Używana w wolfensteinie 3d;-). Z tym że duużo więcej obliczeń potrzebuje niż standardowy silnik np. scena z 1000trisów będzie miała pewnie kilka tysięcy razy więcej obliczeń niż normalnym sposobe. Ale np scena z 20mln trisów już dużo mniej. Poprostu ilość obliczeń zależy bardziej od rozdziałki, ilości świateł, sampli GI, niż od ilości trisów.

Napisano

nie ma co sie tak jarac

 

sceny miejskie to typowy trick zeby laikow oszukac (bo generuja ladne,

zbalansowane, male drzewa bsp/octree/sparse voxel). kiedy weszli do

wnetrz to poza ladnym sloneczkiem to raczej wygladalo to jak sprzed

kilku lat a nie 'porownywalne z kinowymi produkcjami'

 

dodatkowo scenka byla statyczna (i byla juz preprocesowana, podzielona

na drzewko voxeli) i miala zcachowane: albedo, cubemapy (albo

parametrycznie opisane - harmoniki sferyczne) dla odbic i GI... czyli nic

czego by nie bylo w byle swiezej grze komputerowej jak halo3, ut3, q4 itd...

podejrzewam ze jakby podrasowac silnik GTA z konsol na nowe karty graficzne

i zamiast euforii i fizyki poswiecic moc gpu/cpu na np odbicia to efekt by

byl rownie dobry jak to demko, a i pewnie rownie dobry jak nowsze demko z

ruby.

 

oni chca robic "game/graphics as a service" czyli u nich sa servery i renderuja

obraz dla gry/uslugi i pozniej wysylaja ci na kompa/komorke/do telewizora.

Tylko ze poki co R770 generuje im 100 takich malych okienek w 15 klatkach na

sekunde jak pokazali na treo czyli jakby zrobic jeden porzadny viewport

1920x1200 full hd to akurat by mozna bylo na styk zagrac w 60 klatkach

na sekunde :) zakladajac ze gra nie zuzywa juz mocy obliczeniowej na:

fizyke, AI, muzyke itd...

 

ogolnie sa pewne wlasciwosci scenek 3d ktore generuja wymuszaja zlozonosc

obliczeniowa. dajcie milion trojkatow, a mozna zbudowac scene ktora wywali

algorytmy oparte na podzialach przestrzeni (bsp, voxele itd...). tak sie

rozrosnie ze nawet w nasa jednej klatki nie policza

 

wg mnie taki Rage lepiej wyglada :)

Napisano (edytowane)

hmm... moze napisalem jakos pokracznie, ale wiem ze ati jest powiazane z

otoy i ze demko (ruby) z cinema 2.0 jest 'nowa wersja' demka z treo (tj.

technologia renderowania miasta). to mialem na mysli mowiac 'nowe demko

z ruby'. co nie zmienia faktu ze uwazam iz caly ten hype jest bardziej

marketingowy niz merytoryczny. nihil novi sub sole (czego by nie bylo w:

id software, epic games, cryteku na siggraphie i na podejrzewam 100 uczelniach

na calym swiecie :) )

Edytowane przez dokturpotfor
Napisano (edytowane)

Z pewnej strony masz rację, ale przekonamy się jak to będzie wyglądało gdy wszystko wyjdzie na światło dzienne :)

Edytowane przez naeq

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności