Hindus Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Serwis LivePlace opublikował ciekawe video przedstawiające trójwymiarowy świat o nazwie 'CITY SPACE'. Całość oparta jest na silniku OTOY, który naprawdę potrafi zaskoczyć efektami... Na łamach naszego portalu możecie przeczytać artykuł poświęcony tej technologii. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=346
jakus Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 nie wiem jak to możliwe że taki duży skok w porównaniu z tym co mamy teraz...
Cruzh3r Posted September 28, 2008 Posted September 28, 2008 Co tu dużo mówić Raytracing, zamiast shitowego systamu z Zbuforami itp., przetwarzającego każdy trójkącik. zamiast tego każdy pixel to jak photon w maxie. Też najnowsza ta technologia nie jest, Używana w wolfensteinie 3d;-). Z tym że duużo więcej obliczeń potrzebuje niż standardowy silnik np. scena z 1000trisów będzie miała pewnie kilka tysięcy razy więcej obliczeń niż normalnym sposobe. Ale np scena z 20mln trisów już dużo mniej. Poprostu ilość obliczeń zależy bardziej od rozdziałki, ilości świateł, sampli GI, niż od ilości trisów.
dokturpotfor Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 nie ma co sie tak jarac sceny miejskie to typowy trick zeby laikow oszukac (bo generuja ladne, zbalansowane, male drzewa bsp/octree/sparse voxel). kiedy weszli do wnetrz to poza ladnym sloneczkiem to raczej wygladalo to jak sprzed kilku lat a nie 'porownywalne z kinowymi produkcjami' dodatkowo scenka byla statyczna (i byla juz preprocesowana, podzielona na drzewko voxeli) i miala zcachowane: albedo, cubemapy (albo parametrycznie opisane - harmoniki sferyczne) dla odbic i GI... czyli nic czego by nie bylo w byle swiezej grze komputerowej jak halo3, ut3, q4 itd... podejrzewam ze jakby podrasowac silnik GTA z konsol na nowe karty graficzne i zamiast euforii i fizyki poswiecic moc gpu/cpu na np odbicia to efekt by byl rownie dobry jak to demko, a i pewnie rownie dobry jak nowsze demko z ruby. oni chca robic "game/graphics as a service" czyli u nich sa servery i renderuja obraz dla gry/uslugi i pozniej wysylaja ci na kompa/komorke/do telewizora. Tylko ze poki co R770 generuje im 100 takich malych okienek w 15 klatkach na sekunde jak pokazali na treo czyli jakby zrobic jeden porzadny viewport 1920x1200 full hd to akurat by mozna bylo na styk zagrac w 60 klatkach na sekunde :) zakladajac ze gra nie zuzywa juz mocy obliczeniowej na: fizyke, AI, muzyke itd... ogolnie sa pewne wlasciwosci scenek 3d ktore generuja wymuszaja zlozonosc obliczeniowa. dajcie milion trojkatow, a mozna zbudowac scene ktora wywali algorytmy oparte na podzialach przestrzeni (bsp, voxele itd...). tak sie rozrosnie ze nawet w nasa jednej klatki nie policza wg mnie taki Rage lepiej wyglada :)
Mortom Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 dokturpotfor - dobrze napisane!! zgadzam sie z tobą w 100%
naeq Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 dokturpotfor - Twoje informacje są niedokładne, mianowicie... wiesz że ATI jest powiązane z OTOY? :) Tym samym Ruby...
dokturpotfor Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 (edited) hmm... moze napisalem jakos pokracznie, ale wiem ze ati jest powiazane z otoy i ze demko (ruby) z cinema 2.0 jest 'nowa wersja' demka z treo (tj. technologia renderowania miasta). to mialem na mysli mowiac 'nowe demko z ruby'. co nie zmienia faktu ze uwazam iz caly ten hype jest bardziej marketingowy niz merytoryczny. nihil novi sub sole (czego by nie bylo w: id software, epic games, cryteku na siggraphie i na podejrzewam 100 uczelniach na calym swiecie :) ) Edited September 29, 2008 by dokturpotfor
naeq Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 (edited) Z pewnej strony masz rację, ale przekonamy się jak to będzie wyglądało gdy wszystko wyjdzie na światło dzienne :) Edited October 1, 2008 by naeq
RaVirr Posted October 3, 2008 Posted October 3, 2008 http://www.otoy.com/site/start.htm Wejdźcie w screenshoty..dla mnie to wcale nie wygląda jak final fantasy czy beowul.. Wygląda gorzej od niektórych gier :/
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now