Skocz do zawartości

animacja 3d: ssn-21 (pojazd 3d: cobra - RIP)


everyman

Rekomendowane odpowiedzi

stwierdzilem ze jedyny sposob zebym nauczyl sie maxa to zrobic cos calkowicie od zera metoda prob i bledow...

nio i na temacik wybralem sobie samochodzik (cobra)...

http://ywis84.w.interia.pl/cobra_foto.jpg

 

update\'ow czesto niestety nie bede robil ze wzgledu na brak czasu i ograniczony dostep do kompa ;-( [ studia poza moim miasteczkiem ;-( ]

to co do tej pory zrobilem wykonalem poprzez edycje spline\'a (kwadratu) przekonwertowanego do mesh... i tu pierwsze pytanie: czy to dobra metoda (czy jest jakas inna latwiejsza i lepsza)?... i czy kolejne elementy mam wykonywac osobna czy kontynuowac z tego?

pozdro...

 

BYL OBRAZEK ALE SIE ZMYL BO JEST JUZ NIE POTRZEBNY W TYM MIEJSCU ( moze jest jeszcze tu: http://ywis84.w.interia.pl/c001.JPG )

_________________________________

ps zapomnialem napisac: ALE JA WAS LUDZIE PODZIWIAM! ile sie nameczylem przy tym glupim kawalku ;-D... dopiero teraz naprawde podziwiam piekno tych \"3d produkcji\"...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ojojoj, o wiele za gęsta siatka :) gdy popatrzysz sobie na siatki innych modeli to zauważysz, że najpierw robi się ją w wersji low-poly, czyli bardzo rzadką, a dopiero potem nakłada się na nią modyfikator meshsmooth, który ją zagęszcza i wygładza :) więc lepiej zacznij od początku, zwłaszcza, że jeszcze dużo nie masz ;)

 

trzymaj się [piwo]

 

P.S. pisząc \"kwadrat\" miałeś chyba na myśli nie splajna, tylko plane\'a :) metoda jest według mnie dobra, chociaż chcę się przerzucić na NURBSy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ac cobra swietny wozik :)

a moja rada to jest zaczac od doslownie przedniej lampy bo potem bedziesz mial problemy z jej okragloscia zacznij od stworzenia koła i tylko bys extrudowal ku tylowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hłe hłe hłe:)))

Loozack to spec od gestych siatek:)) Wie co mówi:))

IMO wybór metody zalezy od modelu. Ja to auto robiłbym na surface-ach i wykończył E-poly.

 

BEZ meshsmooth

 

NURBS to supergładkie płaszczyzny i niesamowitych mozliwościach edycji i sporym cieżarze. Max ma je nieco zwalone, Potegą w te klocki jest Rhino

 

Pozdro

Lookas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modelowanie NURBSami jest w pewnym sensie podobne do modelowania splajnami (Bzyku, nie bij, wiem że to co innego ale tam też są krzywe :D), podobno najlepszym programem do modelowania tym sposobem jest Rhino, co mam zamiar w niedalekiej przyszłości sprawdzić :)

 

no dobra, nie róbmy off-topicu :D

 

Everyman, czekamy na updaty :)

 

[piwo]

 

EDIT

 

no i mnie Lookas wyprzedził :P:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja loozack co tu kłamiesz co mają baziery do krzywej bo moim zdaniem nic albo bardzo malo.

A czy sa super gladkie wcale nie musza byc takie bladkie.

A miszczem nurbsow jest studio tools, narzedzia tam wystepujace to poprostu bajka i wymagania sprzetowe jak dlamnie tez bajeczne :)

nie robilem off-topicu ale poprostu musialem sprostowac. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi... na razie siedze na uczelni ( do piatku ;-( ) i nie mam dostepu przez to do swojego kompa ;-( wiec nie moge robic dalej... mam nadzieje ze w sobote i niedziele uda mi sie cos zrobic to wtedy wrzuce ;-D... pozdro...

 

---edit----------------------------------------------

 

no nareszczie w domku ;-D... usunalem to co do tej pory zrobilem (niewiele tego bylo ale troche nad tym siedzialem) i zaczne od nowa... z NURBS`ow nie bede raczej tym razem kozystal bo jak je odpalilem to sie w nich pogubilem ;-p...

 

---edit----------------------------------------------

 

myslalem ze bede mial wiecej czasu ale niestety co siade do kompa cos mnie od niego odciaga a jeszcze referacik zostal mi do napisania ;-(... wrzucam szybki update chociaz ciezko to nazwac updatem bo jest w podobnym stopniu zaawansowania do tego co juz mialem... robie teraz niezco rzadsza siatke ;-D i wyglada przez to nieco kanciato ;-p mam nadzieje ze ten \"meshsmooth\" potem to zniweluje ;-)... troche dziwnie sie cos uklada za \"kolem\" przy tym wylocie powietrza (nie wiem jeszcze jak to poprawic ale popracuje nad tym)...

thx zaczecie od przedniej lampy to byl dobry pomysl ;-D...

czekam na dalsze uwagi i sugestie odnosnie tego jak robic by wygladalo jak najlepiej...

off-topic jest mile widziany bo moze sie czegos ciekawego dowiem co bede mogl wykorzystac ;-D

 

BYL OBRAZEK ALE SIE ZMYL BO JEST JUZ NIE POTRZEBNY W TYM MIEJSCU ( moze jest jeszcze tu: http://ywis84.w.interia.pl/c002.jpg )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zostaw na poczatku takie rzeczy jak wlotco do lampy to powiem ze zrob to w taki dosc prosty sposob zrob kolo wielkosci lampy i opisz na tym 6-cio maxymalnie 8-kąt np. jak robisz w maxie jak sie domyslam to zrob walec z wlasnie 6 lub 8 segmentow wiecej naprawde nie potrzeba przejdz do editable poly.

inaczej poprostu sie zakrecisz wkoncu w siatce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybieglem (jak zawsze ;-p) troche w przyszlosc: chcialem pobawic sie materialami i zestawic to co dotej pory zrobilem zeby zobaczyc czy przpomina to juz ten samochod ;-D...

uzylem tego meshsmooth i wyszlo cos takiego:

1 -> poszarpalo (zrobilo falbanki) ale pewnie jest inny sposob na nakladanie \"farby\" - jak sie nie chce wam pisac jaki to poszukam sam ;-p

2 -> pozostaly kanty... czemu i czy musze to poprawiac na obecnym etapie czy dopiero na koniec jak uzyje ostatecznie meshsmooth (bo to byka dopiero proba)...

pozdro...

 

BYL OBRAZEK ALE SIE ZMYL BO JEST JUZ NIE POTRZEBNY W TYM MIEJSCU ( moze jest jeszcze tu: http://ywis84.w.interia.pl/c003.jpg )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby nie bylo ze nic nie robie - bo robie ;-p... pomalutku i nieudolnie ale nauczenie sie \"tego wszystkiego\" jest trudniejsze niz myslalem ;-(

 

BYL OBRAZEK ALE SIE ZMYL BO JEST JUZ NIE POTRZEBNY W TYM MIEJSCU ( moze jest jeszcze tu: http://ywis84.w.interia.pl/c004.jpg )

 

 

PS czekam az ktos zmiesza mnie z blotem

 

c.d.n. (ale chyba nie szybko)... pozdro 4all

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie chodzi dobrze... ale masz tutaj linka do tego samego obrazka tyle ze wrzuconego na friko ( zamieszczam w ten sposob bo friko nie chce chodzic z typowego hyperlinka ;-( ):

www.everyman.friko.pl/c004.jpg

powinno ladowac sie szybciej...

 

 

---edit----------------------------------------------

dzisiaj siadlem do kompa i... :-( pliczek z samochodzikiem mi sie uszkodzil :-(... no coz ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo bo troche sie nauczylem i zabralem sie zaraz za nowy projekcik :-) ssn-21 seawolf... scenka ma przedstawiac zatapiona lodz podwodna... oto to co do tej pory zrobilem:

http://ywis84.w.interia.pl/seawolf01.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znowu ja przyszedlem troche pomarudzic... mam pytanko jak moge uzyskac efekt falowania wody za plynaca torpeda (bo zmienilem koncepcje scenki) - probowalem zrobic wg tutka z matrixowymi pocisakami i go lekko zmodyfikowac ale cos mi nie wychodzi ;-(... moze ma ktos jakas sugestie ktora moglaby mi pomoc... z gory thx...

 

---edit----------------------------------------------

 

dzisiaj wieczorkiem siedlem dalej do maxa no i tak mnie ruszylo zeby zobaczyc jak sie robi animacje ;-D... narazie idzie troche za szybko ale nie chce mi sie juz poprawiac ;-p bo i tak bede musial jeszcze sporo poprzerabiac -> ulepszyc model zmienic teksturki i zrobic cos zeby te durne trojkaty za torpeda wygladaly jak babelki i falujaca woda a to jakos nie chce mi wyjsc ;-( [no idea why]... mimo to zamieszczam bo moze ktos cos podpowie:

http://ywis84.w.interia.pl/01.mov

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze jest troche kanciaty ale nie dawalem jeszcze meshsmotha ( czy jakos tak to sie nazywalo ) bo zdawalo mi sie ze jak mam go wlaczonego to sie dluzej randeruje nawet swiatlo zrobilem tylko takie prowizoryczne bo to byl tylko test robienia animacji... calyczas walcze jeszcze z tym efektem falowania za torpeda ( metoda prob i bledow to dluga droga a dzisiaj na dodatek konczy mi sie zwolnienie lekarskie i musze wracac na uniwerek ;-( )...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uncle: jak narazie wszystko co widze jest lepsze od tego co robie (no prawie wszystko) ale sie dopiero ucze i JA WAM JESZCZE KIEDYS POKAZE ;-D ze moge zrobic cos tak ambitnego ze wam szczeny opadna... ale do tego momentu jeszcze sporo czasu bedzie musialo niestety uplynac ;-(...

a teraz wlasnie randeruje mi sie troszke poprawiona wersja... i co i kazda klatka randeruje sie po ok 25 sek na jedno przejscie na klatke ktorych jest w klatce 12 a klatek jest 60... mmm to daje jakies 25x12x60=18000sek=300min=5 godzin !!! o zgroza a to praktycznie zwykly maxowski rander bez bajerkow w rozdzielczosci 320x240 ;-(... jak mnie szlak nie trafi i nie wylacze tego ja lub moj brat to wieczorem wrzuce update ;-D...

a teraz ide poszukac na forum twojego ubota uncle...

 

---edit----------------------------------------------

 

mmm mala poprawka randeruje mi sie juz dobre 3,5 godziny i pozostalo do konca jeszcze 6... ale nie 6 klatek tylko 6 godzin... chyba dzisiaj wyranderuje czesc a reszte pozniej - znacznie pozniej ;-p...

uncle: daj jak mozesz linka do tego swojego ubota

 

---edit----------------------------------------------

 

stalo sie jak zapowiadalem... dzisiaj wyranderowalem tylko czesc... i moze i dobrze ze sie tak stalo bo juz zauwazylem elementy ktore chetnie bym poprawil...

http://ywis84.w.interia.pl/02.mov

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności