fdak Napisano 28 Wrzesień 2008 Napisano 28 Wrzesień 2008 (edytowane) Nie mam w liscie mode uv face select i nie wiem zbyt gdzie szukac? czy jest mozliwe ze przez to ze jakaś inna opcje mam włączoną znikła ta? Edytowane 29 Wrzesień 2008 przez fdak
mara Napisano 28 Wrzesień 2008 Napisano 28 Wrzesień 2008 ustaw pivot obiektu w osi symetrii (a właściwie tam gdzie chcesz żeby była oś symetrii, bo pivot właśnie wyznacza oś) shift+s snap cursor to grid (lub selection, zależ jak Ci tam pasuje) i w editing/mesh/center cursor w ten sposób ustawisz kursor w miejscu, w którym chcesz żeby była oś oraz pivota w miejscu gdzie jest znajduje się kursor
sanki Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 od wersji 2.46 bodajze nie ma uv face select mode, wszystkie opcje zostaly przeniesione do edit mode
mara Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 fdak, jeżeli masz nowe pytanie to napisz nowego posta albo załóż nowy temat, w tym momencie zmieniłeś temat i treść pierwszego posta a moja odpowiedz została do starego pytania :) dziwne podejście do oszczędzania postów :P
fdak Napisano 3 Październik 2008 Autor Napisano 3 Październik 2008 Własnie zauważyłem ze to dziwnie wygląda:) niepomyślałem o tym:( także następne pytanie:) opcja edge lenght mierzy mi wszystki boki i fajnie:) ale w jakich wartosciach to jest podane? (cm, mm, m? da sie to jakoś zmieniac czy to wogóle jakaś blenderowska jednostka?)
mara Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 tak, to blenderowska jednostka, a od Ciebie zależy ile to jest startowy szescian w belnderze ma wszystkie krawędzie 2jb (jednostki blendera), ja zawsze przyjmuję, że to 2metry
fdak Napisano 4 Październik 2008 Autor Napisano 4 Październik 2008 Dziekuje:) kolejna dawka dla was banalnych pytań:) 1. nakladam textury na wybrany element ( zaznaczam np tylko ramę od łóżka) dodaje nową texture, materialy ustawiam itd, a gdy renderuje , wszystko ma daną texture ( podloga, materac, sciany wszystko). Gdy nakladam inna texture na inny element znowu sytuacja sie powtarza, tylko ze z nową textura:)
mara Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 tekstura jest przypisana do materiału - jeżeli korzystasz z jednego materiału to również tekstura będzie taka sama jeżeli masz różne materiały to może korzystają z tej samej tekstury - tak się dzieje np gdy tworzysz nowe materiały na podstawie już istniejących (klikasz 'add new' w momencie gdy do obiektu jest już przypisany materiał) - sprawdź w panelu Texture buttons jakie nazwy mają Twoje tekstury (nazwy tekstur - nie nazwy obrazków)
fdak Napisano 4 Październik 2008 Autor Napisano 4 Październik 2008 Mam zrobione tak:) Screnny bo jak opisałem to słowami to sam nie rozumiałem co opisałem:)
mara Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 podziel obiekt na ramę i łóżko i nadaj im inne materiały z jedną teksturą na każdy materiał
Gość wilkuf Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 robisz jedną z dwóch rzeczy: 1. nadajesz obiektowi kilak materiałów (bo masz nadany tylko 1) Edit Mode -> panel Links and Materials - klikasz new (oczywiście ten z prawej bo z lewej to jest vertex group) zaznaczasz interesujące cię sciany i klikasz assign ..możesz tak nadać obiektowi do osobnych 16 materiałów z dowolnymi teksturami etc. oczywiście jak chcesz żeby tekstura odpowiednio Ci się rozchodziła to i tak musisz mesha porozkładać w UV editorze (o czym dalej). 2. rozdzielasz obiekt (w edit mode) zaznaczając np. podłogę i naciskasz "p" (lub polecenie mesh-> verticles->separate). teraz masz oddzielnie podłogę i stolik (możesz odzielić podłogę razem ze scianą i nadać temu obiektowi 2 oddzielne materiały). wejdz w edycję stolika zaznacz odpowiednie krawędzie którymi chcesz pociąć model na potrzeby uv editora - potem dajesz Ctr+E->mark seam otwórz w uveditorze plik z teksturą(Alt+O), w 3d view zaznacz cały model ("a") - naciśnij u -> unwrap masz teraz rozłożoną i pocietą siatkę w edytorze uv , którą musisz sobie teraz porozkładać aha oczywiście w "map input" mateiału musisz wcisnąć UV to chyba tyle ..powinieneś dać rade nie obraź się że tak łopatologicznie to napisałem ale lepiej napisać więcej niż potem dopisywać dziesiątki postów z poprawkami mam wrażenie że jesteś dość "zielony" w blenderze - sciągnij i obejrzuj sobie parę videotutoriali choćby z http://www.blender.org/education-help/video-tutorials/
fdak Napisano 5 Październik 2008 Autor Napisano 5 Październik 2008 nawet bardzo zielony:) właśnie wielkie dzieki za takie tlumaczenie, bo inaczej bym nie poradził a tak wszystko zgodnie z rozpiską:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się