Napisano 28 Wrzesień 200816 l Nie mam w liscie mode uv face select i nie wiem zbyt gdzie szukac? czy jest mozliwe ze przez to ze jakaś inna opcje mam włączoną znikła ta? Edytowane 29 Wrzesień 200816 l przez fdak
Napisano 28 Wrzesień 200816 l ustaw pivot obiektu w osi symetrii (a właściwie tam gdzie chcesz żeby była oś symetrii, bo pivot właśnie wyznacza oś) shift+s snap cursor to grid (lub selection, zależ jak Ci tam pasuje) i w editing/mesh/center cursor w ten sposób ustawisz kursor w miejscu, w którym chcesz żeby była oś oraz pivota w miejscu gdzie jest znajduje się kursor
Napisano 29 Wrzesień 200816 l od wersji 2.46 bodajze nie ma uv face select mode, wszystkie opcje zostaly przeniesione do edit mode
Napisano 29 Wrzesień 200816 l fdak, jeżeli masz nowe pytanie to napisz nowego posta albo załóż nowy temat, w tym momencie zmieniłeś temat i treść pierwszego posta a moja odpowiedz została do starego pytania :) dziwne podejście do oszczędzania postów :P
Napisano 3 Październik 200816 l Autor Własnie zauważyłem ze to dziwnie wygląda:) niepomyślałem o tym:( także następne pytanie:) opcja edge lenght mierzy mi wszystki boki i fajnie:) ale w jakich wartosciach to jest podane? (cm, mm, m? da sie to jakoś zmieniac czy to wogóle jakaś blenderowska jednostka?)
Napisano 3 Październik 200816 l tak, to blenderowska jednostka, a od Ciebie zależy ile to jest startowy szescian w belnderze ma wszystkie krawędzie 2jb (jednostki blendera), ja zawsze przyjmuję, że to 2metry
Napisano 4 Październik 200816 l Autor Dziekuje:) kolejna dawka dla was banalnych pytań:) 1. nakladam textury na wybrany element ( zaznaczam np tylko ramę od łóżka) dodaje nową texture, materialy ustawiam itd, a gdy renderuje , wszystko ma daną texture ( podloga, materac, sciany wszystko). Gdy nakladam inna texture na inny element znowu sytuacja sie powtarza, tylko ze z nową textura:)
Napisano 4 Październik 200816 l tekstura jest przypisana do materiału - jeżeli korzystasz z jednego materiału to również tekstura będzie taka sama jeżeli masz różne materiały to może korzystają z tej samej tekstury - tak się dzieje np gdy tworzysz nowe materiały na podstawie już istniejących (klikasz 'add new' w momencie gdy do obiektu jest już przypisany materiał) - sprawdź w panelu Texture buttons jakie nazwy mają Twoje tekstury (nazwy tekstur - nie nazwy obrazków)
Napisano 4 Październik 200816 l Autor Mam zrobione tak:) Screnny bo jak opisałem to słowami to sam nie rozumiałem co opisałem:)
Napisano 4 Październik 200816 l podziel obiekt na ramę i łóżko i nadaj im inne materiały z jedną teksturą na każdy materiał
Napisano 4 Październik 200816 l robisz jedną z dwóch rzeczy: 1. nadajesz obiektowi kilak materiałów (bo masz nadany tylko 1) Edit Mode -> panel Links and Materials - klikasz new (oczywiście ten z prawej bo z lewej to jest vertex group) zaznaczasz interesujące cię sciany i klikasz assign ..możesz tak nadać obiektowi do osobnych 16 materiałów z dowolnymi teksturami etc. oczywiście jak chcesz żeby tekstura odpowiednio Ci się rozchodziła to i tak musisz mesha porozkładać w UV editorze (o czym dalej). 2. rozdzielasz obiekt (w edit mode) zaznaczając np. podłogę i naciskasz "p" (lub polecenie mesh-> verticles->separate). teraz masz oddzielnie podłogę i stolik (możesz odzielić podłogę razem ze scianą i nadać temu obiektowi 2 oddzielne materiały). wejdz w edycję stolika zaznacz odpowiednie krawędzie którymi chcesz pociąć model na potrzeby uv editora - potem dajesz Ctr+E->mark seam otwórz w uveditorze plik z teksturą(Alt+O), w 3d view zaznacz cały model ("a") - naciśnij u -> unwrap masz teraz rozłożoną i pocietą siatkę w edytorze uv , którą musisz sobie teraz porozkładać aha oczywiście w "map input" mateiału musisz wcisnąć UV to chyba tyle ..powinieneś dać rade nie obraź się że tak łopatologicznie to napisałem ale lepiej napisać więcej niż potem dopisywać dziesiątki postów z poprawkami mam wrażenie że jesteś dość "zielony" w blenderze - sciągnij i obejrzuj sobie parę videotutoriali choćby z http://www.blender.org/education-help/video-tutorials/
Napisano 5 Październik 200816 l Autor nawet bardzo zielony:) właśnie wielkie dzieki za takie tlumaczenie, bo inaczej bym nie poradził a tak wszystko zgodnie z rozpiską:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto