Adramel Napisano 30 Wrzesień 2008 Share Napisano 30 Wrzesień 2008 Witam Chcialem sobie cos wkomponowac w zdjecie, ktore nie siedzi na w Environment, a styłu na plane. Potrzebuje obiektu/matarialu w stylu Mate Shadows który by tylko przyjmowal cień innych, widocznych na scenie obiektów, a samemu był niewidoczny. Cień ma padać na zdjęcie na planie. Zdjęcie nie może być w Environment, bo chce trochę potrząść kamerą... Jak takie coś zrealizować w Maxie 9 lub późniejszych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 30 Wrzesień 2008 Share Napisano 30 Wrzesień 2008 sam sobie odpowiedziales, uzyj materialu Matte/Shadow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 1 Październik 2008 Autor Share Napisano 1 Październik 2008 sam sobie odpowiedziales, uzyj materialu Matte/Shadow. Matte Shadow działa tylko dla tekstur w Environment. Jeżeli fota jest nałożona na zwykły obiekt, np Plane to już Matte Shadow nie działa. Szukam sposobu by uzyskać taki efekt jaki daje Matte Shadow dla Environment, ale nie używając Environmenta. Chce poruszać lekko kamerą, a to wyklucza Environment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 1 Październik 2008 Share Napisano 1 Październik 2008 może zmień mapowanie tła na spherical i tillingiem i ofsetem dopasuj je tak by pokrywało kadr. wtedy będzie się ruszać razem z kamerą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 26 Luty 2009 Autor Share Napisano 26 Luty 2009 Znowu trafiłem na podobny, nie rozwiązany problem. Czy max ma materiał który jest przeźroczysty dla obiektów na scenie, ale przyjmujący cień? Materiał Matte/Shadow nie jest przeźroczysty dla obiektów, a tylko dla tła z Environment Map. Tak samo wyłaczenie Visible dla kamery, powoduje zniknięcie całego obiektu, nie przyjmuje cienia. A ja chciałbym mieć cień i równocześnie przezroczystość dla obiektów przysłoniętych. Coś jak Matte/Shadow ale nie tylko dla tła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 26 Luty 2009 Share Napisano 26 Luty 2009 W vrayu masz szerego takich mozliwosci w zakladce vray properities kazdego z obiektow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 26 Luty 2009 Autor Share Napisano 26 Luty 2009 A nie dla vraya? Najlepiej dla scanline, albo ewentualnie FinalRenderera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 26 Luty 2009 Share Napisano 26 Luty 2009 (edytowane) No jak się nie da jak się da, nie takie rzeczy żeśmy ze szwagrem po pijaku renderowali:D Daj matte shadow na ten plane. Wyłącz dla obiektu visible for camera i puść render. Dostaniesz czarny render ale z kanałem alpha! I to tam jest twój cień:) Jak będziesz jeszcze renderować takie myki (z alphą lub cieniem) to zwróć uwagę na materiał z 100% self illumination z białą texturą, jest na renderze całkowicie płaski. Edytowane 26 Luty 2009 przez Levus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 26 Luty 2009 Autor Share Napisano 26 Luty 2009 No jak się nie da jak się da, nie takie rzeczy żeśmy ze szwagrem po pijaku renderowali:D Daj matte shadow na ten plane. Wyłącz dla obiektu visible for camera i puść render. Dostaniesz czarny render ale z kanałem alpha! I to tam jest twój cień:) Jak będziesz jeszcze renderować takie myki (z alphą lub cieniem) to zwróć uwagę na materiał z 100% self illumination z białą texturą, jest na renderze całkowicie płaski. Brzymi rozsądnie. Zaraz to poróbuje. Dzieki dla ciebie i szwagra! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się