jahred6 Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Witam, załączam wizualizacje robocze łazienki, jeszcze bez dodatków itd. Mam problem z ładnym płytkowianiem, pewnie dlategp że wiem za mało... Ale po to ten dział :) Model buduje w autocadzie, w 3d studio importuje z tolerancja warstw nadanych w autocadzie , tworze material z teksturą wybranych przeze mnie płytek, potem modifikacją UVW map - box - wpisuje wartości płytek, problem jest gdy trzeba przesunąc fugę aby sie pokrywało - bo jak na 1 warstwie mam pare elementow to przesuwa mi sie wszędzie. Jak przesuwać teksturą na danej płaszczyźnie, bądz skuteczniej zrobić płytki ? Proszę jeszcze o jakies inne wskazówki - dopiero zaczynam ! renderowane w mental ray [ moze pora przerzucic sie na v ray'a wreszcie...] Pozdro
Eden-3d Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 vray sam cudow nie dokona ,tez trzeba go ujazmic ,ale to dobry pomysl zeby sie na niego przesiasc
mkeruj Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Modeluj w maxie. Pracuj na maxowych warstwach. Używaj "Array" i snapów. Złe mapowanie na drzwiach. Ogólnie jesteś na dobrej drodze Teksturę przesuwasz: UVW Map --> Gizmo --->Move PZDR mkeruj
jahred6 Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 Dzięki, no własnie noszę się z zamiarem całkowitego modelnigu w 3d, ale z lenistwa wybiram cad bo program na którym pracuje codziennie i jest mi łatwiej, z bardziej skomplikowanymi bryłami - wszystko przede mną! Prosiłbym o podpowiedź dotyczącą modelowania płytek ceramicznych - aby było widać ze to jest to :)
bapi23 Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Nie rozumiem dlaczego miałby się przesiadać na v-raya, przecież mental ray to bardzo dobry renderer. Denerwuje mnie to "wreszcie" autora postu. Niby że v-ray to wyższy poziom, a może lepsze wizki na nim wychodzą? Ja kocham Mental Raya:D. a V-raya zamierzam nauczyć się w razie "W", gdybym musiał na nim kiedyś pracować. To tyle na temat rendera, co do wizki: Jeżeli to jest pierwsze podejście do maxa to pewnie długo nad nią siedziałeś. Wg mnie powinieneś pacować nad modelowaniem, mapowaniem, teksturowaniem, i renderingiem (czyli wszystkim;p). Zobacz, jak nakłada się bump mapy, displace mapy, glosiness itd...Mental ray posiada ograomne możliwości w tworzeniu shaderów i daje także gotowe bdobre rozwiązania (arch&designed materials). Napisz jakiej wersji maxa używasz i dawaj większe i wyraźniejsze rendery (korzystaj z hostingów).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się