Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mam nadzieje ze nic nie pomieszalem ale to forum mnie przerasta, poczulem sie bardzo staro.

Oto moja teczka, narazie niema tego wiele bo wiekszosc rzeczy laduje w koszu.

Mam nadzieje ze nie bedzie zbyt wiele smiechu jestem poczatkujacy i tak juz od 2 lat praktycznie z jedna przesiadka z pentagrama na wacoma bamboo.

p.s zapraszam do komentowania rad lub pytan jesli kogokolwiek cokolwiek ciekawi

Edytowane przez Spellit
  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsza praca z 1 postu jest całkiem niezła... choć to te świecące znaki na skórze odstają od bryły. Nie reagują na światło zewnętrzne, to że świecą nie znczy że nie mogą reagować na odblaski.

Ale reszta prac z 1 postu odstaje i to znacznie.

 

W drugim poście podoba mi się ten wampir z biblią i kobitka... chociaż u kobitki lewe oko poleciało ci za bardzo na zewnątrz.

Ogólnie proponuje zaczynać od początków... czyli rysować ołówkiem z natury... można i czymś innym... tablet to już nażędzie do opanowania po fazie dobrego rysunku odręcznego.

 

No i ćwicz, ćwicz! Zresztą jak to mówią "Pot i szczypta talentu to przepis na sukces" :)

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

dzieki dzieki p.s a co myslisz o tanczacej parze wydaje mi sie ze zrobilem ja clakiem na poziomie:)

Edytowane przez Spellit
Napisano

Czesc z referek a czesc z obrazow ktore mi zostaly w glowie, pod warunkiem ze mi sie nie animuja:) kolejna pracka tym razem referka byla zaba taka mala chuda i rachityczna mieszczaca sie na dloni.

 

Concept Art: Goniec swiat: fantasy

 

Bombshell to rasa, która w przyrodzie niema naturalnych wrogów.

Dorosłe osobniki osiągają wymiary średniej wielkości wioski, Bombshelle jako gońce są niezawodne. Tylko raz zdarzyło się, że wiadomość została nie doręczona, miało to miejsce w królestwie nasgali, próba nieautoryzowanego dostępu do wiadomości zaowocowała przemianą tego królestwa w kanion wścibskich.

Tajemnica BombShelli tkwi w ich brzuchach wypełnionych cieczą lżejsza od powietrza o właściwościach wybuchowych po kontakcie z powietrzem. Stad też niewielkie skrzydła służą one tylko jako napęd.

Napisano

wiem ze wyglada jak jezus tzn tak mi sie wydaje chcialem zrobic jeszcze deszcz ale umiejetnosci nie sarczylo zeby wygladal satysfakcjonujaco

Napisano

Przy tej twarzy brakuje jeszcze najciemniejszych miejsc i najjaśniejszych. W tej chwili masz taką medium zupełnie. Nic się nie wyróżnia. A można policzki bardziej rozświetlić, nos etc.. Ale łeb jest spoko całkiem.

Napisano

Dzieki za opinie faktycznie wyszlo trcohe mdlawo ale specjalnie nie chcialem zbytnio przesadzac z cieniami i swiatlami to bylo takie cwiczonko chcialem zblizyc sie do tego co Morano w pracach prezentuje w niektorych uzywa plam czerni i swiatla a w innych wszystko jest stonowane i w jednej tonacji bardzo mi sie to podoba ale jeszcze dluga nauka przedemna.

Napisano (edytowane)

Może i Jezus a może i nie. Tym się nie przejmuj. Ważne że gęba jest ok - anatomiczna i ciekawa. Faktycznie brakuje świateł i cieni ale to można dorobić. Ja mam słabość do pociągłych pysków. Bardzo mi się podoba, tylko mała sugestia można by nieco zarost z twarzą "połączyć". Będzie wyglądał bardziej naturalnie. Ćwicz dalej (i ja też) =]. A dzeszcz? Walnij parę kropek, zapodaj motion blur-a (filtr poruszenie w PS) pod kątem i finito - jeżeli to tylko ćwiczenie to tym bardziej warto poeksperymentować.

Edytowane przez emmilius
Napisano (edytowane)

Ergmorg postac stworzona na digartowy cab mialbyc mechanik kosmita w konwencji kreskowkowo komiksowej wiec wzglednie prosty ergmorg_by_spellit84.jpg

Edytowane przez Spellit
Napisano
_______________________________by_spellit84.jpg kolejne cwiczenie tym razem portret wiem ze proporcje poszly i prawdopodobnie przez to ze zabardzo i zbyt wczesnie skupilem sie na szczegolach
Napisano

posemaniacs jest świetny do tego o czym mówi nazwa tego serwisu - do ćwiczenia póz i ew. proporcji ciała. Nie ćwicz w nim anatomii, bo tam są tylko tekstury ktore nie zachowują się jak ludzkie ciało :)

Napisano

Po co rysować teksturę kiedy ćwiczy się pozy. Widziałeś przykładowe filmiki ludzi które rysują z posemaniacs? Gdzieś powinny być na stronie :)

Tam nie ma nawet sylwetek postaci

 

Zresztą warto żebyś przeczytał uwagi które autor na swojej stronie napisał, wyraźnie napisał na co powinno się zwracać uwagę ćwicząc z PM :)

Lepiej narysować 50 szybkich szkiców póz paroma kreskami niż siedzieć parę/naście/dziesiąt minut nad szkicem pozy z usiłowaniem narysowania niepoprawnych mięśni

Napisano

Naprawde sie ciesze ze moge z wami porozmawiac, nie uwazam sie za grafika, czy mawet rysownika chcialbym nimi byc znalesc prace w tym zawodzie bo to moje hobby i cos dzieki czemu moge sie spelniac.

 

A co do podstaw itp, mimo tego ze przeczytalem wiele ksiazek nie znalazlem tak na dobra sprawe klucza wg ktorego moglbym sie uczyc przelomem dla mnie byla ksiazka betty edwards wtedy zrozumialem dlaczego popelniam niektore bledy albo dlaczego mam klopoty z rysowaniem niektorych rzeczy czesci ciala itp. a co do ostatniego rysunku chyba wiem o co chodzi znow cos co siedzi gleboko we mnie czyli takie na sile ukanczanie rysunku zamiast skupic sie na samej sylwetce zaczolem za daleko isc w kolor cienie itp

Napisano

oglądałem film betty edwards i dla mnie to trochę taki mały cziter... te wszystkie wizjery malowanie markerem po przezroczystym czyms przenoszenia, pierdoły... to tak jak by malować o zdjęciu. Ogolnie z całego 2h filmu przydało mi sie w praktyce 15 minut może...

bardziej polecał bym ci vilppu... najpierw ksiazke potem filmy, albo starego dobrego loomisa ;)

Napisano

ja zadnych wizjerow nie uzywam a to co z ksiazki wynioslem to to ze ptorafie myslec plaszcyznami nie mysle nos dlon palce tylko widzeplamy ktore staram sie odtworzyc w sumie dzieki niej nauczylem sie inaczej patrzec na rysunek i wydaje mi sie ze wyszlo mi na dobre, a loomisa znam i chyba nawet 5 ksiazek przeczytalem to wszystko jest super dopuki rysujesz z ksiazka potem ta wiedza jakos wylatuje najlepiej chyba przswoilem jego toonki to byla fajna zabawa tworzenie harakernej postaci juz od pierwszych kolek:)

Napisano

Chiniec nawet ciekawy. Tylko proporcje troszkę nierówne. Szczególnie uszy. Nosa się nie czepiam że wklęsły bo pewnie że mnichem jest to na szkoleniu w ryja dostał. Szatę mogłeś jakoś z refki też pojechać. Podświetlił bym też od tyłu tym księżycem - bardziej by bryłę pokazało. Podobna uwaga odnośnie "ciacha" z jabłkiem. W tej drugiej pracy uważam że lepiej poradziłeś sobie z pokazaniem materiałów.

Napisano

nightmares_by_spellit84.jpg

praca pod wplywem malej burzy w mojej glowie ktora dziala sie przez kilka dni praca pewnie slaba ale wydaje mi sie ciekawa (zdecydowanie speedpaint)

Napisano
Martoola_by_spellit84.jpg portret kolezanki malowany na podstawie jej zdjecia choć sporo rzeczy musiałem zmyslic bowiem tam była ubrana i choć uslyszałem " to nie mój sutek" to bardzo sie podobało
Napisano

SUPER_ZERO_by_spellit84.jpg SUPER ZERO postacie na bitwe conceptowa szkic wygladal o wiele lepiej:)

Super i Zero to bohaterowie o mocy niewymownej, jest ona tak tajna i nie pojęta, że nawet autor słów niniejszych nie podejmuje się jej opisania. Tożsamości naszego duetu są skrzętnie ukrywane na co dzień są częścią cechu superbohaterów, dbają o super komputery.

Być może nie biorą często udziału w superbohaterskich akcjach być może nie biorą w nich udziału wcale, ale cały cech superbohaterów docenia ich pracę i prawdopodobnie superkomputery nie były by takie super gdyby nie ci dwaj wielcy bohaterzy.

Mimo iż nasza dwójka nie bierze udziału w akcjach swoich superbohaterskich przyjaciół to nie brak im osiągnięć.

SUPER chwali się, postacią palladyna na 67 lvlu w popularnej grze World Of Wallcraft. A także w 97 roku pokonał plagę czerwonych mrówek, która oparła swoją gospodarkę żywieniową o pozostałości pizzy pozostawione przez SUPER

ZERO- niech nie zwiedzie was jego postura ten warzący 43 kilo bohater niema sobie równych co się tyczy sudoku jego najzacieklejszą przeciwniczką jest pani Aurelia z kiosku na dole ich pojedynki w rozwiązywaniu sudoku na czas na pewno są spektakularne. Ulubione powiedzonko ZERO to " Nie dziękuje już jadłem"

Napisano (edytowane)

Prawda jest taka, ze zadna ksiazka nie naucyz cie rysowac, moze dac wskazowki na czym sie skupic, ale nigdy nie powie ci jesli cos robisz zle i dlaczego robisz to zle, dlatego warto wrzucac prace gdzie tylko sie da by pozyskiwac rady, ponadto lekcje rysunku tez duzo daja, bo mozna wymieniac sie spostrzezeniami z innymi ludzmi jak i samym nauczycielem.

 

Jesli chodzi o digitale, to ten z gosciem w furii mniemam jest bardzo fajny.

 

Ale zeby nie bylo ze ja tu pierdu pierdu i nic nie wnioslem do twojego rozwoju, zalatw sobie ksiazke lub jakis videotut z teoria koloru ( te na Gnomon sa genialne) Musisz nauczyc sie wielu spraw dotyczacych koloru, i swiatla. Ja nie bede tutaj tego wszyskiego wypisywal bo sam nie pamietam co do joty a i tak lepiej to zobaczyc w przekazie autora.

 

Ogolnie dam ci proste rady:

 

Nie sciemniaj czarnym i nie pojasniaj bialym, twoj ostatni obrazek wyglada bardzo blado i sztucznie dlatego, ze uzyles szarosci by zaciemnic bryle, a zrob sobie zdjecie w dziennym swietle czy tez z jednym silniejsdzym zrodlem swiatla, wrzuc do ps'a pojezdzij pipeta i zobacz co ci pokaze, ciemne czerwienie, pomarancze i brazy. Ogranicz czarny jak tylko sie da. Druga sprawa to to, ze cienie sa z reguly bardziej nasycone, maja wieksza saturacje, i vice versa przy swietle ( z wyjatkami )

 

Pamietaj o temperaturze koloru, spojrz na ogien, to dobry przyklad.

 

wezmy pod noz czerwien, wielu poczatkujacych chcac dac efekt cieplejszej czerwieni po prostu w okreslonym miejscu czy to jakies laserowe oko czy inny bajer daje jasniejszy odcien czerwieni, czasami to sie sprawdza gdy chcemy miec okreslony efekt, ale w zasadzie lepiej uzyc pomaranczu czy nawet pomaranczu i zoltego. Mysl tymi kategoriami. Rob duzo studium z natury, rysuj co tylko masz pod reka. Obserwuj jak swiatlo nieba wplywa na otoczenia i jak odbija sie od przedmiotow. Na razie tyle.

 

Aha bedac szczerym, narazie nie jestes na tyle dobry by zarabiac na tym tyle, aby sie z tego utrzymywac. Nawet posiadajac odpowiednie umiejetnosci trzeba sobie wypracowac miejsce na rynku, a to z reguly troche trwa.

W okresie "naumiewania sie" zawsze mozna robic jakies drobne zlecenia, ale to chyba tyle.

 

 

P.S Spojrz na genialna prace Lorda Sajmona Biernaca, i zobacz jak wiele ciekawych kolorow wykorzystal w cieniach, i zaden z nich nie jest czarnym, tylko ew bardzo ciemna wersja jakiejs barwy.

 

http://img8.imageshack.us/i/secretagent27duzy11.jpg/

Edytowane przez ICE
Napisano

Uwielbiam ta prace jak i kilka innych i nieumiem sobie wyobrazic tego ze ja stworze chocby cos podobnego Bardzo dziekuje ci za konstrktywna krytyke, z kolorami zawsze mialem klopot najlepiej wychodzily mi szkice tak jak ci bohaterowie po pomalowaniu wyszli zupelnie bez wyrazu a szkic zrobiony zeby bylo smieszniej dlugopisem jest naprawde fajny. Bede dalej cwiczyl i uparcie wklejal moje rpace gdzie sie tylko da:) zapraszam juz na przyszlosc:)

Napisano

cybed_oldguy_by_spellit84.jpg

w ramach cwiczenia nie uzywania czerni ani bieli no dobra bieli uzylem malujac blimki na oczach ale mam andzieje ze takie uzycie jest dozwolone

 

wszelkie sugestie opinie bluzgi mile widziane:)

Napisano

Komiksowo jak komiksowo, ale ja swoje 3 grosze dam.

Tak na przyszłośc jak będziesz w twarze bardziej wchodził.

Zmarszczki jak malujesz, to nie zimnym kolorem, tylko cieplejszym od skóry.

Popatrz na zmarszczki/linie na twojej ręce - są czerwone.

Podobnie zmarszczki na twarzy - mają kolor cieplejszy od reszty skóry.

Policzki, uszy nos są bardzo ukrwione, czerwieńsze.

Pod okiem masz cienką skórę i patrzysz "wgłąb", tam masz fiolety.

Tam gdzie kość jest tuż pod skorą masz żółcie - czoło, góra nosa, pod okiem przy nosie.

dodatkowo zmarszczki mimiczne - szczególnie ta koło nosa - to nie są linie, tylko coś jakby załamanie skóry - masz jedną płaszczyznę która "wchodzi w drugą pod ostrym kątem, więc to nie jest tylko linia, ale też "granica" między tymi dwoma płaszczyznami.

To samo dolna powieka jak się styka z policzkiem.

Jak malujesz - nawet na tym obrazku - zrób levelsy - ctrl+L - i zobacz że nie masz w ogóle bieli ani czerni na obrazku.

Swoją drogą na skórze nie powinieneś mieć czeni w ogóle.

Czapka jest na dole ciamna, ciemniejsza niż granatowy kołnierzyk, biel nawet w cieniu najprawdopodobniej będzie jaśniejsza od granatu w świetle.

uh4474xl.jpg

  • Like 2
Napisano

Zmarszczki jak malujesz, to nie zimnym kolorem, tylko cieplejszym od skóry.

Popatrz na zmarszczki/linie na twojej ręce - są czerwone.

Podobnie zmarszczki na twarzy - mają kolor cieplejszy od reszty skóry.

Policzki, uszy nos są bardzo ukrwione, czerwieńsze.

Pod okiem masz cienką skórę i patrzysz "wgłąb", tam masz fiolety.

Tam gdzie kość jest tuż pod skorą masz żółcie - czoło, góra nosa, pod okiem przy nosie.

dodatkowo zmarszczki mimiczne - szczególnie ta koło nosa - to nie są linie, tylko coś jakby załamanie skóry - masz jedną płaszczyznę która "wchodzi w drugą pod ostrym kątem, więc to nie jest tylko linia, ale też "granica" między tymi dwoma płaszczyznami.

To samo dolna powieka jak się styka z policzkiem.

 

Na to czekałem, dzięki :)

Powiedz jeszcze jak zarost malować, bo się z tym męcze ostatnio...

Napisano

niesamowite co zrobiles z tym portretem, kiedy maluje rysuje ciagle czuje sie jakbym chodzil po polu minowym starannie wchodza na kazda mozliwa mine ktora urywa mi nogi, popelniam kazdy mozliwy blad:( dziekuje za cenne rady postaram sie je wziac pod uwage przy nastepnym malowidle

Napisano

Nie martw się. Zaczyna się metodą prób i błędów :) Jednak myślę, że dzięki temu forum człowiek popełnia mniej błędów niż by popełniał bez niego :) Nieźle Ci idzie. Szczególnie, jak zaczynasz się bawić cieniowaniem. Bez tego Twoje prace są nieco... płaskie, więc idź dalej tą drogą, na którą ostatnio wkraczasz :) Powodzenia!

Napisano (edytowane)

Witam ponownie po dość długiej przerwie. Mimo że nie gościłem tutaj nie próżnowałem a przynajmniej taką mam nadzieję.

Poniżej skany szkiców wykonanych ołówkiem, rysowanie jakby nie stanowi już problemu jako takie (kwestia czasu cierpliwości, czy wyobraźni) teraz kłopot mam z lineartem i a raczej lub dodawaniem kolorów na rzeczach które narysowałem z wyobraźni albo wzorowałem się na kilku cechach ze zdjęć, które mnie interesowały.

[ATTACH=CONFIG]87309[/ATTACH]attachment.php?attachmentid=87309&stc=1

Edytowane przez Spellit
Napisano (edytowane)

no to kilka "kolorków" część z głowy "pingwiny" część w oparciu o zdjęcia ale nie przemalowywane.

Wszelkie uwagi mile widziane. tak jak mówiłem mam problem z cieniowanie dodawaniem kolorów.

W przypadku kolesia z broda najpierw malowałem w skali szarości a potem dodałem lekki kolor.

 

penguin_by_spellit84-d4zccf1.jpg

http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2012/131/b/2/scary_guy_by_spellit84-d4zccwl.jpg

http://www.deviantart.com/download/309404711/mad_hatter__by_spellit84-d547m7b.jpg

http://www.deviantart.com/download/308388324/rockers_by_spellit84-d53ltyc.jpg

http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/159/e/f/sausage_monster_by_spellit84-d52pjyl.png

Edytowane przez Spellit
Napisano

badass_by_spellit84-d6nk71i.jpgszkice4_by_spellit84-d6njiic.jpgszkice2_by_spellit84-d6ndnm3.jpgde7dfec3ad266bc3fd54ea93a560c484-d6njqc4.jpgindianin_by_spellit84-d62nclm.jpgmordy_by_spellit84-d6mkcrh.jpg26_08_2013_wizard_by_spellit84-d6kwsw0.pngsuperheroes_by_spellit84-d6myil8.jpg

noi kolejne prace tym razem nieco zmieniony klimat ponieważ zabawy z lineartem tylko psuły to co i się podobało postanowiłem pozostawić oryginalne szkice i dodać kolor. oczywiście wszelkie komentarze, rady porady mile widziane jeżeli tylko ktoś wogóle zechce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności