palmer Napisano 8 Październik 2008 Share Napisano 8 Październik 2008 Witam Juz od roku pracuje w 3ds jednak wciaz nie moge sie przyzwyczaic i znalesc idealny sposob na rysowanie zlozonych ksztaltow bezposrednio w programie 3ds. Mam do narysowania dlugi blat stolu barowego z wycietymi krzywiznami. Przez dlugi czas byle przyzwyczajony do AutoCad'a w ktorym istnieje proste narzednie "polilinia". Umozliwia ono rysowanie za jednym pociagnieciem raz linie, raz krzywe ....brakuje mi tego w 3ds (a moze istnieje podobne narzedzie w 3ds ??) Mecze sie wiec rysujac splne....raz luk, pozniej znow prosta..luk ..prosta. Nastepnie to wszystko "welduje" i extrude ..... macie moze jakies pomysly jak sobie uproscic to zadanie ? zalaczam obrazek:w acad mozna uzyskac cos takiego jednym "pocianieciem" myszki - komenda polilinia http://img441.imageshack.us/my.php?image=acadub6.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 8 Październik 2008 Share Napisano 8 Październik 2008 hmmm...trudno cos powiedziec...bo to w maxie są wlasnie splainy od tego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viz.k Napisano 8 Październik 2008 Share Napisano 8 Październik 2008 1) zamiast kliku tworzacego wierzcholek kliknij, przytrzymaj i przeciagnij - kontrolujesz krzywizne. 2) ja zawsze robie tak ze rysuje ksztalt z samych wierzcholkow typu corner, potem zaznaczam wszystkie vertexy, RMB i zmieniam je na bezier corner, a potem juz wedle uznania ustawiam uchwyty. Najczesciej trzeba zwiekszyc ilosc steps w interpolation bo domyslny ksztalt jest zbyt toporny. generalnie z tego co piszesz to robisz to dluzsza droga po prostu, zrob tak jak napisalem w punkcie 2, najpierw rysujesz caly uproszczony ksztalt a potem poszczegolne vertexy dopasuj. Jak gdzies sie okaze ze ci brakuje mozliwosci wygiecia to "refine" dodaje vertex na krzywej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 8 Październik 2008 Share Napisano 8 Październik 2008 palmer szkoda, że tak się męczyłeś, polishai ma ocziwiście racje w maxie super szybko robi się takie kształty i jak dla mnie o niebo lepiej niż w autocadzie zwłaszcza kształty nie zkładające się z inealnych prostych lini i wycinkó koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 8 Październik 2008 Autor Share Napisano 8 Październik 2008 (edytowane) stare nawyki z autocada pozostaly ... zaraz sprobuje cos narysowac tak jak radzi polshai dzieki Panowie !!! edit: OK dziala ...RMB (right mouse button) i zmenu sobie wybieram beizer corner to jest to czego potrzebowalem ....wyglada na lepsze narzedzie nic polilinia w acad.. przy okazji male pytanko zrobilem extrude mojego lukowatego ksztaltu .....teraz mam ostre krawedzie ("schodek z ostrym nosem...") ktore chcialbym zaokraglic ...jak moge to zrobic ??? Edytowane 8 Październik 2008 przez palmer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się