Napisano 8 Październik 200816 l Witam Juz od roku pracuje w 3ds jednak wciaz nie moge sie przyzwyczaic i znalesc idealny sposob na rysowanie zlozonych ksztaltow bezposrednio w programie 3ds. Mam do narysowania dlugi blat stolu barowego z wycietymi krzywiznami. Przez dlugi czas byle przyzwyczajony do AutoCad'a w ktorym istnieje proste narzednie "polilinia". Umozliwia ono rysowanie za jednym pociagnieciem raz linie, raz krzywe ....brakuje mi tego w 3ds (a moze istnieje podobne narzedzie w 3ds ??) Mecze sie wiec rysujac splne....raz luk, pozniej znow prosta..luk ..prosta. Nastepnie to wszystko "welduje" i extrude ..... macie moze jakies pomysly jak sobie uproscic to zadanie ? zalaczam obrazek:w acad mozna uzyskac cos takiego jednym "pocianieciem" myszki - komenda polilinia http://img441.imageshack.us/my.php?image=acadub6.jpg
Napisano 8 Październik 200816 l hmmm...trudno cos powiedziec...bo to w maxie są wlasnie splainy od tego....
Napisano 8 Październik 200816 l 1) zamiast kliku tworzacego wierzcholek kliknij, przytrzymaj i przeciagnij - kontrolujesz krzywizne. 2) ja zawsze robie tak ze rysuje ksztalt z samych wierzcholkow typu corner, potem zaznaczam wszystkie vertexy, RMB i zmieniam je na bezier corner, a potem juz wedle uznania ustawiam uchwyty. Najczesciej trzeba zwiekszyc ilosc steps w interpolation bo domyslny ksztalt jest zbyt toporny. generalnie z tego co piszesz to robisz to dluzsza droga po prostu, zrob tak jak napisalem w punkcie 2, najpierw rysujesz caly uproszczony ksztalt a potem poszczegolne vertexy dopasuj. Jak gdzies sie okaze ze ci brakuje mozliwosci wygiecia to "refine" dodaje vertex na krzywej.
Napisano 8 Październik 200816 l palmer szkoda, że tak się męczyłeś, polishai ma ocziwiście racje w maxie super szybko robi się takie kształty i jak dla mnie o niebo lepiej niż w autocadzie zwłaszcza kształty nie zkładające się z inealnych prostych lini i wycinkó koła
Napisano 8 Październik 200816 l Autor stare nawyki z autocada pozostaly ... zaraz sprobuje cos narysowac tak jak radzi polshai dzieki Panowie !!! edit: OK dziala ...RMB (right mouse button) i zmenu sobie wybieram beizer corner to jest to czego potrzebowalem ....wyglada na lepsze narzedzie nic polilinia w acad.. przy okazji male pytanko zrobilem extrude mojego lukowatego ksztaltu .....teraz mam ostre krawedzie ("schodek z ostrym nosem...") ktore chcialbym zaokraglic ...jak moge to zrobic ??? Edytowane 8 Październik 200816 l przez palmer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto