La R Napisano 8 Październik 2008 Share Napisano 8 Październik 2008 Potrzebuję umieścić wiele obiektów, każdy różnego rodzaju na nieregularnej powierzchni. Zastanawiałem się jak najłatwiej to zrobić i z rozwiązań przychodzi mi jedynie do głowy skrypt SuperPainter i jego glue lecz nie jest to doskonałe rozwiązanie gdyż obiekty rzutowane na płaszczyznę zostają poniekąd losowo obrócone wzgladem osi Z. Będę wdzieczny za wszelkie pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 9 Październik 2008 Share Napisano 9 Październik 2008 Moze Reactorem symulacje zrobic? Zasymulowac upadajace przedmioty na tą powierzchnie z nieduzej wysokosci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 9 Październik 2008 Autor Share Napisano 9 Październik 2008 Niestety reactor odpada już piszę z jakiego tytułu: załóżmy, że mamy zbiór płytek ( teoretycznie każda jest inna ) i znajdują się tuż obok siebie powiedzmy coś na wzór płytek łazienkowych ( najłatwiej sobie wyobrazić ) i teraz chce je "położyć" na powierzchnię, niekoniecznie płaską na przykład wklęsłą jak miska i do tego jeszcze z nierównościami. Przy reaktorze dojdzie do niechcianych przemieszczeń poza tym przy dużej gęstości obiektów będzie potrzeba naprawdę dużo obliczeń. Zastanawiam się jescze na conformem "owijającym" jeden obiekt na drugim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 10 Październik 2008 Share Napisano 10 Październik 2008 (edytowane) max lub vray scatter ? Wydaje mi sie ze bedzie odpowiedni to tego typu operacji Byl dobry tutek na max 3d jak go najlepiej ustawic ale nie moge go teraz odnaleźć. [+] Ok znalazlem : http://max3d.pl/tut.php?id=209 Edytowane 10 Październik 2008 przez hcpiter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 10 Październik 2008 Autor Share Napisano 10 Październik 2008 Dzięki hcpiter za odpowiedź, ale scatter jak sama nazwa wskazuje służy do rozrzucania obiektów po powierzchni w tym przypadku jednego w postaci kopii, a ja mam kilka róznych obiektów i potrzebuje je zrzutować na powierzchnię przykleić do niej czy jak to inaczej nazwać. Powiedzmy na przykład taki align na powierzchnię względem normalnej dla x różnych obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 10 Październik 2008 Share Napisano 10 Październik 2008 no ale wtedy ustawiasz odpowiednio pivot (zeby dzialalo jak algin) no a scattera uzywasz po kilka razy na kazdy typ obiektu ? Ja to tak rozumiem moze moglbys napisac co to za obiekty i jak one maja byc ustawione do powierzchni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 10 Październik 2008 Share Napisano 10 Październik 2008 myślę ze to by dało się zrobić particlami ale to już trzeba by gadać z specami od nich jak Leru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 10 Październik 2008 Autor Share Napisano 10 Październik 2008 (edytowane) To by mogło się sprawdzić, ale nie w przypadku kiedy ilość obiektów przekracza 200. Obiekty nie mogą się powtarzać czyli zwykła projekcja jednego obiektu na drugi. Scatter strzela losowo więc już w ogóle odpada gdyż obiekty muszą pozostać wzgledem siebie, własnych środków obrotu ( pivot ) w takich samych odstępach nie mogą zostać tez obrócone wzgledem osi Z. Znacznie lepiej było by już to zrobić ręcznie. edit: mrkrzysiek zastanawiałem się również i nad tym, ale pierwsze próby nie wyszły, a to dlatego, że trzeba napisać skrypt, który by przypisyał poszczególnym numerom cząsteczek te obiekty . Coś takiego zrobil o ile dobrze pamietam Alan McKay i chyba gdzieś widziałem tutorial. Musi to wyglądać na powiedz coś jak "mamy od groma różnych obiektów, razem wyglądają jak dywan i my chcemy ten dywan "położyć" na powierzchni ( nierównej ). Do rozłożenia "prawdziwego" dywanu zastosujemy coś do symulacji tkanin, a co w takim przypadku? Coś czuję, że się jednak chyba bez własnego skryptu nie obejdzie . Może uda mi się zmodyfikowac SuperPaintera, żeby nie obracał obiektów względem Z. Edytowane 10 Październik 2008 przez La R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Predator Napisano 10 Październik 2008 Share Napisano 10 Październik 2008 (edytowane) mrkrzysiek dokladnie (uzyc partykli) + to co napisal hcpiter "uzywac kilka razy" polecam tutak streaker'a jest jak zrobic dywan za pomoca partykli (z roznych obiektow zgrupowanych ze soba) ale mysle ze daloby w latwy sposob przerobic go odpowiednio do Twoich wymagan http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=27583&highlight=dywan ...Znacznie lepiej było by już to zrobić ręcznie. Jak juz chcesz recznie dzialac moze przyda ci sie narzedzie Spacing Tool ? Edytowane 10 Październik 2008 przez Predator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 10 Październik 2008 Autor Share Napisano 10 Październik 2008 Hmm może trochę zawile tłumaczę...poniekąd udało mi się rozwiązać problem. Przypomniałem sobie o skrypcie ze zbioru soulburn - objectdopper Zarówno problem jak i efekt w załączniku. Nadal występuje obrót w osi Z, ale znikomy przy tak gwałtownie zmieniającej się powierzchni. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 15 Październik 2008 Share Napisano 15 Październik 2008 właśnie znalazłem to co chyba najlepiej by ci pasowało plugin Glue http://www.itoosoft.com/english/menu.php?id=glue wiem późno ale lepiej późno niż wcale ;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 15 Październik 2008 Autor Share Napisano 15 Październik 2008 Bacry oficjalnie dostajesz lizaka do...do lizania ;). Nie wiem jak mogłem zapomnieć o tym, dzięki wielkie. Teraz już nie, ale na pewno wrócę jeszcze do tego zagadnienia. Zasługujesz żeby Cię reputnąć na + i dzięki temu "już niedługo będziesz sławny" hehe ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się