Skocz do zawartości

Jak przerwać renderowanie


LoVeMeR

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

w sumie mam dwa problemy i w helpie nie moge znalezc na nie odpowiedzi. pierwszy z nich, to jak w trakcie renderu przerwać go? zalozmy, ze wyrenderowalo mi sie pol sceny, zobaczylem jakis tam efekt i niechce zeby liczylo mi dalej. a moj drugi problem wyglada tak, ze mam 1gb ramu i gdy renderuje cokolwiek to Maya cala moja pamiec skupia na sobie, wiec co zrobic zeby w trakcie renderu moglbym swobodnie poruszac sie po komputerze? czy jest to mozliwe?

 

dzieki i pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

To zalezy jak renderujesz, czy w okienku czy batchem.

Jesli chcesz przerwac liczenie z okienka wystarczy wcisnac ESC, czasem pewnie pare razy, a jesli batcha - poleceniem rendering/render/cancel batch render.

Co do zajetosci komputera i swobodnego z niego korzystania - przede wszystkim dokup pamieci, 1GB to dzis minimum do podstawowej pracy z samym nowoczesnym systemem operacyjnym (o czym swiadcza chocby laptopy masowo sprzedawane w marketach, w standarcie jest 1-2 GB RAM). Windows potrafi zajac w pamieci 700MB, do tego sam program od 250MB wzwyz, plus dane o scenie (potrafia zajmowac nawet po 5GB : ). Gdzie tu jeszcze miejsce na dane dla renderera? Maya kosztuje w Polsce od 9tys wzwyz, wiec jesli kogos na nia stac to chyba nie ma wiekszych problemow by za ulamek tej ceny kupic komputer na ktorym da sie pracowac (z minimum 2-4GB pamieci).

Nawet jesli pamieci bedzie wiecej, pozostaje kwestia priorytetow, renderer

uruchomiony domyslnie zabiera 100% zasobow procesora. Tak wiec jednym z rozwiazan jest obnizenie priorytetu renderowania - recznie lub automatycznie.

Reczny sposob jest dosc upierdliwy - trzeba uruchomic menedzer zadan i tam wyszukac proces mayabatch (jesli renderujesz batchem) albo maya (jesli z okienka). Zeby to zautomatyzowac polecam program Process Pacifier. W konfiguracji wpisuje mu sie jakie zadania mają miec jakie priorytety, wiec jesli zaznaczysz w 'maya batch' czy 'maya' na 'below normal' to inne zadania dla windowsa beda wazniejsze.

Poki pamieci jest mało pozostaje tez rendering z linii komend ktoremu do obliczen nie jest potrzebny interface programu.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec co zrobic zeby w trakcie renderu moglbym swobodnie poruszac sie po komputerze? czy jest to mozliwe?

 

tutaj nie RAM ma znaczenie a moc obliczeniowa procesora. Im więcej rdzeni tym szybciej będzie Ci się renderować i mniej będzie obciążony procesor. No i zawsze możesz kazać Mayi korzystać z mniejszej ilości rdzeni niż ma Twój procesor.

 

Ja mam core 2 duo w domu i jak leci render to na jednym rdzeniu, a ja sobie spokojnie mogę np grać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okienka Output nie wyłączysz.

Możesz je przykryć oknem od Maya - wówczas nie będzie ci wyskakiwać na wierzch, a pozostanie ukryte.

 

Zgodzę się, że 1GB może być trochę mało na rendering scen.

 

Ale nie zgodzę się z tym, że RAM trzeba dokupywać przez to, że współczesne systemy operacyjnetyle go zżerają. Dla mnie to paranoja, by mi sam system zjadał więcej niż 70-100 MB. System ma siedzieć w tle i kontrolować sprzęt komputerowy, tworzyć środowisko pracy, a nie zżerać zasoby komputera bez powodu. Ot, co! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii bardzo pieknie to wyglada, ale nowoczesny system (np Vista 64) zjada na dzien dobry wiecej niz pol giga, dokladnie 700. Jasne ze mozna uzywac xp, ale wtedy nie przekroczysz bariery 3GB fizycznej pamieci. Mozna uzywac XP64 ale ten znow nie ma sterownikow pod wiekszosc urzadzen.

A ram nalezy dokupic po to zeby system i inne zadania nie byly trzymane w pamieci wirtualnej lecz w prawdziwym ramie.

Przy 1GB pamieci i renderowaniu w tle sa dwie opcje - albo programy 'siedza na dysku' w wirtualnej albo rendering. Tak wiec gdy procesor chce przelaczyc sie miedzy tymi zadaniami musi stale zapisywac i odczytywac conajmniej 1GB z pliku.

I przy czyms takim nei da sie juz sensownie pracowac nad innymi rzeczami.

Jasne ze wylaczenie rdzeni albo obnizenie priorytetu renderingowi pomaga, ale w tym przypadku najwieksza korzysc bedzie przy kupnie co najmniej 1GB pamieci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii bardzo pieknie to wyglada, ale nowoczesny system (np Vista 64) zjada na dzien dobry wiecej niz pol giga, dokladnie 700

Tutaj lepiej będzie pasować określenie nowy (czyt. niedawno wydany) niż nowoczesny.

Poza tym my z piotrkiem jesteśmy vista non-compatible ;)

XP64 ale ten znow nie ma sterownikow pod wiekszosc urzadzen.

Jakich urządzeń ? Tablet wacoma, drukarka brothera, skystar - wszystko śmiga. Inna sprawa, że xp64 jeśli chodzi o apetyt na ram ma bliżej do visty niż xp

Przy 1GB pamieci i renderowaniu w tle sa dwie opcje - albo programy 'siedza na dysku' w wirtualnej albo rendering. Tak wiec gdy procesor chce przelaczyc sie miedzy tymi zadaniami musi stale zapisywac i odczytywac conajmniej 1GB z pliku.

A to już zależy od tego co renderujesz. Jak masz np. jakąś niedużą scene to maya podczas renderu zje pareset mega (dla przykładu powiedzmy 500mb), do tego xp jakieś 100mb -> czyli niski priorytet powinien do znośnego używania wystarczyć (a jak ma się 2 rdzenie lub ht to jeszcze lepiej).

No chyba, że masz 10mln poly w scenie, do tego parenaście mr proxy - tu już zostaje tylko konfiguracja mr i przyzwyczaenie się do chrobotania dysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności