Skocz do zawartości

renderowanie większych animacji


piotrekt186

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

wiecie może który silnik do renderowania (chodzi mi coś takiego jak MR, vray itd.) jest najczęściej używany w wielkich produkcjach takich jak np. atak klonów itd.? jestem kompletnie zielony w 3d i właśnie zastanawiam się nad wyborem softu. trochę czytałem o maji i 3ds maxie, i jestem szczerze mówiąc trochę przerażony ile np. trzeba zrobić żeby wyrenderować jakiś jeden mały modelik w vray(studio, masa świateł, i jeszcze wiecej ustawień), zastanawiam się wiec czy samemu wogóle jest możliwe stworzenie jakiejś większej animacji, chodzi mi o czas realizacji jak i zarówno rederingu na zwykłym pecenie, zanim zabrałem się za oględziny w tym temacie sądziłem że 3d nie jest aż tak złożoną sprawą jaką teraz mi się wydaje, sądziłem że programy 3d są po prostu trochę bardziej skomplikowane od edytorów do gier :) ale nie o tyle, pytam się o sposób renderowania bo nie chce uczyć sie czegoś co mi później nie będzie potrzebne, chce się nastawić tylko i wyłącznie na animacje, i kolejna sprawa czy jest coś czego nieda się uzyskać maji a jest możliwe w 3ds maxie lub na odwrót? czy są np. odpowiedniki reactora i bipeda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

w dużych produkcja wykorzystywany jest RenderMan, Mental Ray ale używają również Brazila prawdopodobnie FinalRender czy Vray w jakimś stopniu też mogły być wykorzystywane, ale główne to RenderMan i MentalRay, jeśli chodzi o program to zleży od studia, ale takie potęgi jak ILM opierają się głównie na mayi ale ta ich maya jest tak obładowana ich własnymi programami że to prawie jak nowy program,