Skocz do zawartości

Funkcja BEND po zadanej krzywej - 3D MAX


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Jutro w pracy czeka mnie zadanie - muszę wymodelować balustrade i wygiąć ją po nieregularnej krzywej. Krzywą mogę przekopiować z autocada do Maxa, a balustradę wymodeluje sobie na płasko na podstawie przekrojów. Ale nie bardzo potrafie ją wygiąć do lini schodów, kóra niestety nie daje się opisać ani w okręgu, ani w elipsie. Jak cos takiego zrobic?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli przekrój balustrady jest stały (może z pominięciem zakończeń) to przyda się Bevel Profile bo Bend niestety po krzywej nie działa. Jeśli natomiast przekrój nie jest stały to możesz spróbować Loft.

Napisano

Dobrze kombinujesz.

 

Zrob pasek balustrady i zapodaj na niego modyfikator PathDeform, ale jak zauwazysz modyfikator wygnie ci owszem wg zadanej sciezki tylko zawsze w jakiejs kosmicznej osi. Trzeba recznie prostowac do tego pierwotnego ulozenia splajna.

 

Ja bardzo duzo uzywam tego modyfikatora i modle sie by ktos kiedys to wreszcie naprawil lub napisal alternatywny modyfikator. Eh...

Napisano

Zly nie jest, robi poniekad co ma robic, ale żenujace jest to, ze przez 11 wersji maxa nie do konca tak jak powinien.

 

Owszem gizmo mozna obracac, tylko jak masz w animacji takich paczow mase i chcesz sprawnie pracowac, to zabawa w obracanie gizma to rodzi sie koszmar.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności