Jump to content

Funkcja BEND po zadanej krzywej - 3D MAX


Kubaswielgus

Recommended Posts

Witam.

 

Jutro w pracy czeka mnie zadanie - muszę wymodelować balustrade i wygiąć ją po nieregularnej krzywej. Krzywą mogę przekopiować z autocada do Maxa, a balustradę wymodeluje sobie na płasko na podstawie przekrojów. Ale nie bardzo potrafie ją wygiąć do lini schodów, kóra niestety nie daje się opisać ani w okręgu, ani w elipsie. Jak cos takiego zrobic?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze kombinujesz.

 

Zrob pasek balustrady i zapodaj na niego modyfikator PathDeform, ale jak zauwazysz modyfikator wygnie ci owszem wg zadanej sciezki tylko zawsze w jakiejs kosmicznej osi. Trzeba recznie prostowac do tego pierwotnego ulozenia splajna.

 

Ja bardzo duzo uzywam tego modyfikatora i modle sie by ktos kiedys to wreszcie naprawil lub napisal alternatywny modyfikator. Eh...

Link to comment
Share on other sites

Zly nie jest, robi poniekad co ma robic, ale żenujace jest to, ze przez 11 wersji maxa nie do konca tak jak powinien.

 

Owszem gizmo mozna obracac, tylko jak masz w animacji takich paczow mase i chcesz sprawnie pracowac, to zabawa w obracanie gizma to rodzi sie koszmar.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy