Kubaswielgus Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Witam. Jutro w pracy czeka mnie zadanie - muszę wymodelować balustrade i wygiąć ją po nieregularnej krzywej. Krzywą mogę przekopiować z autocada do Maxa, a balustradę wymodeluje sobie na płasko na podstawie przekrojów. Ale nie bardzo potrafie ją wygiąć do lini schodów, kóra niestety nie daje się opisać ani w okręgu, ani w elipsie. Jak cos takiego zrobic? Pozdrawiam.
arev Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Jeśli przekrój balustrady jest stały (może z pominięciem zakończeń) to przyda się Bevel Profile bo Bend niestety po krzywej nie działa. Jeśli natomiast przekrój nie jest stały to możesz spróbować Loft.
Topek Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 (edytowane) pokombinuj z pathdeform edit: ewentualnie extrude along spline pozdrawiam Edytowane 12 Październik 2008 przez Topek
Traitor Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Dobrze kombinujesz. Zrob pasek balustrady i zapodaj na niego modyfikator PathDeform, ale jak zauwazysz modyfikator wygnie ci owszem wg zadanej sciezki tylko zawsze w jakiejs kosmicznej osi. Trzeba recznie prostowac do tego pierwotnego ulozenia splajna. Ja bardzo duzo uzywam tego modyfikatora i modle sie by ktos kiedys to wreszcie naprawil lub napisal alternatywny modyfikator. Eh...
Orangegraphics Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 path deform nie jest zły tylko potem też trzeba pamiętać by dać na dedformowany objekt xform refet bo jakiekolwiek scalowanie tego objektu inne niz 100 100 100 też kaszani efekt
Kubaswielgus Napisano 12 Październik 2008 Autor Napisano 12 Październik 2008 Super. PathDeform działa rewelacyjnie. Na początku miałem trochę problemów bo nie zauważyłem, że można obracać GIZMO ścieżki. Zaoszczędzi mi to sporo pracy. Wielkie dzięki :)
Traitor Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Zly nie jest, robi poniekad co ma robic, ale żenujace jest to, ze przez 11 wersji maxa nie do konca tak jak powinien. Owszem gizmo mozna obracac, tylko jak masz w animacji takich paczow mase i chcesz sprawnie pracowac, to zabawa w obracanie gizma to rodzi sie koszmar.
Rekomendowane odpowiedzi