Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pomozcie chlopaki :0

 

Czemu DOF w mentalu renderuje sie tak zkaszaniony? jak temu zaradzic?

i czy da sie jakos podejsc do DOF'a celniej czy tylko zostaje okreslenie odleglosci od kamery, czasu (migawki?) i skali obszaru ostrego?

 

Jakos ta metoda wydaje mi sie zbyt toporna jak na taki program. :) wiec zakladam ze jestem niedouczony :))

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 749
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

luknij na te skrypty, ktorys moze bedzie dobry do lepszego ustawiania ostrosci:

http://www.highend3d.com/maya/downloads/advanced_search.php?s%5Btitle%5D=dof

byl kiedys taki Andrew Camenisha, ale gosc nie ma juz strony chyba i nie wiem gdzie go szukac.

 

A co do jakosci, bo sadze ze o to Ci chodzi, to wiem ze dof w mentalu potrzebuje wysokich ustawien, ale ktorych to nie wiem, jakos nie bawilem sie tym nigdy. Moze lepiej wyrzucac z-buffer i dodawac dof w postprodukcji? pluginem rosenmanna do photoshopa albo jakimis fuzjowymi czy afterowymi filtrami?

Napisano

Jakość dof'a zależy stricte od ustawień samplingu (głównie min, max level i sampling contrast). Metoda druga to rasterizer - szybko, ale okupione wieloma zastrzeżeniami i nie do każdej sceny się nadaje.

  Cytat
czy da sie jakos podejsc do DOF'a celniej czy tylko zostaje okreslenie odleglosci od kamery, czasu (migawki?) i skali obszaru ostrego?

A czego więcej ci trzeba ? Możesz jeszcze pooglądać lens shadera mia_bokeh_lens

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności