ptaszek Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Pomozcie chlopaki :0 Czemu DOF w mentalu renderuje sie tak zkaszaniony? jak temu zaradzic? i czy da sie jakos podejsc do DOF'a celniej czy tylko zostaje okreslenie odleglosci od kamery, czasu (migawki?) i skali obszaru ostrego? Jakos ta metoda wydaje mi sie zbyt toporna jak na taki program. :) wiec zakladam ze jestem niedouczony :)) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luki Luki Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 luknij na te skrypty, ktorys moze bedzie dobry do lepszego ustawiania ostrosci: http://www.highend3d.com/maya/downloads/advanced_search.php?s%5Btitle%5D=dof byl kiedys taki Andrew Camenisha, ale gosc nie ma juz strony chyba i nie wiem gdzie go szukac. A co do jakosci, bo sadze ze o to Ci chodzi, to wiem ze dof w mentalu potrzebuje wysokich ustawien, ale ktorych to nie wiem, jakos nie bawilem sie tym nigdy. Moze lepiej wyrzucac z-buffer i dodawac dof w postprodukcji? pluginem rosenmanna do photoshopa albo jakimis fuzjowymi czy afterowymi filtrami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Jakość dof'a zależy stricte od ustawień samplingu (głównie min, max level i sampling contrast). Metoda druga to rasterizer - szybko, ale okupione wieloma zastrzeżeniami i nie do każdej sceny się nadaje. czy da sie jakos podejsc do DOF'a celniej czy tylko zostaje okreslenie odleglosci od kamery, czasu (migawki?) i skali obszaru ostrego? A czego więcej ci trzeba ? Możesz jeszcze pooglądać lens shadera mia_bokeh_lens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now