Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam texturę jpg, konwertuję ją w photoshopie na normal maps, używając pluginu nVidii, i konwertuję do *.DDS. Co zrobić z tym w 3dsMaxie? Mam 3DSMax 9 Teraz wyjeżdżam na jedną noc więc dopiero jutro odpowiem na dodatkowe pytania, lub podziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Max chyba nie czyta dds, nie próbowałem. To jest format texów używany w grach. Do pracy w maxie są tify, targa lub jpg.

Napisano

DDS to format który używa się do realtimeowej grafiki a nie do renderingów w zasadzie. Chyba że używasz niekompresowanego formatu. Ale lepiej używać czegoś co jest popularne i między platformowe - TGA, TIFF, GIF.

Napisano

Normal mapy wrzucasz np do materialu standard i do slotu bump dajesz mapke normal bump odpalasz wyswietlanie dirext fxow w maxie i masz real time normalki. Co do dss to jak najbardziej max sobie radzi z takim czyms wiec nie wiem czemu wszyscy pisza ze max czyta tylko jpg i tiffy. Material standard zamieniasz np directx (moze i nazwe pokrecilem ale fioletowa ikonke ma) i tam pozniej gdzies klikasz przycisk fx i ladujesz jakies shadery z katalogu fx maxa i znajdujesz sobie odpowiedni ktory bedzie czytal normale i lykal dss'y.

 

Jesli cos sie nie zgadza to sorki ale z pamieci teraz pisze wiec w praktyce moga tez nazwy troche inne byc no ale nakierowanie masz i pewnosc ze sie da wiec teraz troche pobawic tylko wystarczy. Jesli bylyby jakies problemy to zrobie edita i podam step by step.

Napisano

po 1sze, textury podzielne przez 4 zapisuja sie jako dds....ta ktora dales na przyklad taka nie jest.

2. tak jak napisanoo, w slocie materialu BUMP wybierasz NORMALBUMP i wtedy pokazujesz miejsce normala. Na koncu wciskasz DX shader i juz masz podglad realtime'owy..

Napisano
  • Autor

http://img129.imageshack.us/my.php?image=max3dka0.jpg

Na obrazku jest tak

1. Klikam na to

2. Wybieram różową kulkę

Zielona strzałka - tak wygląda następne okno i nie rozumiem co dalej mam robić. Namieszaliście mi w głowie :) A jak zrozumiałem, nie potrzebuję dds'a, wystarczy mieć fioletowo-niebieską bitmapkę

Napisano

na swoim screenie w "dx manager" masz "DX display as standard material" to zaklikujesz i juz widzisz normale we viewporcie...

Napisano
  • Autor

Już wszystko działa! Wszyscy macie u mnie ciastko!

Napisano

"the cake is a lie!" (cytat z gry PORTAL, kto grał ten wie ;)) - sorki za offtop, ale nie moglem sie powstrzymac :P A tak poważnie HH2 - Ubiegłeś mnie z tematem. Chcialem sie niebawem spytac jak w realtime normalke wyswietlac (wiedzilaem, ze cos z DX trzeba mieszac, ale nie wiedzilam za co sie zlapac dokaldnie) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.