Skocz do zawartości

Normal Maps. Problem


HH2

Rekomendowane odpowiedzi

Mam texturę jpg, konwertuję ją w photoshopie na normal maps, używając pluginu nVidii, i konwertuję do *.DDS. Co zrobić z tym w 3dsMaxie? Mam 3DSMax 9 Teraz wyjeżdżam na jedną noc więc dopiero jutro odpowiem na dodatkowe pytania, lub podziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Normal mapy wrzucasz np do materialu standard i do slotu bump dajesz mapke normal bump odpalasz wyswietlanie dirext fxow w maxie i masz real time normalki. Co do dss to jak najbardziej max sobie radzi z takim czyms wiec nie wiem czemu wszyscy pisza ze max czyta tylko jpg i tiffy. Material standard zamieniasz np directx (moze i nazwe pokrecilem ale fioletowa ikonke ma) i tam pozniej gdzies klikasz przycisk fx i ladujesz jakies shadery z katalogu fx maxa i znajdujesz sobie odpowiedni ktory bedzie czytal normale i lykal dss'y.

 

Jesli cos sie nie zgadza to sorki ale z pamieci teraz pisze wiec w praktyce moga tez nazwy troche inne byc no ale nakierowanie masz i pewnosc ze sie da wiec teraz troche pobawic tylko wystarczy. Jesli bylyby jakies problemy to zrobie edita i podam step by step.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1sze, textury podzielne przez 4 zapisuja sie jako dds....ta ktora dales na przyklad taka nie jest.

2. tak jak napisanoo, w slocie materialu BUMP wybierasz NORMALBUMP i wtedy pokazujesz miejsce normala. Na koncu wciskasz DX shader i juz masz podglad realtime'owy..

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"the cake is a lie!" (cytat z gry PORTAL, kto grał ten wie ;)) - sorki za offtop, ale nie moglem sie powstrzymac :P A tak poważnie HH2 - Ubiegłeś mnie z tematem. Chcialem sie niebawem spytac jak w realtime normalke wyswietlac (wiedzilaem, ze cos z DX trzeba mieszac, ale nie wiedzilam za co sie zlapac dokaldnie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności