Gość ant-3d Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Hej Szukalem na forum i nie znalazlem albo szukac nie umiem. Jesli to drugie to przepraszam i prosze nakierowac na wlasciwy watek. Chodzi o renderowanie na passach. Jak to ugryzc? Potrzebuje wyrenderowac na passach w vrayu pewna scenke. Klient moj ma zastrzezenia do paru rzeczy ale sa to rzeczy po stronie rendera. Wiem ze gdybym umial na passach zrenderowac to pozniej w photoshopie moglbym sobie tak poustawiac ze byloby dobrze. A tak to musze ciachac kolejne test rendery co jest dosc mordercze. Czy moglby mi ktos poradzic badz napisac lub nakierowac na jakiegos tutka mowiacego jakie czesci z "render elements" potrzebuje i jakie sa zalozenia w montowaniu tego razem? Najlepiej byloby gdyby ktos rozpisal mi workflow tego patentu jesli nie bylby to duzy problem. Mysle ze wlasnie taki stary indianski trick moglby uratowac moj swiat. Ah, mowa o 3ds plus vray. Help. Dzieki wielkie.
mirach Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/tjo03.html to ostatnio wyszlo. Bardzo dokladny opis jak rozbic, a co wazniejsze jak zlozyc. Duzo tlumaczenia i teorii, pokazane jak radzic sobie z czestymi bledami.
skocu Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 A może wystarczy jeśli wyrenderujesz maski, na szybko scanlinem?
Gość ant-3d Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 dzieki mirach. Napewno zainteresuje sie tym wydaniem skocu juz tak robilem ale to nie to. Potrzebuje pare slow na temat tego jak to poskladac i z czego bo obecnie nie mam czasu na nauke z chocby takich zrodel jak podal mirach. Sa to swietne zrodla ale nie na teraz kiedy slysze jak mi czas tyka i deadline sie zbliza.
mirach Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 To napisz konkretnie czego ci trzeba, bo ciezko strzelic szybkie wypracowanie na temat "renderowanie w passach w kazdym wypadku" :)
Gość ant-3d Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Generalnie chodzi o swiatlo ale konkretnie potrzeba mi pelnej kontroli nad przepaleniami i jasnoscia cieni. Reszte tak jak skocu pisal zalatwiam juz sobie kombinacjami alpejskimi na warstwach.
mirach Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Z przepaleniami i jasnoscia. To ja bym wyrenderowal HDRa 32 bitowego (czy tez OpenEXRa). Wtedy masz swietna kontrole nad rozkladem swiatla. Problem w tym ze w Photoshopie za bardzo nie poszalejesz na 32 bitowych obrazkach, ja sie tak bawilem w Fusion. Inny dobry patent, wzienty z plugina ktory niedawno wyszedl (a nazwy zapomnialem, moze ktos tu rzuci). Renderujesz obrazek (tez HDRa) dla kazdego swiatla oddzielnie. Np jak masz 3 swiatla Skylight, Sun i jakas Zarowka. To robisz 3 rendery, na kazdym z nich wlaczone tylko 1 swiatlo. Pozniej nakladasz je na siebie (uzywajac Add). W tym momencie bawiac sie krzywymi kazdego rendera mozesz regulowac naterzenie swiatla dla kazdego zrodla jak ci sie pasi. no, to tak z wypracowan na szybko :) 1
SWRSC Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 yyy Mirach, to na vRayau jest full float 32 bity ze moza sobie HDR trzaskac???? Probowalem wiele sposobów i za chiny nie mogę uzyskać pełnego 32 bitowego rendera, który po zjechaniu w PS wartością exposure będzie reagował tak jak powinien. Reaguje tylko na wartości dodatnie. Co innego w Mentalu. Tam jak wyrenedruje HDR to zachowuje się jak prawdziwe 32 bity.
mirach Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Ok, wyszla ciekawa dyskujsa ze Swierszczem na gg, ktora przeklejic sie nie da. Ale wnioski napisam: - vray renderuje full float, tylko nie mozna mu wlaczyc Clamp Output - jak sie chce miec duze pole do popisu przy zabawie w postprodukcji trzeba renderowac z wysokimi ustawieniami swiatel, tak zeby na renderze wygladalo wszystko na przepalone. Tutaj przykladzik na szybko. Vray sun + sky + zwykla kamera + zapis renderu do HDR Screen z Fusion, po lewej to co wyplul vray, po prawej to samo + baaaardzo zmniejszony exposure. pozdrawiam mirach 1
Gość ant-3d Napisano 24 Październik 2008 Napisano 24 Październik 2008 dzieki mirach :) Co prawda chlopaki w firmie inaczej mi poradzili i dalem rady ale to co pokazales przyda sie w przyszlosci :)
mirach Napisano 24 Październik 2008 Napisano 24 Październik 2008 Podziel sie tym co ci poradzili, moze i nam sie przyda :)
Gość ant-3d Napisano 26 Październik 2008 Napisano 26 Październik 2008 W sumie to nie ma nawet sie czym dzielic... Poprostu metoda stu miliardow warstw w photoshopie dala rady. Tak czy inaczej musze kupic to dvd co linka podales. Wyglada na dobre wydanie. Jesli posiadasz ta plytke, mozesz powiedziec czy warto wydac kase na to? I tak wiem ze warto :) ale chcialbym uslyszec opinie o materiale na niej.
KLICEK Napisano 26 Październik 2008 Napisano 26 Październik 2008 lubie kompozytorow ktorzy z wyplutych warstw skladaja render, taki sam jak po wcisnieciu f9 :]
Arthi76 Napisano 3 Listopad 2008 Napisano 3 Listopad 2008 W tym DVD również jest to bardzo fajnie przedstwione http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/tjo02.html pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się