Skocz do zawartości

Bonduelle - kukurydzka


Sjon

Rekomendowane odpowiedzi

Po monsterze przyszła kolej na inny projekt. Zawsze podobały mi się te reklamy z groszkiem i postanowiłem spróbować przygotować taką "jadalną" postać. Jak można zobaczyć na filmikach wybrałem sobie kukurydze. Model jak widać nie jest skomplikowany i nie potrzeba na jego przygotowanie sporo czasu:) To mój trzeci model do animacji i tym razem doszedłem do wniosku ze to też nietypowe postacie. Oglądając te reklamy widać jak usta przybierają różną postać, a model nadal jest gładziutki. To mnie zainteresowało. Na początku zrobiłem szybko kulkę i proste wcięcie na usta, a następnie dodałem shape'y do skina. Wydawało mi się, że takie rozwiązanie wystarczy, a jednak powstawały duże nierówności na testowej kuli. I tak po niecałej godzinie zrezygnowałem ust z regulacja przez kości czy shape'y. Wymyśliłem inny sposób:D oparty na displace. Displace to ogólna idea, bo ważniejszy jest sam sposób uzyskiwania map do animacji żeby wszystko dobrze wyglądało i było można szybko uzyskać efekt mówienia. Nie będę może wnikał ale wydaje mi się, że wizję na to mam dobrą i tutaj można zobaczyć tego efekty:) Jedna animacja to pokaz samych możliwości ustawienia min, od małego "u" do "o" (nie wiem jak to opisać). Druga animacja to lipsync (nie wiem jak to się nazywa). Tekst niezbyt ambitny, boss mnie zaskoczył:/ i nieco polewka była. Ważne, że szybko (tak mi się wydaje, bo robiłem to pierwszy raz) można przygotować displca do całej animacji mowy. Miłego oglądania... komentarze mile widziane:D

 

Jedna informacja do postaci, nie jest zrigowana bo jedynie testowałem zrobienie takich ust i mowy, porusza się jedynie przez nałożenie ffd i jego manipulowanie co kilka klatek, żeby nie stał jak słup. To niby ona więc przepraszam za mój głos:)

 

Rendery nie powalaja bo klatka tylko 11 sekund, proszę o wyrozumiałość.

 

1. http://www.vimeo.com/2048308 - test możliwości poruszania ustami i w sumie oczami też

2. http://www.vimeo.com/2048326 - test z głosem

Edytowane przez Sjon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hej Ania

 

Przepraszam za moja dykcje:), możliwe że niektórzy sadzą, że animacja mowy jest też nieco źle zgrana z tym co mówię. Problem chyba bardziej tkwi w tym że nie akcentowałem zbytnio literek. W każdym bądź razie zaskoczony nieco nagraniem powiedziałem : "co... już? Test bonduella".

 

Technika jaką sobie wymyśliłem jest następująca:

1. w rzucie z góry robimy rectangle i wewnątrz umieszczamy małe circle (będą to oczy) pod nimi umieszczany większy circle(będą to usta). W ustach zmieniamy kształt manipulując bezjerami. Dzięki pathe mamy pełną kontrole nad kształtem ust lub oczu.

2. zęby zrobiłem jako zwykłe box - zagęszczone na szerokości. Dodałem FFD i powstała szybka kontrola nad zębami. Zęby umieszczone są pod pathe twarzy.

3. pod zębami kolejny plane - będzie w sumie odpowiadał za kolor czarny w renderach.

4. skopiowałem "twarz" i przygotowałem kilka chyba 6 lub 7 minek, jak duże 'o' małe "u", zamknięte, otwarte, po skosie i to wystarczyło do miksowania w morfie (to były testowe ustawienia bo nie przypuszczałem, że zrobie z audio test ale wystarczyło o dziwo, żeby uzyskać wszystkie potrzebne wyrazy twarzy. Teoretycznie możnaby podłączyć zęby do twarzy i też zrobić im morfa, ale że to był jedynie test to i tak FFD przy tak prostym kształcie szybko się ustawia w kolejnych kształtach.

5 robimy kamerę w widoku z góry i ustawiamy głębię dla renderowania Zdepth.

 

Dzisiaj dostałem 3dfx, w którym opisana jest metoda jaką robili twórcy te postacie. Dobrze, że nie widziałem tego wcześniej:D bo bym pewnie się załamał, a tak wymyśliłem coś innego.

 

Dodam, że w filmikach w reklamach nie ma chyba ujęć gdzie np. warga może byc jakby wysunieta do przodu robiąc "dziubek". W przypadku diplace to powinno byc możliwe bo wystarczy jedynie zmienic kształt patche i może dodać jedna linie wiecej na około ust i oczu. Wtedy wariacje byłyby już shyba nie do powstrzymania. Nie mogę tego pokazać bo to jedynie test był i kolejne wyzwanie z moich początków rigowania. Jednak to co uzykałem i jak to działa wskazuje na bardzo duży potencjał tego rozwiązania przy chyba minimalnych komplikacjach. Dodatkowo zawsze można zmieniać skalę nałożonego unwrapa przez UVW Xform. Poprostu kosmos:D

 

Na koniec przykładamy telefon przed własne usta (o ile ma nagrywanie filmików), i nagrywamy sekwencje mowy. W maxie robimy plane pod "twarza" nanosimy nasze nagranie jako sekwencje w difuse i już chyba wiadomo co dalej:). Przesuwamy suwak animacji i morphem i ffd w zębach ustawiamy sobie spokojnie całą mowę. Otrzymujemy super tani motion capture:) ale niezwykle skuteczny ponieważ nasza postać sie nie porusza a jedynie ustawiamy usta. Na koniec renderujemy kolory i zdepth (lub inne kanaly np. dla odbić, chociaż zdepth jest dobry w tym przypadku nawet). Nakładamy na naszą zmapowaną postać i ustawiamy głębokość displace i... chyba tyle:).

 

Można dodać jeszcze, że nie trzeba się ograniczać w twarzy, patchy dają nam możliwość dodania np. większej ilości ust czy oczu i szybkiej ich manipulacji. Zdepth pozwala tez jak wskazuje na zrobienie dodatkowo zagiętych zębów na końcach (głębiej), chociaż teogo nie widać bo animacja jest mała właśnie tak zrobiłem w teście.

 

Mam nadzieję, że to jasno opisałem jeśli nie to wrzucę screena twarzy, który zastąpi cały ten wywód.

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly o jakich zmianach mówisz? Musisz być bardziej precyzyjny. Podaj zawsze przykład chociaż. Przyjmijmy, że mamy gotowa animacje postaci jak sobie już idzie, biegnie, skacze czy cokolwiek tutaj zawsze jak co jest do zmiany to i tak trzeba poprawić ujęcie. Jeżeli masz na myśli samą animację ust to nie widzę problemu, chyba wiemy ze w danym ujęciu postać ma mówić to lub tamto. I teraz chcę zmienić tekst to mogę zmienić nawet jedno zadanie i przerenderować jedynie te klatki bo przecież mapy displace renderuje w maksie wiec mogę robić co chcę. Czyli przed wyrenderowaniem wiem co chce poprawic, a dlaczego wiem? Bo widzać to na teksturze displace wyswietlanej na postaci. Ona jest wyrenderowana poklatkowo wiec sekwencja pokazuje się jak przesuwam sobie suwak na linii czasu. Postać skacze i zdecyduję się na bardziej otwarte usta w tej chwili, przechodzę do animacji twarzy gdzie mam przygotowana juz sekwencje i jedynie zmieniam tam kształt ust w tych klatkach jakie potrzebuje przerenderuję 20 klatek podmienie i już mam naniesioną poprawkę. Displace renderuje sie bardzo szybko wiec nawet dwa maxy można otworzyć i robić poprawki. Nie rozumiem jak w takim momencie mogę wracać do początku? Podaj jakiś przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee. spoko postaram się być precyzyjny niczym fryzjer golący brzytwą.. - chodziło mi o to że chcąc zmienić ruch twarzy, najpierw musisz zmienić animację tekstury, następnie wyrenderować model.. ale to nie oznacza że to gorsza metoda. mi się podoba..

 

poza tym, odpowiadam teraz dopiero, bo właśnie oglądałem Reklamę Bonbiułela..(nie mam TV na codzień) i fajnie wyszło.. może daj screeny z teksturkami... fajnie że takie szkliste wyszły te Kukurydzki...

 

Ja to bym dał te Kukurydzki z twarzami - w ujęciu wsypywania do garnka.. i mimikę w zetknięciu z wrzącą wodą.. albo olejem..:D

 

fajnie wyszło.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sjon, fajnie to rozwiazales.

jednak jesli wykonasz nasza metoda, mozesz swobodnie zrenderowac kukurydze i groszek bez twarzy, a pozniej jesli trzeba zrobic poprawki mimiki, renderujesz same usta do tych samych plikow, w afterach sie juz same podmienia.

w kazdym razie niezle kombinujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności