Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam! Potrzebuję wskazówki jak stworzyć materiał wosku, a mianowicie chodzi mi szczególnie o jego sposób przepuszczania światła.Na obiekcie w "cieńszych" miejscach przepuszcza więcej światła i staje się bardziej przezroczysty tracąc nasycenie koloru bazowego, a w grubszych na odwrót. Render w mental ray.

Jeśli ma ktoś pomysł to zapraszam do odpisania...;)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak w mentalu to użyj materiału SSS fast skin shader i po kłopocie

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie! jakoś to rozgryzłem, choć SSS fast skin nie był dobrym rozwiązaniem...

ale pojawił się mały problem, a mianowicie...Error przy renderingu...

O co chodzi, możecie mi wyjaśnić :)?

Napisano

Masz w scenie swiatlo mr_Area Omni01. To swiatlo emituje fotony, i o ile dobrze zrozumialem, te fotony nie sa pzez nic "wylapywane", czyli nie masz w scenie prawdopodobnie zadnego obiektu, ktory by wylapywal fotony.

Napisano
  • Autor
Masz w scenie swiatlo mr_Area Omni01. To swiatlo emituje fotony, i o ile dobrze zrozumialem, te fotony nie sa pzez nic "wylapywane", czyli nie masz w scenie prawdopodobnie zadnego obiektu, ktory by wylapywal fotony.

Tak,mam. Scena prosta, bo siedzę nad tym materiałem (j.w.), składa się z planu i obrączki(włączone GI i Caustic we właściwościach obiektu), 1 mr Area Omni, 1 Target Direct, i jednej kamerki (bynajmniej nie internetowej :) ). Mental ma włączony FG, GI, Caustic, bo sugerowałem się tutkiem z "przydatnego linka"(j.w.). Tak mi się wydaje, że to problem materiału vs. "kaustyka". Więc teoretycznie mam taki obiekt :) (a praktycznie nie mam?? ;P)

Napisano

Jesli uzywasz fast skina to GI, caustici i FG mozesz smialo wylaczyc. Do efektu subsurface scattering potrzebne beda ci dobrze umiejscowione swiatla i dobrze skonfigurowany shader fast skin. Dla polepszenia efektow mozna to FG wlaczyc i zaznaczyc w shaderze by korzystal tez z obliczen FG. Nie wiem jak ta twoja scenka ma wygladac ale zdaje mi sie ze skin z FG to max by uzyskac ciekawe efekty a liczyc bedzie sie o wiele szybciej niz z fotonami i causticami. Chyba ze chcesz uzyc sss physical to wtedy GI i cuastici beda potrzebne ale to wtedy bedzie sie niemilosiernie dlugo liczyc :P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.