Napisano 27 Październik 200816 l Witam! Potrzebuję wskazówki jak stworzyć materiał wosku, a mianowicie chodzi mi szczególnie o jego sposób przepuszczania światła.Na obiekcie w "cieńszych" miejscach przepuszcza więcej światła i staje się bardziej przezroczysty tracąc nasycenie koloru bazowego, a w grubszych na odwrót. Render w mental ray. Jeśli ma ktoś pomysł to zapraszam do odpisania...;)
Napisano 27 Październik 200816 l Chodzi Ci o tzw. SSS, Przydatny link (znaleziony w sieci) ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia. Edit: Ex3 - wyprzedziłeś mnie o sekundy ;)
Napisano 27 Październik 200816 l Autor Dzięki wielkie! jakoś to rozgryzłem, choć SSS fast skin nie był dobrym rozwiązaniem... ale pojawił się mały problem, a mianowicie...Error przy renderingu... O co chodzi, możecie mi wyjaśnić :)?
Napisano 28 Październik 200816 l Masz w scenie swiatlo mr_Area Omni01. To swiatlo emituje fotony, i o ile dobrze zrozumialem, te fotony nie sa pzez nic "wylapywane", czyli nie masz w scenie prawdopodobnie zadnego obiektu, ktory by wylapywal fotony.
Napisano 28 Październik 200816 l Autor Masz w scenie swiatlo mr_Area Omni01. To swiatlo emituje fotony, i o ile dobrze zrozumialem, te fotony nie sa pzez nic "wylapywane", czyli nie masz w scenie prawdopodobnie zadnego obiektu, ktory by wylapywal fotony. Tak,mam. Scena prosta, bo siedzę nad tym materiałem (j.w.), składa się z planu i obrączki(włączone GI i Caustic we właściwościach obiektu), 1 mr Area Omni, 1 Target Direct, i jednej kamerki (bynajmniej nie internetowej :) ). Mental ma włączony FG, GI, Caustic, bo sugerowałem się tutkiem z "przydatnego linka"(j.w.). Tak mi się wydaje, że to problem materiału vs. "kaustyka". Więc teoretycznie mam taki obiekt :) (a praktycznie nie mam?? ;P)
Napisano 28 Październik 200816 l Jesli uzywasz fast skina to GI, caustici i FG mozesz smialo wylaczyc. Do efektu subsurface scattering potrzebne beda ci dobrze umiejscowione swiatla i dobrze skonfigurowany shader fast skin. Dla polepszenia efektow mozna to FG wlaczyc i zaznaczyc w shaderze by korzystal tez z obliczen FG. Nie wiem jak ta twoja scenka ma wygladac ale zdaje mi sie ze skin z FG to max by uzyskac ciekawe efekty a liczyc bedzie sie o wiele szybciej niz z fotonami i causticami. Chyba ze chcesz uzyc sss physical to wtedy GI i cuastici beda potrzebne ale to wtedy bedzie sie niemilosiernie dlugo liczyc :P.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto