Toudajew Napisano 26 Luty 2004 Napisano 26 Luty 2004 Czesc Mam takie pytanko zwiazena z rendreowaniem animacji?? Jakiego kompa trzeba miec zeby wyrenderowac 10 min animacje w bardzo dobrej jakosci?? Ile to bedzie trwalo oraz jakiego rendera uzyc??
VGT Napisano 26 Luty 2004 Napisano 26 Luty 2004 hmm, ciekaw jestem czy pojawią sie tu konkretne odpowiedzi, gdyż myślę, że pytnie jest mocno ogólne... jaki komp -> szybki..... ewentualnie wolny (może ujdzie) ile czasu -> długo...... ewentualnie astronomicznie długo jaki render -> taki, który posiadasz i na którym dobrze Ci sie pracuje.. gdyż w każdym animację wyrenderujesz.. kwestia czasu oczekiwania na efekt. w animacji przede wszystkim ważna jest optymalizacja.. jeżeli np. chcesz użyć GI, nikt Ci tego nie broni.. możesz tak podkręcić parametry, że każda klatka animki będzie wymiatać.. ale możesz też GI fake\'ować, lub zastosować baking tekstur -> wtedy render scanline\'em i już zyskasz mnóstwo czasu... a czas - wyrenderuj kilka klatek z twojej animki, oblicz średni czas klatki, pomnóż przez ich ilość i już się dowiesz, ile to zajmie... jeśli uznasz, że nie możesz tyle czekać.. wracasz do optymalizacji...
giorgione Napisano 26 Luty 2004 Napisano 26 Luty 2004 Chłopie ja sobie zrobiłem scenkę z 300000 faces i chciałm wyrenderowac w brazilu - ponad 7 godzin 10 sekund - i pod koniec komp mi się zawiesił :) Pozdr Giorgione
Mulczas Napisano 27 Luty 2004 Napisano 27 Luty 2004 komp- im mosniejszy, tym szybszy rendering i wygodniejsza praca dobra jakosc-okreslenie dosc ogolne, zbyt ogolne render-uzyj tego, ktory ci odpowiada, moze byc nawet scanline
dirty Napisano 27 Luty 2004 Napisano 27 Luty 2004 ojoj dluuuuugo. policzmy...10 minet to 600sekund jesli sie nie myle. 1sekunda to, zaleznie od formatu 24,25 lub 30 klatek=14400 lub 15000 lub 18000 klatek. powiedzmy ze na dobrym domowym kompie scena z kilkuset tysiecy face\'ow liczy sie pare godzin (GI + inne syfy), powiedzmy 6 zeby usrednic... wiec wychodzi 86400h lub 90000h lub 10800h = 3600 dni lub 3750 dni lub 4500 dni = ok 10 lat lub ponad 10 lat lub ponad 12 lat... czyli niezla lipa, nie??? zaznaczam, ze sie na renderingu animacji sie nie znam ,bo nigdy tego nie robilem ,wiec nie traktuj tego powaznie, ale jako baaaaaaardzo ogolny zarys... fakt faktem, ze jak nie masz farmy podwojnych xeonow 3 ghz to sobie podaruj 10 minet animacji bardzo dobrej jakosci w wysokiej rozdzialce...ufff pzdr
dr Ug Napisano 27 Luty 2004 Napisano 27 Luty 2004 Bezsensowne pytanie. Na czas renderu wplywa mnostwo czynnikow. Myslisz, ze tym samym kompem wyrenderujesz 10min Shreka i wypasiona animacje kulek w tym samym czasie? Think.
kozioo Napisano 27 Luty 2004 Napisano 27 Luty 2004 Przecież jasne, ze kulki będą sie renderzyły dłużej. Drug nie zadawaj głupich pytań:D A teraz na serio.. To w zasadzie wszystko juz zostało powiedziane. Można jeszcze dodać tzw czynniki zewnętrzne - awaria zasilania na przykład... Może wydłużyć czas renderingu:]
kulexy Napisano 29 Luty 2004 Napisano 29 Luty 2004 A co powiesz na 2 lata renderingu i po roku, 11 miesiacach, 13 dniach, 19 godzinach, 46 minutach i 12 sekundach pada ci zasilanie i komp staje w dymie bo nie miales UPSa i listwy, dysk do wymiany bo sie po1 przegrzal a po 2 dostal za duze napiecie, tak samo procek i pyta glowna ;) :( to jest najczarniejszy scenariusz... :D:D:D A tak serio, jak masz 10 minut to skorzystaj z dobrodziejstwa o nazwie NET RENDER... Zbierz 10 kolegow z kompami, podlacz ich razem ze soba w pajeczyne i renderuj... 10 kompow - 10 razy lepsza wydajnosc a moze nawet lepsza... pomysl.. Pozdroofka!! KulexY!!
sinkit Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 a nie da sie tak zrobic ze sie zrendruje np 1 minute kiedy indziej nastepna i tak wszystki w osobnych plikach a na koncu to pozklejac. nie da rady tak?? nie znam sie i sie tylko pytam :)
Rascal Napisano 10 Marzec 2004 Napisano 10 Marzec 2004 Nie ma ogolnego schematu, nie kazda klatka liczy sie tyle samo czasu, wyniki moga byc bardzo rozne zalezy co w takowej wystepuje. Jednak jesli chcesz miec 1sec animacji to w zaleznosci od formatu np. 24 klatei, jesli kazda sie liczy 1min to na jedna sekunde animacji przypada 24min renderingu w wyniku czego 1min liczy sie 24h. Wszelkich lepszych rendererow uzywaj tam gdzie ci sa potrzebne a nie wszedzie gdzie tylko sie da i tak sporo sie zalatwia w post-produkcji nawet rendery z innych niz natywny w jakimkolwiek pakiecie idzie wlasnie do post-produkcji, tak wiec dazenie do doskonalego rendera wynikowego z pakietu 3D jest bezsensu i strata czasu. Co do renderowania seriami to oczywiscie ze jest to mozliwe ustawia sie zakres renderingu np. od 0-50 klatki a nastepne od 51-100. Zreszta rendering do avi to nie najlepszy pomysl najlepiej jest robic wlasnie do sekwencji obrazow a jakiego formatow tu zdania sa mocno podzielone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się