Skocz do zawartości

Animacja


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hmm, ciekaw jestem czy pojawią sie tu konkretne odpowiedzi, gdyż myślę, że pytnie jest mocno ogólne...

 

jaki komp -> szybki..... ewentualnie wolny (może ujdzie)

ile czasu -> długo...... ewentualnie astronomicznie długo

jaki render -> taki, który posiadasz i na którym dobrze Ci sie pracuje.. gdyż w każdym animację wyrenderujesz.. kwestia czasu oczekiwania na efekt.

w animacji przede wszystkim ważna jest optymalizacja..

jeżeli np. chcesz użyć GI, nikt Ci tego nie broni.. możesz tak podkręcić parametry, że każda klatka animki będzie wymiatać.. ale możesz też GI fake\'ować, lub zastosować baking tekstur -> wtedy render scanline\'em i już zyskasz mnóstwo czasu...

 

a czas - wyrenderuj kilka klatek z twojej animki, oblicz średni czas klatki, pomnóż przez ich ilość i już się dowiesz, ile to zajmie... jeśli uznasz, że nie możesz tyle czekać.. wracasz do optymalizacji...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojoj dluuuuugo. policzmy...10 minet to 600sekund jesli sie nie myle. 1sekunda to, zaleznie od formatu 24,25 lub 30 klatek=14400 lub 15000 lub 18000 klatek. powiedzmy ze na dobrym domowym kompie scena z kilkuset tysiecy face\'ow liczy sie pare godzin (GI + inne syfy), powiedzmy 6 zeby usrednic... wiec wychodzi 86400h lub 90000h lub 10800h = 3600 dni lub 3750 dni lub 4500 dni = ok 10 lat lub ponad 10 lat lub ponad 12 lat...

 

czyli niezla lipa, nie??? zaznaczam, ze sie na renderingu animacji sie nie znam ,bo nigdy tego nie robilem ,wiec nie traktuj tego powaznie, ale jako baaaaaaardzo ogolny zarys...

 

fakt faktem, ze jak nie masz farmy podwojnych xeonow 3 ghz to sobie podaruj 10 minet animacji bardzo dobrej jakosci w wysokiej rozdzialce...ufff

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jasne, ze kulki będą sie renderzyły dłużej. Drug nie zadawaj głupich pytań:D

A teraz na serio.. To w zasadzie wszystko juz zostało powiedziane. Można jeszcze dodać tzw czynniki zewnętrzne - awaria zasilania na przykład... Może wydłużyć czas renderingu:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz na 2 lata renderingu i po roku, 11 miesiacach, 13 dniach, 19 godzinach, 46 minutach i 12 sekundach pada ci zasilanie i komp staje w dymie bo nie miales UPSa i listwy, dysk do wymiany bo sie po1 przegrzal a po 2 dostal za duze napiecie, tak samo procek i pyta glowna ;) :( to jest najczarniejszy scenariusz... :D:D:D

 

A tak serio, jak masz 10 minut to skorzystaj z dobrodziejstwa o nazwie NET RENDER... Zbierz 10 kolegow z kompami, podlacz ich razem ze soba w pajeczyne i renderuj... 10 kompow - 10 razy lepsza wydajnosc a moze nawet lepsza... pomysl..

 

Pozdroofka!!

KulexY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma ogolnego schematu, nie kazda klatka liczy sie tyle samo czasu, wyniki moga byc bardzo rozne zalezy co w takowej wystepuje. Jednak jesli chcesz miec 1sec animacji to w zaleznosci od formatu np. 24 klatei, jesli kazda sie liczy 1min to na jedna sekunde animacji przypada 24min renderingu w wyniku czego 1min liczy sie 24h. Wszelkich lepszych rendererow uzywaj tam gdzie ci sa potrzebne a nie wszedzie gdzie tylko sie da i tak sporo sie zalatwia w post-produkcji nawet rendery z innych niz natywny w jakimkolwiek pakiecie idzie wlasnie do post-produkcji, tak wiec dazenie do doskonalego rendera wynikowego z pakietu 3D jest bezsensu i strata czasu. Co do renderowania seriami to oczywiscie ze jest to mozliwe ustawia sie zakres renderingu np. od 0-50 klatki a nastepne od 51-100. Zreszta rendering do avi to nie najlepszy pomysl najlepiej jest robic wlasnie do sekwencji obrazow a jakiego formatow tu zdania sa mocno podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności