mikodelini Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 (edytowane) ehh.. no dobra.wizualizacje projektu mieszkania .. mam jeszcze na nie tydzień więc krytykujcie ile wlezie :). Zacznę od piętra. główne założenia tego piętra to to że praktycznie wszystko jest bardzo jasne ... i tylko dorzucam pare elementów kontrastowych .. ...... ... ... ...... ps. wiem ze w lampach są czrne kropki ... ale mysle ze ma to jakiś zwiazek z tym : warning: Texture map "erco.raytraced.reflection" (Raytrace) is not compatible with V-Ray and may cause problems pozdrawiam i czekam na komentarze Edytowane 15 Listopad 2008 przez mikodelini 1
hcpiter Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 projekt wnętrza bardzo fajny ! To twoja robota czy zleceniodawcy ? Co do obrazka to render wydaje się mdły dosyć, dodaj wiecej swiatla z mocniejszymi barwami, jakas podloge no i to lozko przedewszystkim. A i jakis lekki refl czy gloss na drewno.
trosiek Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 bo do vraya używa się przeważnie materiały vraya :)
mikodelini Napisano 28 Październik 2008 Autor Napisano 28 Październik 2008 (edytowane) projekt wnętrza bardzo fajny ! To twoja robota czy zleceniodawcy ? Co do obrazka to render wydaje się mdły dosyć, dodaj wiecej swiatla z mocniejszymi barwami, jakas podloge no i to lozko przedewszystkim. A i jakis lekki refl czy gloss na drewno. projekt mój :) a podłoga miała być biała .. ale nie wiem może zmienie na jakieś drewno pomalowane na biało ... bo do vraya używa się przeważnie materiały vraya :) wszystko polega na tym że ja korzystam z lamp Erco (przynajmniej próbuje)... i powiedzmy że ściągnąłem sobie taką lampę o taką .. to ona ma na sobie nałożony materiał jakiś tam multi/sub ... i jak na razie jakakolwiek manipulacja przy tym materiale powodowała że lampa wyglądała jeszcze gorzej ... Edytowane 28 Październik 2008 przez mikodelini
hcpiter Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 co do lampy to material na niej jest standardowy a vray nie lubi ich wiec przydalo by sie przekonwertowac, poza tym jest dodany do niego typ swiatla lub jego cien ktory nie odpowiada vrayowi rowniez. Mozliwe ze moze to nie musi byc to ale warto to zmienic :)
pressenter Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 Pobierz materiałz lampy, zastąp vrayowym, będzie git. ;) Ogólnie zapowiada się całkiem fajnie, projekt mi się podoba, tylko chyba z color mappingiem bym coś zrobił, bo jak na razie krawędzie troszkę mało wyeksponowane są. Nad materiałami też by warto troszkę popracować, szczególnie nad drewnem, nadać mu jakiś połysk... Pierwszy render mi się podoba, fajne ujęcie. Będę zaglądał.
adam_m Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 co do lampy to material na niej jest standardowy a vray nie lubi ich wiec przydalo by sie przekonwertowac, hcpiter jak przekonwertować standardowy materiał na vray? Vray nie robi tego sam?
hcpiter Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 (edytowane) tzn trzeba manualnie albo uzywajac vray scene convert, wtedy automatycznie zamieni materialy i cienie zgodne z vrayem:)(tutaj trzeba pamietac bo vray lubi wylaczyc reflect w niektorych czystych slotach) Ale sam nie zrobi jakos przy rendernowaniu :) Edytowane 28 Październik 2008 przez hcpiter
adam_m Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 ja renderuje maxowy raytrace w vray i nie widzę różnicy z vray'owym szkłem. Wyświetla tylko komunikat na zielono jako info. A manualnie to jak, możesz zdradzić?
hcpiter Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 chodzi o to ze jezeli vray ma wlasny material to powinno uzywac sie wlasnie jego bo jest dostosowany do silnikow vraya(to tak jakby do Ferrari wlozyc silnik z fiata :p) , nie pierwszy raz vray wywalal mi sie na standardowych materialach. Roznicy nie zobaczysz odrazu ale przy wiekszej ilosci modeli z materialami maxa vray zaczna sie gubic. (szczegolnie w animacji wyskakuja placki) A co do manualnej zmiany to tak normalnie samemu, zaznaczajac np swiatlo i zamienic jego cien z np area na vray shadow i podobnie jak z materialami :) Pozdrawiam
JunioR Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 gdzieś widziałem już podobnie wykorzystana polkę w łazience bardzo fajne rozwiązanie. wydaje mi się, ze lampa S&C jest w zlej skali, garderoba nie bardzo wiem, w która storne się rozsuwa i chyba góra od prysznica za duza. a po za tym fajne mieszkanie by było :) pozdrawiam.
MaGuu Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 gdzieś widziałem już podobnie wykorzystana polkę w łazience bardzo fajne rozwiązanie. pomysł sansa - łazienka dla gości w apartamencie fajny pomysł na biblioteczkę, w rzeczywistości jednak było by tam bardziej kolorowo ;)
mikodelini Napisano 30 Październik 2008 Autor Napisano 30 Październik 2008 dobra czas na drugą część ...PARTER w zasadzie to jest początek maksymalny ale myślę ze to skończę szybciej niż piętro ... założenia podobne jak na piętrze tyle że tutaj podłogę chce szarą prawdopodobnie beton .. i może jakiś element kolorowy .. może dwa PS. myślę ze jutro zrobię jakiś konkretniejszy update. pozdr
mkeruj Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 Postawy. Schody są za strome i za płytkie. Nie chciałbyś po takich wchodzić, chyba że na strych. Piętro już skończyłeś?? To rób w cadzie, będzie szybciej łatwiej i taki sam efekt.
mikodelini Napisano 30 Październik 2008 Autor Napisano 30 Październik 2008 Postawy. Schody są za strome i za płytkie. Nie chciałbyś po takich wchodzić, chyba że na strych. Piętro już skończyłeś?? piętra nie skończyłem bo muszę wszystko robić po trochu bo muszę mieć wszystko zrobione do wtorku .. wiec nie mogę się jakoś mega zagłębiać ... a schody są zgodne normami w domach jednorodzinnych ... czyli między 30 a 41° ... poza tym spełniają warunek 2h+s = 0,63 cm To rób w cadzie, będzie szybciej łatwiej i taki sam efekt. nie za bardzo rozumiem w jakim sensie taki sam efekt
mikodelini Napisano 31 Październik 2008 Autor Napisano 31 Październik 2008 (edytowane) dobra po nieprzespanej nocce mysle ze jestem blizej końca niż początku parteru ... może troche kadry pozmieniam jeszcze ... EDIT: i jeszcze jeden kadr :) Edytowane 1 Listopad 2008 przez mikodelini
trosiek Napisano 31 Październik 2008 Napisano 31 Październik 2008 szczerze mówiąc to mi się całkiem podoba. jak zrobiłeś to podświetlenie po prawej stronie przy suficie?
hcpiter Napisano 31 Październik 2008 Napisano 31 Październik 2008 ta lampa zdeka nie potrzebna, jezeli masz swiatlo w okapie i suficie to z tego mozna zrezygnowac. Poza tym wyspa cos ma problemy z komorami. Przydalo by sie poprawic jednak swiatlo bo metnie troche. Ogolnie ciekawie z krzeslami, moglbys podac producenta ? P.s to siedzenie troszke nie potrzebne, lepiej postawic tam krzesla i stol dosuniety do sciany by zrobic wiecej miejsca no i zeby mozna bylo zjesc bo teraz nie wyobrazam sobie sniadania ;)
mikodelini Napisano 31 Październik 2008 Autor Napisano 31 Październik 2008 szczerze mówiąc to mi się całkiem podoba. jak zrobiłeś to podświetlenie po prawej stronie przy suficie? sufit podwieszany zrobiłem szczelinę i wpuściłem tam vraylighta :) hcpiter - co do lampki to się przywiązałem już do niej i cieżko mi będzie z niej zrezygnować wydaje mi się , że to kwestia antialiasing'u bo na razie mam area .. może stąd ta mętność. producent tych krzeseł to magis a ten konkretny model to stool one Jeżeli chodzi o normalny stół to niestety nie ma na niego szans pozdr:)
mkeruj Napisano 1 Listopad 2008 Napisano 1 Listopad 2008 Poproszę w przyszłości o kadry z relizacji. Wnętrze mi się bardzo nie podoba.
mikodelini Napisano 1 Listopad 2008 Autor Napisano 1 Listopad 2008 Poproszę w przyszłości o kadry z relizacji. Wnętrze mi się bardzo nie podoba. No cóż mam powiedzieć ... no trudno... a realizacji nigdy nie będzie bo to tylko do szkoły :)
pressenter Napisano 1 Listopad 2008 Napisano 1 Listopad 2008 Fajnie się to zapowiada, fajnie, ale leci mi strasznie tym ostatnim mieszkaniem SansSerifa; mogę się mylić... ;)
mikodelini Napisano 2 Listopad 2008 Autor Napisano 2 Listopad 2008 no i w końcu piwnica 1. 2. z czymś dziwnym po prawej ...
Temporal Napisano 3 Listopad 2008 Napisano 3 Listopad 2008 Nie znam sie na designie wiec wsumie w tej kwestia nie bede sie wypowiadal ale same rendery troche slabawe. Na kazdym renderze slaby shading wszystko lewituje oswietlenie malo ciekawe czesto poprzepalane. Pewnie w tych pracach najbardziej rozchodzi sie o zaprojektowanie tych pomieszczen itp wiec pewnie jest dobrze ja sie na tym zabardzo nie znam no ale jak innym sie podoba to cos w tym jest. Jednak jesli masz jeszcze czas to zwieksz troche nastawy renderu i troche rusz color mapping do akcji by zniwelowac te przepalki.
mikodelini Napisano 3 Listopad 2008 Autor Napisano 3 Listopad 2008 Nie znam sie na designie wiec wsumie w tej kwestia nie bede sie wypowiadal ale same rendery troche slabawe. Na kazdym renderze slaby shading wszystko lewituje oswietlenie malo ciekawe czesto poprzepalane. Pewnie w tych pracach najbardziej rozchodzi sie o zaprojektowanie tych pomieszczen itp wiec pewnie jest dobrze ja sie na tym zabardzo nie znam no ale jak innym sie podoba to cos w tym jest. Jednak jesli masz jeszcze czas to zwieksz troche nastawy renderu i troche rusz color mapping do akcji by zniwelowac te przepalki. wiem, że są słabawe i po to pokazuje je tu :) by uzyskać od was jak najwięcej wskazówek i krytyk najlepiej jak najkonkretniejszych .Na czas pokazywania wizualizacji żeby się pochwalić musze jeszcze poczekać :) więc krytykować !:D edit: dzisiaj wieczorem/albo po północy wrzuce troche poprawione niektóre ujęcia .. i to bedzie ostateczny update prawdopodobnie bo jutro to już oddaje pozdrawiam
trosiek Napisano 3 Listopad 2008 Napisano 3 Listopad 2008 troche monotonnie kolorystycznie. brakuje mi jakiegoś mocniejszego akcentu kolorowego :) a światło wcale nie jest takie złe.
mikodelini Napisano 7 Listopad 2008 Autor Napisano 7 Listopad 2008 (edytowane) no dobra niby plansze oddane ( w załączniku plansze i parę kadrów) ale nie jestem za bardzo zadowolony z efektów.... niestety w związku z tym że już mam dosyć tego projektu to stwierdziłem że jeszcze popracuje nad górą.na razie to co zmieniłem przede wszystkim to podłoga.teraz to pomalowane na biało (błysk) dechy Oto rzeczy z których jestem najmniej zadowolony: 1. SZAFA b)chciałem żeby drewno nie błyszczało się ewidentnie ale żeby wyglądało jak olejowane .. czy refl. glossiness za to odpowiada 2. TKANINY a) materiał klosza i zasłon nie wygląda jak tkanina a raczej jakaś guma .gdzieś tam w internecie kiedyś znalazłem jakieś podobne ustawienia i troche je pozmieniałem bo na początku było jeszcze gorzej jak bardzo namieszałem ? :D b) łóżko i kanapa mają fatalny materiał.. ja bym chciał żeby to było powiedzmy coś takiego jeżeli chodzi o fakturę : http://www.architonic.com/imgProSat/creationbsat/Raja_Artikel1_Web.jpg bump i difiuse map nie wystarczą ? 3.ŚWIATŁO Ze światła też nie jestem zadowolony ...Próbowałem dać jakieś konkretniejsze kolory światła .. mam pomieszane niebieskie i zółte .Generalnie efekt był lekko zielonkawy:D i musiałem to poprawiać w PSie .. (poniżej ilustrujące te historie wizualizacje) --- --- --- był bym wdzięczny za jakąś pomoc. pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze zainteresowanie. Edytowane 8 Listopad 2008 przez mikodelini
JW_2305 Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 Panie! Swiatlo strasznie po oczach daje;p Nic tu nie widac, procz zlego mapowania szaf;p Nie mozesz ich oteksturowac UVW map boxem? 1
mikodelini Napisano 7 Listopad 2008 Autor Napisano 7 Listopad 2008 (edytowane) Nie mozesz ich oteksturowac UVW map boxem? już na to zmieniłem :D dzięki Edytowane 8 Listopad 2008 przez mikodelini
Kubaswielgus Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 Ja mam pytanie o stołki barowe, których użyłeś w kuchni. Czy to darmowe modele i czy ewentualnie mógłbyś się nimi podzielic?
mikodelini Napisano 8 Listopad 2008 Autor Napisano 8 Listopad 2008 Ja mam pytanie o stołki barowe, których użyłeś w kuchni. Czy to darmowe modele i czy ewentualnie mógłbyś się nimi podzielic? DZIELE SIĘ :) to tak jest wymodelowane nie najdokładniej :P ale mam nadzieje że i tak się przyda. pozdrawiam PS. czy jest jakieś miejsce gdzie moglibyśmy wrzucać rzeczy którymi chcemy sie podzielić żeby był łatwy dostęp do tego ?
Kubaswielgus Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 Super. Wielkie dzięki :) Przyda sie bardzo ponieważ na podstawie PDFa ze strony MAGIS ciężko coś takiego wymodelować. O ile wiem to rapidshare kasuje pliki jeżeli przez miesiąc czasu nikt go nie pobierze. Możesz jeszcze umieścic plik na CHOMIKU, ale tam trzeba się rejestrować. A ostatnia opcja to strona evermotion i dział "free stuff". Jeszcz raz wiekie dzięki i pozdrawiam :)
mikodelini Napisano 9 Listopad 2008 Autor Napisano 9 Listopad 2008 Poprawiłem trochę tkaninę materaca , poduszek i szafy .. podłoga cały czas beznadziejna i nie umiem sobie z nią poradzić .... jest w ogóle sens ciągnąć temat tego pietra ? czy olać to i uczy c sie na jakiejś nowej scence ?
JW_2305 Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Podloga to nie czasem sam bump na bialym materiale? Troche dziwnie to wyglada, jak bump jakies ceglowki;p Poduszki sa spoko, a w materacu moze zaznaczylbys gdzies szew czy jakas obwodke, moze zbyt kanciasty jest, material chyba moze byc, choc w tym kolorze wyglada troche jak beton;p i jedziesz dalej, nie marudz;p
Kubaswielgus Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Ogólnie to podoba mi się sposób oświetlania twojej wizki, tzn. że sciany sa super jasne, a wybija się tylko to co jest akcentem w tym wnetrzu - szafa, łóżko itp Trochę gubisz przez to cienie, ale chyba idzie to w dobrym kierunku. Dobrze by było gdybyś ściągnął sobie z netu katalog BoConcept 2009 i wzorował się na ich zdjciach bo to chyba coś w twoim stylu: http://www.boconcept.pl/Default.aspx?ID=77655 Jeśli chodzi o podłoge to chyba zrobiłeś odwrotność bumpa - szczeliny między deskami się wybijają zamiast desek. Jeżeli używasz vray dispaysmentu to nadaj mu ujemną wartość w amount.
mikodelini Napisano 15 Listopad 2008 Autor Napisano 15 Listopad 2008 (edytowane) poprawiłem trochę podłoge Edytowane 15 Listopad 2008 przez mikodelini
!Ewert Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 (edytowane) mdło i mało kontrastowo u Ciebie, pobaw sie aa też. jakiegoś innego koloru byś wprowadził do projektu imo ale ja sie nie znam. Edytowane 16 Listopad 2008 przez !Ewert
Kubaswielgus Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Podłoga się trochę poprawiła i wygląda fajnie. Napisz jak masz ustawione wartości mulitiplyerów w GI bo coś mi się wydaje, że są trochę przekręcone. Chodzi mi o to, że brakuje mi cieni i ściany za bardzo zlewają się ze sobą. Tworzą się jakieś nienaturalne miejsca jak np. przy ksiązkach z prawej strony gdzie powinien powstać cień, a jest jasno jakby było tam swiatełko. Idzie to trochę w stronę graficzną. Na razie mnie to nie przekonuje, ale jak uda ci się zrobić coś takiego to będe twoim fanem :) http://img120.imageshack.us/img120/6376/2dsa2nm0.jpg
mikodelini Napisano 16 Listopad 2008 Autor Napisano 16 Listopad 2008 oto moje ustawienia właściwie nie wiem dlaczego takie a nie inne pozdrawiam
Kubaswielgus Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Oki. To ustawienia są niby wporządku. Te multipliery, o które się pytałem masz ustawione tak jak ChaosGroup podaje za poprawne fizycznie. Można wyciągnąć trochę więcej cienia przez zmniejszenie wartości w secondery bounces z 1 do np 0,8 (ale na razie zostaw ten parametr bez zmian bo stracisz też czysty biały kolor ścian) Napisałeś na początku wątku, że używasz oświetlenia ies firmy ERCO. Czy ściągnąłeś razem z lampami pliki ies? Jeżeli tak to czy włączyłeś w ustawieniach iesów cienie vray?
mikodelini Napisano 16 Listopad 2008 Autor Napisano 16 Listopad 2008 już w tej scence iesów nie ma . jest oświetlona tylko vray-lightem zza okien
Kubaswielgus Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 (edytowane) Czyli problemem mogą być słabe ustawienia mapy IRR, albo materiał przez, który przechodzi światło gubi cienie albo złe ustawienie światła. Wyrzuć ze sceny tą rolete i pokaż render bez niej. I jeszcze na koniec zobacz ile można wyciągnąć z PSa: Przed: Po... Pozdrawiam :) Edytowane 16 Listopad 2008 przez Kubaswielgus 1
mikodelini Napisano 16 Listopad 2008 Autor Napisano 16 Listopad 2008 (edytowane) potęge PS'a znam :) ale chce jak najwięcej z 3ds'a mieć. ale jak już zrobiłeś to powiedz co :P ? widzę wyostrzenie i levels chyba :) jakie ostrzenie stosujesz ? tu prosze bez zasłony .. zmniejszyłem tylko troche wartość swiatła .. i jeszcze taka wersja z vray sun... pozdrawiam :) Edytowane 17 Listopad 2008 przez mikodelini
Kubaswielgus Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 (edytowane) Czesc. Co do mojej postprodukcji to nie było to nic wielkiego. Oczywiście Sharpen. Ja zazwyczaj stosuje zwykły Sharp, ale w twoim renderze przeszedł Sharpen More. Musisz z tego korzystać wedle uznania, tzn jak zacznie sie sypac AA tak jak na twojej lampie z ostatniego renderu to może to być już za dużo :) Specjalnie napisalem o PhotoShopie bo na forum panuje jakaś dziwna moda, ze rendery od razu powinny wyglądać idealnie, a tak nigdy nie jest. I możesz stracić niepotrzebne godziny na ustawianie czegoś co w PSie zrobisz w pare sekund. Później zabawa z poziomami. Starałem sie nie przepalić pierwszego planu i doświetlić drugi plan. Wyszło nie do końca idealnie. Powinieneś popracować nad GI. Bardzo dobrze nadaje sie do tego ta scena: http://rapidshare.com/files/164708034/classroom_last.rar.html Standardowo ustawiona jest na wyśrubowanych parametrach i liczy się na moim komputerze 10h. Ale jak przełączysz Primery bounces z Brute Force na IRR to można skrócić ten czas nawet 10krotnie przy zachowaniu bardzo dobrej jakości renderu. Wyłącz w tej scenie direct light i powalcz o cienie z envirementu: Najpierw z pierwszego odbicia światła (I stopień wtajemniczenia :) ) A poźniej z drugiego odbicia (najtrudniejsze) I najważniejsze, żeby zachować przy tym dobry czas. Pozdrawiam Edytowane 17 Listopad 2008 przez Kubaswielgus
vinc Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 Po PS lepiej oczywiscie, jeszcze frame buferem sie pobaw, z sunem fajnie wyglada, ale troche przejarane..;] ogolnie fajne strasznie minimalistyczne...;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się