Skocz do zawartości

Wiz3d-mieszkanie(CO DALEJ ?)


mikodelini

Rekomendowane odpowiedzi

ehh.. no dobra.wizualizacje projektu mieszkania .. mam jeszcze na nie tydzień więc krytykujcie ile wlezie :). Zacznę od piętra. główne założenia tego piętra to to że praktycznie wszystko jest bardzo jasne ... i tylko dorzucam pare elementów kontrastowych ..

 

 

 

71853577lx4.jpg...... 90228098gr9.jpg

 

...

...

84822323hl7.jpg...... 54714655xd4.jpg

 

ps. wiem ze w lampach są czrne kropki ... ale mysle ze ma to jakiś zwiazek z tym :

warning: Texture map "erco.raytraced.reflection" (Raytrace) is not compatible with V-Ray and may cause problems

pozdrawiam i czekam na komentarze

Edytowane przez mikodelini
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

projekt wnętrza bardzo fajny ! To twoja robota czy zleceniodawcy ? Co do obrazka to render wydaje się mdły dosyć, dodaj wiecej swiatla z mocniejszymi barwami, jakas podloge no i to lozko przedewszystkim. A i jakis lekki refl czy gloss na drewno.

projekt mój :) a podłoga miała być biała .. ale nie wiem może zmienie na jakieś drewno pomalowane na biało ...

 

bo do vraya używa się przeważnie materiały vraya :)

wszystko polega na tym że ja korzystam z lamp Erco (przynajmniej próbuje)... i powiedzmy że ściągnąłem sobie taką lampę o taką .. to ona ma na sobie nałożony materiał jakiś tam multi/sub ... i jak na razie jakakolwiek manipulacja przy tym materiale powodowała że lampa wyglądała jeszcze gorzej ...

Edytowane przez mikodelini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierz materiałz lampy, zastąp vrayowym, będzie git. ;) Ogólnie zapowiada się całkiem fajnie, projekt mi się podoba, tylko chyba z color mappingiem bym coś zrobił, bo jak na razie krawędzie troszkę mało wyeksponowane są. Nad materiałami też by warto troszkę popracować, szczególnie nad drewnem, nadać mu jakiś połysk... Pierwszy render mi się podoba, fajne ujęcie. Będę zaglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn trzeba manualnie albo uzywajac vray scene convert, wtedy automatycznie zamieni materialy i cienie zgodne z vrayem:)(tutaj trzeba pamietac bo vray lubi wylaczyc reflect w niektorych czystych slotach) Ale sam nie zrobi jakos przy rendernowaniu :)

Edytowane przez hcpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze jezeli vray ma wlasny material to powinno uzywac sie wlasnie jego bo jest dostosowany do silnikow vraya(to tak jakby do Ferrari wlozyc silnik z fiata :p) , nie pierwszy raz vray wywalal mi sie na standardowych materialach. Roznicy nie zobaczysz odrazu ale przy wiekszej ilosci modeli z materialami maxa vray zaczna sie gubic. (szczegolnie w animacji wyskakuja placki)

A co do manualnej zmiany to tak normalnie samemu, zaznaczajac np swiatlo i zamienic jego cien z np area na vray shadow i podobnie jak z materialami :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś widziałem już podobnie wykorzystana polkę w łazience bardzo fajne rozwiązanie.

wydaje mi się, ze lampa S&C jest w zlej skali, garderoba nie bardzo wiem, w która storne się rozsuwa i chyba góra od prysznica za duza.

a po za tym fajne mieszkanie by było :)

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra czas na drugą część ...PARTER

w zasadzie to jest początek maksymalny ale myślę ze to skończę szybciej niż piętro ... założenia podobne jak na piętrze tyle że tutaj podłogę chce szarą prawdopodobnie beton .. i może jakiś element kolorowy .. może dwa

 

68796044ij3.jpg

 

28149302we8.jpg

 

77356478df9.jpg

 

PS. myślę ze jutro zrobię jakiś konkretniejszy update. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawy. Schody są za strome i za płytkie. Nie chciałbyś po takich wchodzić, chyba że na strych.

Piętro już skończyłeś??

 

piętra nie skończyłem bo muszę wszystko robić po trochu bo muszę mieć wszystko zrobione do wtorku .. wiec nie mogę się jakoś mega zagłębiać ... a schody są zgodne normami w domach jednorodzinnych ... czyli między 30 a 41° ... poza tym spełniają warunek 2h+s = 0,63 cm

 

To rób w cadzie, będzie szybciej łatwiej i taki sam efekt.

 

nie za bardzo rozumiem w jakim sensie taki sam efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta lampa zdeka nie potrzebna, jezeli masz swiatlo w okapie i suficie to z tego mozna zrezygnowac. Poza tym wyspa cos ma problemy z komorami. Przydalo by sie poprawic jednak swiatlo bo metnie troche.

Ogolnie ciekawie z krzeslami, moglbys podac producenta ?

P.s to siedzenie troszke nie potrzebne, lepiej postawic tam krzesla i stol dosuniety do sciany by zrobic wiecej miejsca no i zeby mozna bylo zjesc bo teraz nie wyobrazam sobie sniadania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to mi się całkiem podoba. jak zrobiłeś to podświetlenie po prawej stronie przy suficie?

 

sufit podwieszany zrobiłem szczelinę i wpuściłem tam vraylighta :)

 

hcpiter - co do lampki to się przywiązałem już do niej i cieżko mi będzie z niej zrezygnować

wydaje mi się , że to kwestia antialiasing'u bo na razie mam area .. może stąd ta mętność.

producent tych krzeseł to magis a ten konkretny model to stool one

Jeżeli chodzi o normalny stół to niestety nie ma na niego szans

 

pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na designie wiec wsumie w tej kwestia nie bede sie wypowiadal ale same rendery troche slabawe. Na kazdym renderze slaby shading wszystko lewituje oswietlenie malo ciekawe czesto poprzepalane. Pewnie w tych pracach najbardziej rozchodzi sie o zaprojektowanie tych pomieszczen itp wiec pewnie jest dobrze ja sie na tym zabardzo nie znam no ale jak innym sie podoba to cos w tym jest. Jednak jesli masz jeszcze czas to zwieksz troche nastawy renderu i troche rusz color mapping do akcji by zniwelowac te przepalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na designie wiec wsumie w tej kwestia nie bede sie wypowiadal ale same rendery troche slabawe. Na kazdym renderze slaby shading wszystko lewituje oswietlenie malo ciekawe czesto poprzepalane. Pewnie w tych pracach najbardziej rozchodzi sie o zaprojektowanie tych pomieszczen itp wiec pewnie jest dobrze ja sie na tym zabardzo nie znam no ale jak innym sie podoba to cos w tym jest. Jednak jesli masz jeszcze czas to zwieksz troche nastawy renderu i troche rusz color mapping do akcji by zniwelowac te przepalki.

 

 

wiem, że są słabawe i po to pokazuje je tu :) by uzyskać od was jak najwięcej wskazówek i krytyk najlepiej jak najkonkretniejszych .Na czas pokazywania wizualizacji żeby się pochwalić musze jeszcze poczekać :)

 

więc krytykować !:D

 

edit: dzisiaj wieczorem/albo po północy wrzuce troche poprawione niektóre ujęcia .. i to bedzie ostateczny update prawdopodobnie bo jutro to już oddaje

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra niby plansze oddane ( w załączniku plansze i parę kadrów) ale nie jestem za bardzo zadowolony z efektów.... niestety w związku z tym że już mam dosyć tego projektu to stwierdziłem że jeszcze popracuje nad górą.na razie to co zmieniłem przede wszystkim to podłoga.teraz to pomalowane na biało (błysk) dechy

Oto rzeczy z których jestem najmniej zadowolony:

1. SZAFA

b)chciałem żeby drewno nie błyszczało się ewidentnie ale żeby wyglądało jak olejowane .. czy refl. glossiness za to odpowiada

 

2. TKANINY

a) materiał klosza i zasłon nie wygląda jak tkanina a raczej jakaś guma .gdzieś tam w internecie kiedyś znalazłem jakieś podobne ustawienia i troche je pozmieniałem bo na początku było jeszcze gorzej

 

kloszvn7.jpg

jak bardzo namieszałem ? :D

 

b) łóżko i kanapa mają fatalny materiał.. ja bym chciał żeby to było powiedzmy coś takiego jeżeli chodzi o fakturę :

 

http://www.architonic.com/imgProSat/creationbsat/Raja_Artikel1_Web.jpg

 

bump i difiuse map nie wystarczą ?

 

3.ŚWIATŁO

Ze światła też nie jestem zadowolony ...Próbowałem dać jakieś konkretniejsze kolory światła .. mam pomieszane niebieskie i zółte .Generalnie efekt był lekko zielonkawy:D i musiałem to poprawiać w PSie ..

 

(poniżej ilustrujące te historie wizualizacje)

 

widok1pl6.jpg

---

 

widok4lj5.jpg

 

---

 

widok8oq5.jpg

---

widok6nf5.jpg

 

był bym wdzięczny za jakąś pomoc. pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze zainteresowanie.

Edytowane przez mikodelini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie o stołki barowe, których użyłeś w kuchni. Czy to darmowe modele i czy ewentualnie mógłbyś się nimi podzielic?

 

DZIELE SIĘ :)

to tak jest wymodelowane nie najdokładniej :P

ale mam nadzieje że i tak się przyda.

pozdrawiam

 

PS. czy jest jakieś miejsce gdzie moglibyśmy wrzucać rzeczy którymi chcemy sie podzielić żeby był łatwy dostęp do tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Wielkie dzięki :) Przyda sie bardzo ponieważ na podstawie PDFa ze strony MAGIS ciężko coś takiego wymodelować. O ile wiem to rapidshare kasuje pliki jeżeli przez miesiąc czasu nikt go nie pobierze. Możesz jeszcze umieścic plik na CHOMIKU, ale tam trzeba się rejestrować. A ostatnia opcja to strona evermotion i dział "free stuff".

 

Jeszcz raz wiekie dzięki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podloga to nie czasem sam bump na bialym materiale? Troche dziwnie to wyglada, jak bump jakies ceglowki;p Poduszki sa spoko, a w materacu moze zaznaczylbys gdzies szew czy jakas obwodke, moze zbyt kanciasty jest, material chyba moze byc, choc w tym kolorze wyglada troche jak beton;p i jedziesz dalej, nie marudz;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to podoba mi się sposób oświetlania twojej wizki, tzn. że sciany sa super jasne, a wybija się tylko to co jest akcentem w tym wnetrzu - szafa, łóżko itp Trochę gubisz przez to cienie, ale chyba idzie to w dobrym kierunku. Dobrze by było gdybyś ściągnął sobie z netu katalog BoConcept 2009 i wzorował się na ich zdjciach bo to chyba coś w twoim stylu:

http://www.boconcept.pl/Default.aspx?ID=77655

 

Jeśli chodzi o podłoge to chyba zrobiłeś odwrotność bumpa - szczeliny między deskami się wybijają zamiast desek. Jeżeli używasz vray dispaysmentu to nadaj mu ujemną wartość w amount.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłoga się trochę poprawiła i wygląda fajnie. Napisz jak masz ustawione wartości mulitiplyerów w GI bo coś mi się wydaje, że są trochę przekręcone. Chodzi mi o to, że brakuje mi cieni i ściany za bardzo zlewają się ze sobą. Tworzą się jakieś nienaturalne miejsca jak np. przy ksiązkach z prawej strony gdzie powinien powstać cień, a jest jasno jakby było tam swiatełko. Idzie to trochę w stronę graficzną. Na razie mnie to nie przekonuje, ale jak uda ci się zrobić coś takiego to będe twoim fanem :)

 

http://img120.imageshack.us/img120/6376/2dsa2nm0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. To ustawienia są niby wporządku. Te multipliery, o które się pytałem masz ustawione tak jak ChaosGroup podaje za poprawne fizycznie. Można wyciągnąć trochę więcej cienia przez zmniejszenie wartości w secondery bounces z 1 do np 0,8 (ale na razie zostaw ten parametr bez zmian bo stracisz też czysty biały kolor ścian) Napisałeś na początku wątku, że używasz oświetlenia ies firmy ERCO. Czy ściągnąłeś razem z lampami pliki ies? Jeżeli tak to czy włączyłeś w ustawieniach iesów cienie vray?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problemem mogą być słabe ustawienia mapy IRR, albo materiał przez, który przechodzi światło gubi cienie albo złe ustawienie światła. Wyrzuć ze sceny tą rolete i pokaż render bez niej.

 

I jeszcze na koniec zobacz ile można wyciągnąć z PSa:

 

Przed:

sdasd23ve5.jpg

 

Po...

sdad2fj2.jpg

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Kubaswielgus
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potęge PS'a znam :) ale chce jak najwięcej z 3ds'a mieć.

ale jak już zrobiłeś to powiedz co :P ?

widzę wyostrzenie i levels chyba :) jakie ostrzenie stosujesz ?

 

tu prosze bez zasłony .. zmniejszyłem tylko troche wartość swiatła ..

pietrorecoverrecoverai0.jpg

i jeszcze taka wersja z vray sun...pietrorecoverrecover2ig6.jpg

pozdrawiam :)

Edytowane przez mikodelini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Co do mojej postprodukcji to nie było to nic wielkiego. Oczywiście Sharpen. Ja zazwyczaj stosuje zwykły Sharp, ale w twoim renderze przeszedł Sharpen More. Musisz z tego korzystać wedle uznania, tzn jak zacznie sie sypac AA tak jak na twojej lampie z ostatniego renderu to może to być już za dużo :) Specjalnie napisalem o PhotoShopie bo na forum panuje jakaś dziwna moda, ze rendery od razu powinny wyglądać idealnie, a tak nigdy nie jest. I możesz stracić niepotrzebne godziny na ustawianie czegoś co w PSie zrobisz w pare sekund.

Później zabawa z poziomami. Starałem sie nie przepalić pierwszego planu i doświetlić drugi plan. Wyszło nie do końca idealnie.

 

Powinieneś popracować nad GI. Bardzo dobrze nadaje sie do tego ta scena:

http://rapidshare.com/files/164708034/classroom_last.rar.html

Standardowo ustawiona jest na wyśrubowanych parametrach i liczy się na moim komputerze 10h. Ale jak przełączysz Primery bounces z Brute Force na IRR to można skrócić ten czas nawet 10krotnie przy zachowaniu bardzo dobrej jakości renderu.

Wyłącz w tej scenie direct light i powalcz o cienie z envirementu:

 

Najpierw z pierwszego odbicia światła (I stopień wtajemniczenia :) )

66376667ip7.jpg

 

A poźniej z drugiego odbicia (najtrudniejsze)

 

15957549ga2.jpg

I najważniejsze, żeby zachować przy tym dobry czas.

Pozdrawiam

Edytowane przez Kubaswielgus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności