Gość obo Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 Chodzi mi o to że mam zdjęcie i chce dodać do tego jakiś prosty obiekt. Oczywiście żeby rzucał cień odpowiednio do zdjęcia itd... Wiem że są na to różne sposoby. Ale wydaje mi się że kiedyś widziałem jakiś sposób bezpośrednio w LW.
altarian Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 A może coś bardziej szczegółowo! Z tego co rozumiem to masz fotke, powiedzmy trawnik i chcesz do niej dodac np: piłkę golfową leżaca na nim czy tak?Jeśli tak to najprościej chyba wczytać fotkę do compositing (w zakladce effects) następnie ustawić ją jako background image. Dodać obiekt do sceny w LW i manipulować nim tak żeby jak najlepiej komponował się z otoczeniem (pozycja,odpowiednie swiatło) w zależności od tego co przedstawia fotka
Ford Prefect Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 Nalezaloby jeszcze dodać do sceny zwykły prostokąt, który będzie symulował podłoże (w ten sposób uzyskasz cień). Musisz jedynie ustawić mu jako teksturę w trybie front projection ten sam obrazek, który użyłeś jako background wg instrukcji altariana.
mkeruj Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 Chyba o to chodzi... http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2101 Stary tutek Pendzla. Dotyczy maxa, ale może pomoże... Jest też tutek na ten temat w starych tutorialach w pomarańczowym pasku.
marcin wuu Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 w Lightwave Lighting (Nicholas Boughen, Wordware Publishing) jest szczegółowy tutek dokładnie na ten temat. Ale generalnie kładziesz obiekty które mają symulować podłoże dajesz teksturę front projection i wszystko. uch - już ci to ford prefect napisał. W każdym razie rzuć okiem na Lightwave Lighting bardzo dobra pozycja.
Elgatoloco Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 (edytowane) Jest prostsza metoda; Znajac zycie to pogubisz sie z wartosciami Luminosity i diffuse i bedzie widac ze jest plaska powierzchnia wkomponowana. Jezleli juz ustawisz kamere tak aby pasowala do ujecia, Ladujesz swoj obrazek jako Background image tak by miec pojecie co i jak wyglada, potem tworzysz plane tak aby symulowala podloze, moze miec rozmiar duzo wiekszy niz "podloga" ktora 'lapie" cien potem w Surface editor dla shadera tego plane dajesz alpha bazujace na shadow opacity (transparency ustawiasz na 100%). jak juz nacisniesz F9 to nie bedziesz widzial cienia ktory ten plane lapie, jednak kliknij na gorze po prawej stronie Image->Alpha i juz widzisz swoj cien. To co teraz musisz zrobic to render w 3 Pasach w zasadzie w dwoch Numer jeden to twoj obiekt. numer dwa to tylko alpha dla palne'a(klinij na unseen by camera dla obiektu ktory rzuca cien)to bedzie twoj cien. numer trzy to tlo na ktore wstawiasz obiekt. Wole osobiscie t metode bo daje ci wieksze mozliwosci potem . Jezeli chcesz moge wrzucic tut co i jak taki maly zestaw screenow jutro, probowalem przerabiac inny tutorial dla 3dsmaxa i wyszlo calkiem niezle z ta roznica ze problemy byly tylko ze spasowaniek camery niby 1.8m nad ziemia i 35 mm(FOV) a mimo to cos nie bylo tak:D pozdrawiam. Edytowane 8 Listopad 2008 przez Elgatoloco
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się