Jump to content

Jak połączyć zdjęcie z cg?


Guest obo

Recommended Posts

Chodzi mi o to że mam zdjęcie i chce dodać do tego jakiś prosty obiekt. Oczywiście żeby rzucał cień odpowiednio do zdjęcia itd...

Wiem że są na to różne sposoby. Ale wydaje mi się że kiedyś widziałem jakiś sposób bezpośrednio w LW.

Link to comment
Share on other sites

A może coś bardziej szczegółowo! Z tego co rozumiem to masz fotke, powiedzmy trawnik i chcesz do niej dodac np: piłkę golfową leżaca na nim czy tak?Jeśli tak to najprościej chyba wczytać fotkę do compositing (w zakladce effects) następnie ustawić ją jako background image. Dodać obiekt do sceny w LW i manipulować nim tak żeby jak najlepiej komponował się z otoczeniem (pozycja,odpowiednie swiatło) w zależności od tego co przedstawia fotka

Link to comment
Share on other sites

w Lightwave Lighting (Nicholas Boughen, Wordware Publishing) jest szczegółowy tutek dokładnie na ten temat. Ale generalnie kładziesz obiekty które mają symulować podłoże dajesz teksturę front projection i wszystko.

 

uch - już ci to ford prefect napisał. W każdym razie rzuć okiem na Lightwave Lighting bardzo dobra pozycja.

Link to comment
Share on other sites

Jest prostsza metoda;

 

Znajac zycie to pogubisz sie z wartosciami Luminosity i diffuse i bedzie widac ze jest plaska powierzchnia wkomponowana.

Jezleli juz ustawisz kamere tak aby pasowala do ujecia, Ladujesz swoj obrazek

jako Background image tak by miec pojecie co i jak wyglada, potem tworzysz plane tak aby symulowala podloze, moze miec rozmiar duzo wiekszy niz "podloga" ktora 'lapie" cien potem w Surface editor dla shadera tego plane dajesz alpha bazujace na shadow opacity (transparency ustawiasz na 100%). jak juz nacisniesz F9 to nie bedziesz widzial cienia ktory ten plane lapie, jednak kliknij na gorze po prawej stronie Image->Alpha i juz widzisz swoj cien.

To co teraz musisz zrobic to render w 3 Pasach w zasadzie w dwoch

Numer jeden to twoj obiekt. numer dwa to tylko alpha dla palne'a(klinij na unseen by camera dla obiektu ktory rzuca cien)to bedzie twoj cien. numer trzy to tlo na ktore wstawiasz obiekt.

 

Wole osobiscie t metode bo daje ci wieksze mozliwosci potem .

 

Jezeli chcesz moge wrzucic tut co i jak taki maly zestaw screenow jutro, probowalem przerabiac inny tutorial dla 3dsmaxa i wyszlo calkiem niezle z ta roznica ze problemy byly tylko ze spasowaniek camery niby 1.8m nad ziemia i 35 mm(FOV) a mimo to cos nie bylo tak:D

 

pozdrawiam.

Edited by Elgatoloco
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy