adam_m Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 Witam, zamierzam kupić komp Dell T5400 z prockiem Dual Xeon E5440 2,83 GHz i zastanawiam się czy 8 GB RAMu to wielkość optymalna? Jak to mówią im więcej tym lepiej. Ale czy do wizualizacji i animacji (3ds max) więcej niż 8 będę wykorzystywał?
mirach Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 Hm, dopuki nie zaczelismy robic wizek calych kompleksow biurowych z tona drzew, budynkow itp to spokojnie 4 gb starczaly. Teraz 8 gb na kompach siedzi, sadze ze do wizek ci spokojnie starczy.
wallop Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 ej..ej... a kto to moze wiedzieć jakie teraz ( w przyszlości) sceny będziesz składał ? :). Tak czy inaczej kieruj sie zasada którą sam podałeś wprowadzając jednak mała modyfikację : zamiast "im więcej" wstaw najwięcej na ile mnie stać... pzdr wallop ps. nie zdzierże i zapytam... czemu Della ( do licha :)) zaraz posypia sie na mnie zasłużone gromy... :D
mirach Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 Wiesz, w przyszlosci to moze sobie zawsze tego RAMu dokupic :) Nie wiem po co kupowac na poczatku 16 czy 32 gb ramu jesli wiekszosc scen nie przekroczy 2 czy 4? :) A gdybym mieszkal wciaz w krakowie bylbys moim ulubionym dostawca Wallop :D
Rascal Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 Ja dodam od siebie ze Dell'e sa udziwnione w wiekszosci przypadkow, jak cos padnie to ze swieczka szukac komponentow dostepnych od reki :P
adam_m Napisano 5 Listopad 2008 Autor Napisano 5 Listopad 2008 ps. nie zdzierże i zapytam... czemu Della ( do licha :)) zaraz posypia sie na mnie zasłużone gromy... :D Komputer jest do firmy. Bierzemy od Della sprzęt od 3 lat i osobiście jestem zadowolony. Teraz ja zapytam: a dlaczego nie (cena)? Przyzwyczajenia zawsze można zmienić ;) Przekanaj mnie do innego sprzętu.
wallop Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 hm... nie dajeswz mi w takim razie wyboru ... :D zakłopotanie graniczacym z zażenowaniem moge polecić siebie i swoje produkty ( i naprawde przyznaję że nie pomyślałem o tymw momencie zadawania pytania. Założyłem że spora częśc bywalców forum zna moje zainteresowania i ofertę.... w każdym badź razie myśle że potrafie byc konkurencyjny ( cenowo ) w stosunku do Della ( a przy okazji mniej kłopotliwy serwisowo jak to dodał Rascal ) ... dzięki Mirach ... choć przyznaję ze troszkę nie wyszło mi to za elegancko. adam_m :jakby co to po szczegóły oferty: [email protected] 0885166617 ew. poszperaj w dziale sprzedam
Blowy Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Witam. Podłącze się do tematu. Mam taki dylemat, posiadam quada z 4GB pamięci + viste 64bit. Czy jest sens dokładać kolejne 4GB ramu aby mieć razem 8 ? Wiem ,że w After Effects różnica jest spora. A jak sie sprawa ma jeśli chodzi o 3ds, w jakich działaniach w tym programie przydaje się większa ilość ramu ? Pracuje nad pewną animacją i zastanawiam się czy jest sens inwestować w dodatkowe kości.
mirach Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Zobacz sobie w process manager ile ci RAMu zjada max podczas pracy nad scenami i podczas renderowania. Jak jest bliski dobicia do 4 to warto, jak nie - to nie :)
Traitor Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 (edytowane) 8 giga to juz nie optimum a high end. 3-4gb to mozna powiedziec optimum. Sam aktualnie mam 3gb. Podobnie jak ty pracuje nad pewna animacja przy czym wlasciwie na renderingu wymagajacych scen zostaje mi sie jeszcze gigabajt. Jak ktos z zasady lubi miec high end to czemu nie. Edytowane 5 Czerwiec 2009 przez Traitor
Kub@ Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 wystarczy ze robisz w scenie duzo zieleni, hiresowe textury + displacement i 4gb Ci nie wystarczy. Moim zdaniem 8gb do wiekszych projektow archwiz to minimum... pewna scena ktora robilem ruszyla pelna para dopiero na 16 gb... inaczej mulilo niemilosiernie. Traitor powiedzialbym ze high end to raczej 32 gb wzwyz:)
Blowy Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Tak jak napisał mirach zacznę kontrolować "process manager" i wtedy wyjdzie co i jak. Bo tak zwane mulenie w view portach występuje u mnie w scenach ze zbyt dużą ilością poligonów ale za to chyba raczej odpowiada grafika ? niby mam 8800GT ale ta raczej do high endowych się nie zalicza.
Traitor Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Polecam attachowac ze soba obiekty. Wtedy wiewport potrafi bardzo mocno przyspieszyc. Druga sprtawa to odpowiednia nie przesadzona ilosc polygonow na obiektach.
Shogun 3D Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Ja robię FX z Fume'm na duży ekran i obecnie 8GB to dla mnie absolutne minimum, a nieraz muszę kombinować jak koń pod górę, by mi symulacja na takiej cieniźnie poszła. Najbardziej by mnie ucieszyło obecnie 16GB RAMu. do F/X by już stykło bez większych problemów. Oczywiscie mówię o symulacjach, nie o renderingu, bo efekty symulacji FumeFX są cache'owane w osobnym pliku klatka po klatce, totez RAMu sam render dużo nie zżera.
KLICEK Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 8 giga na dzien dzisiejszy to az nadto ;) wszystko smiga, nie ma opcji zeby nie zrobic czegos na takiej pamieci, mysle ze na 6ciu tez pracowaloby sie komfortowo ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się