Napisano 7 Listopad 200816 l Witam, bardzo pilna prośba - jak ustawić, by obraz HDR oświetlał tylko wybrane elementy sceny a nie całą scenę (mental ray), tzn. gdzie można wyłączyć GI dla danego obiektu? Google nie pomógł. Wielkie dzięki z góry, Artur
Napisano 7 Listopad 200816 l w zakładce 'mental ray' - dla danego shapa jest FG reciver, Cast... itp.
Napisano 7 Listopad 200816 l Autor Sprawdzałem - nie działa dla obrazku HDR jako źródła światła - obiekty nadal łapią od niego odbicia, mimo iż wszystkie ze wspomnianych przez Ciebie opcji wyłączałem. Ehh, mental ray... Pozdro
Napisano 7 Listopad 200816 l Taki obrazek hdr moze emitowac swiatlo, FG/GI albo odbicia. Swiatlo jest domyslnie wylaczone, FG i odbicia wylaczasz globalnie w shapie ibl'a albo w poszczegolnych shape'ach kazdego obiektu najlepiej spread sheet editorem jesli jest ich duzo. Nie da sie w mai sprawic zeby jeden obiekt odbijal sie w jednych a nie odbijal w innych, ani w natywnym rendererze ani w mentalu. A przynajmniej ja nie znam na to prostego sposobu. Ale od tego sa warstwy, i pass-rendering. Na jednej warstwie mozesz sobie przeliczyc wszystko z wlaczonym iblem w odbiciach a na innej na odwrot a potem skladac w postprodukcji. Pozdr.
Napisano 12 Listopad 200816 l Autor Wielkie dzięki, tak właśnie zrobiłem. Użyłem warstw. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam, Artur
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto