Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

bardzo pilna prośba - jak ustawić, by obraz HDR oświetlał tylko wybrane elementy sceny a nie całą scenę (mental ray), tzn. gdzie można wyłączyć GI dla danego obiektu? Google nie pomógł.

Wielkie dzięki z góry,

Artur

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 766
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Sprawdzałem - nie działa dla obrazku HDR jako źródła światła - obiekty nadal łapią od niego odbicia, mimo iż wszystkie ze wspomnianych przez Ciebie opcji wyłączałem.

Ehh, mental ray...

Pozdro

Napisano

Taki obrazek hdr moze emitowac swiatlo, FG/GI albo odbicia.

Swiatlo jest domyslnie wylaczone, FG i odbicia wylaczasz globalnie w shapie ibl'a

albo w poszczegolnych shape'ach kazdego obiektu najlepiej spread sheet editorem jesli jest ich duzo.

Nie da sie w mai sprawic zeby jeden obiekt odbijal sie w jednych a nie odbijal w innych,

ani w natywnym rendererze ani w mentalu.

A przynajmniej ja nie znam na to prostego sposobu.

Ale od tego sa warstwy, i pass-rendering.

Na jednej warstwie mozesz sobie przeliczyc wszystko z wlaczonym iblem w odbiciach

a na innej na odwrot a potem skladac w postprodukcji.

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki,

tak właśnie zrobiłem. Użyłem warstw. Dziękuję bardzo.

Pozdrawiam,

 

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności