mandi Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 Witam, bardzo pilna prośba - jak ustawić, by obraz HDR oświetlał tylko wybrane elementy sceny a nie całą scenę (mental ray), tzn. gdzie można wyłączyć GI dla danego obiektu? Google nie pomógł. Wielkie dzięki z góry, Artur
bartolomeo Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 w zakładce 'mental ray' - dla danego shapa jest FG reciver, Cast... itp.
mandi Napisano 7 Listopad 2008 Autor Napisano 7 Listopad 2008 Sprawdzałem - nie działa dla obrazku HDR jako źródła światła - obiekty nadal łapią od niego odbicia, mimo iż wszystkie ze wspomnianych przez Ciebie opcji wyłączałem. Ehh, mental ray... Pozdro
ca mel Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 Taki obrazek hdr moze emitowac swiatlo, FG/GI albo odbicia. Swiatlo jest domyslnie wylaczone, FG i odbicia wylaczasz globalnie w shapie ibl'a albo w poszczegolnych shape'ach kazdego obiektu najlepiej spread sheet editorem jesli jest ich duzo. Nie da sie w mai sprawic zeby jeden obiekt odbijal sie w jednych a nie odbijal w innych, ani w natywnym rendererze ani w mentalu. A przynajmniej ja nie znam na to prostego sposobu. Ale od tego sa warstwy, i pass-rendering. Na jednej warstwie mozesz sobie przeliczyc wszystko z wlaczonym iblem w odbiciach a na innej na odwrot a potem skladac w postprodukcji. Pozdr.
mandi Napisano 12 Listopad 2008 Autor Napisano 12 Listopad 2008 Wielkie dzięki, tak właśnie zrobiłem. Użyłem warstw. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam, Artur
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się