Skocz do zawartości

selektywne IMage Based LIghting


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

bardzo pilna prośba - jak ustawić, by obraz HDR oświetlał tylko wybrane elementy sceny a nie całą scenę (mental ray), tzn. gdzie można wyłączyć GI dla danego obiektu? Google nie pomógł.

Wielkie dzięki z góry,

Artur

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawdzałem - nie działa dla obrazku HDR jako źródła światła - obiekty nadal łapią od niego odbicia, mimo iż wszystkie ze wspomnianych przez Ciebie opcji wyłączałem.

Ehh, mental ray...

Pozdro

Napisano

Taki obrazek hdr moze emitowac swiatlo, FG/GI albo odbicia.

Swiatlo jest domyslnie wylaczone, FG i odbicia wylaczasz globalnie w shapie ibl'a

albo w poszczegolnych shape'ach kazdego obiektu najlepiej spread sheet editorem jesli jest ich duzo.

Nie da sie w mai sprawic zeby jeden obiekt odbijal sie w jednych a nie odbijal w innych,

ani w natywnym rendererze ani w mentalu.

A przynajmniej ja nie znam na to prostego sposobu.

Ale od tego sa warstwy, i pass-rendering.

Na jednej warstwie mozesz sobie przeliczyc wszystko z wlaczonym iblem w odbiciach

a na innej na odwrot a potem skladac w postprodukcji.

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności