Napisano 11 Listopad 200816 l Witam chciałbym dowiedzieć się najlepszego rozwiązania do texturowania samochodu chciałbym osiągnąć taki efekt jak na foto ... odpada zaznaczanie polygonów i kolorowanie ich bo przy ms w nie których miejscach polygony się przesuwaja i nie jest to idealnie proste... miałem pomysł żeby zrobić materiał top/bottom i obrócić go uvw map ale wtedy kolorowało mi w plamy a nie dzieliło równo po połowie chyba że coś źle robie... proszę o sugestie i pomoc POMOZE KTOS?? chodzi mi o to zeby byly dwa lakiery pol samochodu czarne pol czerwone i kolor tylu czarnego byl taki sam jak te paski jak to utowrzyc ? hello czy to Forum żyje gdzie mam to wrzucić żeby ktoś mi pomógł? :) Edytowane 11 Listopad 200816 l przez bartekb89
Napisano 12 Listopad 200816 l Unwrap uvw albo jak masz samochód w kawałkach to zwykłym uvw mapem walniesz projekcję pasków na maskę i dach a potem dla osobnego obiektu napis na drzwi.
Napisano 12 Listopad 200816 l No nadawanie materialow dla poszczegolnych polygonow to pomysl troche nietrafiony trzeba to zmapowac najlepiej unwrapem a pozniej uzyc materialu typu blend albo mapki mix i polaczyc w ten sposob dwa lub wiecej materialow za pomoca mapki/maski w skali szarosci. Tak czy siak aby wywijac takie cuda trzeba to dobrze zmapowac wiec domyslam sie ze najpierw nauka modyfikatora unwrap uvw.
Napisano 12 Listopad 200816 l Autor Potrafię zrobić ten napis rx8 i z mapować (zrobiłem go sobie dałem kanał alfa przezroczystość na drugi layer w gimpie) pod materiał główny dałem kolor lakieru na ten drugi dałem warstwę z napisem bo zapisałem oczywiście w formacie psd i jako maski uzyłem tej przezroczystości z kanałem alfa co sobie w gimpie zrobiłem i bardzo ładnie wyszło i z ustawienem unwrap nie mam problemu juz trochę sie tym bawiłem ale przychodzi mi problem gdy chce dodać drugą texture do tego obiektu i ja zmapować ale jednocześnie żeby mieć tą starą texture z tym napisem chyba jasno tłumacze:) 1 .moje pytanie brzmi jak dodać do modelu drugi materiał i ustawić jego współrzedne tak jak mi sie podoba ?:) poprostu nie chce tworzyć całej tekstury tego napisu i tych pasów w zewnętrzym programie tylko chce żeby te pasy to była ustawiona tekstura i zebym miał nad nią nadzór z poziomu maxa nad kolorem itp itd.
Napisano 12 Listopad 200816 l Może materiał multisubojekt. Nadaj poligonom odpowiednie ID i pod sloty możesz wrzucić różne materiały.
Napisano 12 Listopad 200816 l No ale ja zle tluamcze? Czy moze nie kumam o co chodzi? Chcesz dwa rozne materialy kontrolowac w kazdej chwili kolor i inne parametry. No wiec w Blendzie mozesz sobie polaczyc dwa odzielne materialy za pomoca mapy mix mozesz w nieskonczonosc mixowac rozne mapy i wciaz miec kontrole nad nimi. Z ta maska to wlasnie chodzilo mi by uzyc ja dla blenda czy mixa bys za pomoca maski dawal maxowi do zrozumienia w ktorych miejscach jaki material ma sie wyswietlac i w ilu procentach.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto