Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam chciałbym dowiedzieć się najlepszego rozwiązania do texturowania samochodu chciałbym osiągnąć taki efekt jak na foto ... odpada zaznaczanie polygonów i kolorowanie ich bo przy ms w nie których miejscach polygony się przesuwaja i nie jest to idealnie proste... miałem pomysł żeby zrobić materiał top/bottom i obrócić go uvw map ale wtedy kolorowało mi w plamy a nie dzieliło równo po połowie chyba że coś źle robie... proszę o sugestie i pomoc

 

 

POMOZE KTOS?? chodzi mi o to zeby byly dwa lakiery pol samochodu czarne pol czerwone i kolor tylu czarnego byl taki sam jak te paski jak to utowrzyc ?

beztytuusv9.th.jpgthpix.gif

 

hello czy to Forum żyje gdzie mam to wrzucić żeby ktoś mi pomógł? :)

Edytowane przez bartekb89

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Unwrap uvw albo jak masz samochód w kawałkach to zwykłym uvw mapem walniesz projekcję pasków na maskę i dach a potem dla osobnego obiektu napis na drzwi.

Napisano

No nadawanie materialow dla poszczegolnych polygonow to pomysl troche nietrafiony trzeba to zmapowac najlepiej unwrapem a pozniej uzyc materialu typu blend albo mapki mix i polaczyc w ten sposob dwa lub wiecej materialow za pomoca mapki/maski w skali szarosci. Tak czy siak aby wywijac takie cuda trzeba to dobrze zmapowac wiec domyslam sie ze najpierw nauka modyfikatora unwrap uvw.

Napisano
  • Autor

Potrafię zrobić ten napis rx8 i z mapować (zrobiłem go sobie dałem kanał alfa przezroczystość na drugi layer w gimpie) pod materiał główny dałem kolor lakieru na ten drugi dałem warstwę z napisem bo zapisałem oczywiście w formacie psd i jako maski uzyłem tej przezroczystości z kanałem alfa co sobie w gimpie zrobiłem i bardzo ładnie wyszło i z ustawienem unwrap nie mam problemu juz trochę sie tym bawiłem ale przychodzi mi problem gdy chce dodać drugą texture do tego obiektu i ja zmapować ale jednocześnie żeby mieć tą starą texture z tym napisem chyba jasno tłumacze:)

1 .moje pytanie brzmi jak dodać do modelu drugi materiał i ustawić jego współrzedne tak jak mi sie podoba ?:) poprostu nie chce tworzyć całej tekstury tego napisu i tych pasów w zewnętrzym programie tylko chce żeby te pasy to była ustawiona tekstura i zebym miał nad nią nadzór z poziomu maxa nad kolorem itp itd.

Napisano

Może materiał multisubojekt. Nadaj poligonom odpowiednie ID i pod sloty możesz wrzucić różne materiały.

Napisano

No ale ja zle tluamcze? Czy moze nie kumam o co chodzi? Chcesz dwa rozne materialy kontrolowac w kazdej chwili kolor i inne parametry. No wiec w Blendzie mozesz sobie polaczyc dwa odzielne materialy za pomoca mapy mix mozesz w nieskonczonosc mixowac rozne mapy i wciaz miec kontrole nad nimi. Z ta maska to wlasnie chodzilo mi by uzyc ja dla blenda czy mixa bys za pomoca maski dawal maxowi do zrozumienia w ktorych miejscach jaki material ma sie wyswietlac i w ilu procentach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności