Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam chciałbym dowiedzieć się najlepszego rozwiązania do texturowania samochodu chciałbym osiągnąć taki efekt jak na foto ... odpada zaznaczanie polygonów i kolorowanie ich bo przy ms w nie których miejscach polygony się przesuwaja i nie jest to idealnie proste... miałem pomysł żeby zrobić materiał top/bottom i obrócić go uvw map ale wtedy kolorowało mi w plamy a nie dzieliło równo po połowie chyba że coś źle robie... proszę o sugestie i pomoc

 

 

POMOZE KTOS?? chodzi mi o to zeby byly dwa lakiery pol samochodu czarne pol czerwone i kolor tylu czarnego byl taki sam jak te paski jak to utowrzyc ?

beztytuusv9.th.jpgthpix.gif

 

hello czy to Forum żyje gdzie mam to wrzucić żeby ktoś mi pomógł? :)

Edytowane przez bartekb89

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Unwrap uvw albo jak masz samochód w kawałkach to zwykłym uvw mapem walniesz projekcję pasków na maskę i dach a potem dla osobnego obiektu napis na drzwi.

Napisano

No nadawanie materialow dla poszczegolnych polygonow to pomysl troche nietrafiony trzeba to zmapowac najlepiej unwrapem a pozniej uzyc materialu typu blend albo mapki mix i polaczyc w ten sposob dwa lub wiecej materialow za pomoca mapki/maski w skali szarosci. Tak czy siak aby wywijac takie cuda trzeba to dobrze zmapowac wiec domyslam sie ze najpierw nauka modyfikatora unwrap uvw.

Napisano
  • Autor

Potrafię zrobić ten napis rx8 i z mapować (zrobiłem go sobie dałem kanał alfa przezroczystość na drugi layer w gimpie) pod materiał główny dałem kolor lakieru na ten drugi dałem warstwę z napisem bo zapisałem oczywiście w formacie psd i jako maski uzyłem tej przezroczystości z kanałem alfa co sobie w gimpie zrobiłem i bardzo ładnie wyszło i z ustawienem unwrap nie mam problemu juz trochę sie tym bawiłem ale przychodzi mi problem gdy chce dodać drugą texture do tego obiektu i ja zmapować ale jednocześnie żeby mieć tą starą texture z tym napisem chyba jasno tłumacze:)

1 .moje pytanie brzmi jak dodać do modelu drugi materiał i ustawić jego współrzedne tak jak mi sie podoba ?:) poprostu nie chce tworzyć całej tekstury tego napisu i tych pasów w zewnętrzym programie tylko chce żeby te pasy to była ustawiona tekstura i zebym miał nad nią nadzór z poziomu maxa nad kolorem itp itd.

Napisano

Może materiał multisubojekt. Nadaj poligonom odpowiednie ID i pod sloty możesz wrzucić różne materiały.

Napisano

No ale ja zle tluamcze? Czy moze nie kumam o co chodzi? Chcesz dwa rozne materialy kontrolowac w kazdej chwili kolor i inne parametry. No wiec w Blendzie mozesz sobie polaczyc dwa odzielne materialy za pomoca mapy mix mozesz w nieskonczonosc mixowac rozne mapy i wciaz miec kontrole nad nimi. Z ta maska to wlasnie chodzilo mi by uzyc ja dla blenda czy mixa bys za pomoca maski dawal maxowi do zrozumienia w ktorych miejscach jaki material ma sie wyswietlac i w ilu procentach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.