V_G Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Witam! Jako przedstawiciel teamu programistycznego o3ex, chciałbym zaproponować współpracę przy ambitnym i ciągle rozwijającym się projekcie gry RPG, jaką jest Art of Combat. Poszukujemy: -grafika 3D (obiekty statyczne) -grafika 3D (obiekty dynamiczne, animacja) Planujemy nagrody dla najaktywniejszych, a tak ogólnie, to zależy od tego, ile czasu i chęci będziecie mieć dla gry... Mile widziane jest doświadczenie przy podobnych projektach. Obecny skład teamu przedstawia się następująco: Kondor9 - Główny programista, Koordynator Ozonex- Główny grafik, grafik 2D, grafik 3D Bananu7- Programista PP- Programista edytora map VG- Projektant dźwięku i muzyki, webmaster, pomoc w grafice 3D Osoby pomagające: Wierzba-khan - Conceptart Makintosh - Quest Maker kuba - Grafika 3D joozek - Programowanie kolas - Grafika 3D Fuji - Grafika 3D Markuz - Grafika 3D Wierzba-khan - Conceptart nayT - Conceptart KaZu - Conceptart Karol - Conceptart Revue - Tekstury Sylwu$ - Tekstury Wszystkich zainteresowanych prosimy na stronę www.o3ex-team.xn.pl gdzie znajduje się odpowiedni kontakt oraz na forum www.o3ex.phorum.pl gdzie można złożyć podanie.
Davegraph Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 No no , troszke nie chce mi sie wierzyć że to screen z gry , wygląda jak render a dlaczego tak sądze ? Brak tu jakiegokolwiek smootha , chyba że graficy nie potrafią go stworzyć , cienie są też jakieś dziwne , i wszystko jest jakies takie ostre i tak jakby wrzucone specjalnie na scene i wyrenderowane , dziwny ten silnik.
V_G Napisano 18 Listopad 2008 Autor Napisano 18 Listopad 2008 Najmocniej przepraszam ale zapomniałem dodać właśnie, że screen został wyrenderowany w 3ds maxie by niezawalać sobie niepotrzebnie czasu przenoszeniem modeli do gry. Jest to zwykłe świetło direct + ambient. Modele i tekstury są te same które będą w grze. Masz rację, trudno nie zauważyć tych ostrych cienii :) Zapraszam też na http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=500
Temporal Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 No wiec w takim razie po co piszecie ze to screen z gameplay? by niezawalać sobie niepotrzebnie czasu przenoszeniem modeli do gry heh to jak na to nie macie czasu to boje sie ze na reszte pracy odnosnie tworzenia gry tez wam nie starczy :P sorry ze jak zwykle jestem upierdliwy no ale oceniam zawsze to co widze a nie to co jest gdzies ukryte przed widzami badz bedzie stworzone w przyszlosci. Zaraz wlecie tweety i zacznie swoje kazania ze to nie topic do dyskusji :P
V_G Napisano 18 Listopad 2008 Autor Napisano 18 Listopad 2008 sorry ze jak zwykle jestem upierdliwy no ale oceniam zawsze to co widze a nie to co jest gdzies ukryte przed widzami badz bedzie stworzone w przyszlosci. :P No i bardzo dobrze :) Nasz błąd, że na stronie nie ma informacji o tym że to render. Zostanie to jak najszybciej poprawione. Natomiast na GD jest o tym napisane. Hehe.. to nie tak z tym przenoszeniem modeli. Po prostu chcieliśmy zdążyć na pewien termin wypuścić odpowiedniego screena. Aktualnie pracujemy ciężko nad całą mechaniką oraz fabułą. Co nieuniknione musimy stworzyć też masę modeli. Chętnych jeszcze raz zapraszamy do współpracy. Dodam też że dla najaktywniejszych czekają miłe niespodzianki!!! :)
intoxicate Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 (edytowane) Po prostu chcieliśmy zdążyć na pewien termin wypuścić odpowiedniego screena od dupy strony.. i chyba jestem z niewielu osob ktore moga tu tak powiedziec z konkretnym doswiadczeniem w tej dziedzinie. takie moje skromne zdanie. pzdr edit: w sumie jak juz napisalem to troche poargumentuje powyzsze. Co Ci daje robienie renderow w maxie czy innym programie? Robisz gre, albo reklamujesz 'cos'? Z takim podejsciem bardzo szybko sie w to 'wciagniesz', zmienisz sobie priroytety, az w koncu dostaniesz od kogos bardziej doswiadczonego strzal z golej dupy w twarz. Priorytetowanie sobie zadan jest trudne i nie jest latwo to ogarniac, tymbardziej w projektach gier komputerowych, gdzie jest miliard zaleznych od siebie zadan z czego pierwszych 100 jest do skonczenia ASAP. Odpowiedz sobie na jedno wazne pytanie: "Czy przygotowywanie tej sceny bylo krytyczne dla projektu, czy czas poswiecony na ta czynnosc nie mogl byc lepiej wykozystany?" Wg mnie mogl, chocby do stworzenia technicznej dokumentacji systemu plikow obslugujacych meshe w Twoim silniku (= zabezpieczenie ryzyka), przetestowanie prototypu ladujacego obiekty do sceny, aktualizacje, czyszczenie pamieci etc. Bardzo widac brak spojnosci na tym renderze. Widze brak zalozen graficznych (nie mowie o liczbie poligonow), oswietlenia, animacji (o dziwo na tym screenie to widac...i nie chodzi wcale o postac na pierwszym planie) terenu i wielu rzeczy o ktorych pisac mi sie poprostu nie chce. To co napisalem moze byc 'nieprawdziwe', ale ogladajac to co napisales, widzac napis: "Pierwszy sensowny screen z gameplaya" daje mi do myslenia, ze tak wlasnie jest. Zabierz sie za robote a nie za 'to cos' co nigdzie Cie nie zaprowadzi. a tak btw. nie zaczyna sie tworzyc modeli zanim nie skonczy sie pierwszego etapu preprodukcji czyli tego o czym piszesz: Aktualnie pracujemy ciężko nad całą mechaniką oraz fabułą Co nieuniknione musimy stworzyć też masę modeli. ktore pojda do wyrzucenia. praca pojdzie na marne. efektywnosc sie zmniejszy. = powiekszasz sobie ryzyko. Modele i tekstury są te same które będą w grze. zaloze sie z Toba o flaszke ze tak nie bedzie :> Teraz dopiero przeczytalem, ze jest to projekt gry RPG.. majac ogromny budzet, mase doswiadczonych ludzi, wszystko co chcesz - ten typ gry jest tak bardzo trudny do zrobienia, ze glowa mala. Jesli macie motywacje i jestescie zdeterminowani zastanowcie sie nad porzuceniem juz teraz projektu i zanalizowaniem rynku, zrobieniem czegos przy czym sie nauczycie, poznacie siebie, zarobicie kase, przekonacie innych, zdobedziecie kontakty... taka moja propozycja... a jesli nie zawsze mozna zostac grabarzem ;) Edytowane 19 Listopad 2008 przez intoxicate
Davegraph Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Miałem nadzieje że obędzie się bez dosadnych postów ale z drugiej strony najlepsze co można zrobić to uświadamiać ludzi, to co jest napisane powyżej to cała prawda! I jeszcze jedno, jeśli ktoś za pierwszą gre jaką chce zrobić jest cRPG to odrazu moge powiedzieć że taki pomysł nie ma szans na powodzenie i napewno nikogo nie sciągnie.
Temporal Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Mnie to dziwi ze nikt nie chce robic jakis prostych wiscigow prostej platformowki w 3d tylko zawsze rpg badz rts. Hmmm nie wiem moze takie projekty tez istnieja ale jakos slabo sie reklamuja natomiast o amatorskich rpgach wiesci sie rozchodza po calej sieci. Oczywiscie nie uwazam ze trzeba odrazu sie poddac z kazdej pracy mozna wyniesc jakies cenne doswiadczenie ale trzeba zawsze przemyslec czy to wogole da rade by pozniej sie nie rozczarowac. Mysle ze zadnemu tworcy gier nie zaskodzi zrobic banalna gierke z prostymi zasadami a gdy odniesie ten maly sukces wziasc sie za cos wiekszego. Coz przyznam sie sczerze ze sam jeszcze niedawno mialem glupi pomysl na robienie gry xD. Tak czy siak zycze powodzonia by nie bylo ze znow narzekam :D
intoxicate Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 ktoś za pierwszą gre jaką chce zrobić jest cRPG to odrazu moge powiedzieć że taki pomysł nie ma szans na powodzenie i napewno nikogo nie sciągnie. z tym sie nie zgodze. rpgi przyciagaja duze firmy, co moge powiedziec na przykladzie Afterfalla. Pokazujac pare screenow, filmow, przedstawiajac to co chcemy zrobic - zainteresowanie jest ogromne jak na taki etap prac. Co nie zmienia faktu, ze gdyby pewne osoby nie nabraly doswiadczenia przy innych grach - nie byli bysmy w momencie w jakim jestesmy teraz. Co nie zmienia faktu, ze przez 2 lata widzialem 3 dobre nowe IP w ktore ktos chcialby wrzucic kase. Skoncze pewien etap w innym projekcie i napisze arta w swieta, ktory odpedzi ludzi typu 'robimy rpg bo jest super' od takich pomyslow. Wg mnie jest bardzo duzo zdolnych osob w Polsce, ale porywaja sie z motyka na slonce (czy jak to sie mowi..), zamiast zrobic cos realnego (namacalnego), zarobic przy tym, nie zostac zruchanym przy okazji przez kogos innego. Autorowi tego watku chcialbym powiedziec, ze nie najezdzam na to co robicie - fajnie ze WOGOLE cos robicie. Nie chcial bym by ktos z Was (developerow) odebral to co mowie jako jakis atak, co czesto jest w taki sposob odbierane. Nie mam zlych zamiarow, ale moim zdaniem trza sie klepnac w czolo pare razy, przejsc na kolejny level, przemyslec taki projekt, poszperac na google'ach, pogadac z ludzmi ktorzy popelnili mase problemow juz i sie od nich czegos nauczyc. Nie brnac w mgle. Przynajmniej to przemyslcie. Powiem Ci tak, zaczelismy robic Afterfalla - nie majac wiekszego doswiadczenia. Nauczylismy sie sporo, ALE przez ten czas moglismy zrobic pare mniejszych gier - nabrac wiecej doswiadczenia. Przez to ze brnelismy za szybko do przodu, pojawilo sie za duzo mozliwosci kontraktow. Zmiany silnikow i takie tam dziwne rzeczy. Oczywiscie jesli powiesz: "mamy caly plan, jedziemy KONSEKWENTNIE do przodu" pelen respekt do Was! Tak powinno sie robic, nie dac sobie nic wmowic (tak jak teraz robie to ja), ale trzeba szacowac przypadki ktore moga cos poprawic, a moga cos rozwalic. sorry wogole, ostatnio jestem wyczulony przez zachodnie super mega idealne 'AAAAAAAA' sposoby tworzenia gier, korych nie da sie w pelni 'zaimplikowac' do polskiego gamedevu. btw. jesli zaplanujecie caly projekt i skonczycie preprodukcje mozecie uzyskac dofinansowanie. - to powinien byc Wasz priorytet - preprodukcja. Polecam koordynatorowi ksiazke: Game Producer Handbook i Game Project Management ktore dadza Ci te istotne 1% wiedzy ogolnej ;)
Davegraph Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Nie jestem do końca pewien , obserwując rynek wiem że jeszcze żaden amatorski rpg nie doczekał się nawet żetelnego demka, nawet New Dawn którego wersja demo była na ukończeniu...
kannu Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 serwus :) intixocate - dobrze piszesz o tych priorytetach. sam sie z tym zmagam przy ciagnieciu duzego projektu (film 3D ). Podzial zadan i ustalenie priorytetow to podstawa. Pierdylion zaleznych od siebie zadan to masakra. Z tym zadawaniem sobie pytan typu "czy moglem czas wykorzystac lepiej?" to tez prawda - i tak robie od dawna. Generalnie slusznie prawisz i Cie popieram :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
V_G Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 Intoxicate: Dzięki wielkie za opinie fachowca. Wiem jaką grę robicie. Obserwowałem Was prawie od samego początku. Najpierw jako amatorska grupa jeszcze ze stroną internetową na której było wszystko. Potem usłyszałem że zainteresował się Wami Nicolas. A nie dawno już przeczytałem o Was w CDA... Wiem co masz na myśli... byliśmy w pełni świadomi że brniemy w projekt (bardzo ciężki projekt, w końcu RPG) który może okazać się klapą. Przeczytałem mnóstwo artykułów na ten temat. Nie mniej jednak jesteśmy bardzo ambitną grupą i całkiem na poważnie myślimy o tym projekcie. Dla nas nie jest to - "kolejny RPG który nie wyjdzie". Mamy dużą motywację :) Jesteśmy przygotowani na najgorsze ale nie możemy być złej myśli. Dzięki jeszcze raz za opinie...
intoxicate Napisano 20 Listopad 2008 Napisano 20 Listopad 2008 (edytowane) Potem usłyszałem że zainteresował się Wami Nicolas interesowalo sie nami tyle wydawcow/inwestorow..nie da sie tego zliczyc. Stalismy na swoim (przynajmniej ja), ze nie chcemy robic fps albo hack&slash czy mmorpg. Nicolas Games dal warunki ktore nam odpowiadaja. Jak to ktos wczoraj fajnie powiedzial: "sa zle intencje albo bardzo zle ;)" Jesli macie duza motywacje - przeznaczcie ja na cos innego. Szkoda, ze nie potrafie Ci tego lepiej wytlumaczyc, moze gdybym pisal po angielsku bardziej by to do Ciebie dotarlo :P Jesteśmy przygotowani na najgorsze ale nie możemy być złej myśli. Koordynator powinien byc zawsze zlej mysli i wypracowac plany nawet na przypadlosci, gdy ktos wpadnie pod tramwaj. Producent musi byc dobrej mysli i motywowac chlopakow, byc przyjacielem druzyny. Najgorzej jest gdy project manager i producer to jedna osoba... ;/ (jak tu byc zlym diablem i dobrym aniolem szos na raz) no nic, nie wiem jak do Ciebie trafic :) powodzenia! Edytowane 20 Listopad 2008 przez intoxicate
V_G Napisano 20 Listopad 2008 Autor Napisano 20 Listopad 2008 Ewidentnie nakłaniasz nas żebyśmy zrezygnowali. Wiem że chcesz dobrze, ale raczej nas nie przekonasz. Jesteśmy nieugięci w dążeniu do celu :) W końcu komuś musi się udać. Pokażemy Wam że tak będzie!
shergar Napisano 22 Listopad 2008 Napisano 22 Listopad 2008 Heyka, Hmm, raczej nikt Was zniechęcać nie chce, ale wystarczy sprawdzić ile amatorskich projektów crpg doczekało się chociażby dema o wersji komercyjnej nie wspominając. Wiem, ze nie jestem, żadnym autorytetem, ale z gierkami od strony kuchni mam już do czynienia ponad 10 lat. Niestety od 2 lat męczę się też na czymś "większym" i oczywiście to crpg xD Przyznam się szczerze, że dopiero po tych 2 latach, kiedy przez projekt przewaliła się dobra setka ludzi, kiedy sporo ludzi z teamu dostało pracę w branży, kiedy w końcu wiemy co i jak chcemy zrobić [założenia, gdd do sp i demo, storydoki, mechanika, etc. to już mamy za sobą, tak samo liczne zmiany engine ;) ] zaczynam wierzyć w to, że sklecimy jakieś rozsądne demko. Wiem, że demko nie będzie dieałem, że znajdą się pierdyliony niedociągnięć, wtop i niekonsekwencji, ale na pewno zrobimy tyle ile jesteśmy w stanie i tak dobrze jak tylko zdołamy. Kurde sama spójność architektury, konsekwencja w budowaniu meshy [bo ta belka tu stać nie może, na czym do cholery trzyma się ten dach, ten miecz złamie się po pierwszym udeżeniu, w tej konserwie nawet super mutant by nie przeszedł 2 kroków i takie tam], porządne zaprojektowanie terenu [co jest zajebiście trudne wbrew pozorom], lvl. design, fabuła, który nie powieje nudą, muza, etc. A to dopiero szczycik góry lodowej. Widziałem, ze na stronce macie info, że 5% z bani - ale 5% czego? Całości? To raczej dodaj tam kilka zer po przecinku przed tą piątką ;] I rzeczywiście warto porobić mniejsze projekciki, nawet gierki dla PLAY, z którego wszyscy łacha ciągną, ale zdziwiłbyś się ile osób z branży, które PLAY wyśmiewają robią/robiło dla nich gry. Ja tam wam życzę powodzonka i never give up ;) Sher.
melkor Napisano 23 Listopad 2008 Napisano 23 Listopad 2008 (edytowane) ...zachodnie super mega idealne 'AAAAAAAA' sposoby tworzenia gier, korych nie da sie w pelni 'zaimplikowac' do polskiego gamedevu... możesz to rozwinąć? ...spójność architektury... i co dalej zrobicie z tą spójnością :) Edytowane 23 Listopad 2008 przez melkor
shergar Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 możesz to rozwinąć? i co dalej zrobicie z tą spójnością :) Jak to co? Oszołomimy nią potencjalnych sponsorów xD
V_G Napisano 19 Grudzień 2008 Autor Napisano 19 Grudzień 2008 W celu uaktualnienia wątku chciałem przedstawić Wam screeny z obecnej wersji alpha, która będzie to pobrania już wkrótce na stronie www.o3ex-team.xn.pl Od razu wyjaśniam te cienie. Padają one w różnych kierunkach ponieważ światło jest ustawione mniej więcej na środku sceny.
V_G Napisano 20 Grudzień 2008 Autor Napisano 20 Grudzień 2008 To będzie zmienione. Podobnie jak cenie drzew. Następna generacja drzew będzie miała śliczne cienie :) To jest alpha... chodzi nam głównie o pozyskanie grafików i pokazanie co zrobiliśmy przez prawie 4 miesiące. Zapraszam na http://www.o3ex-team.xn.pl
shergar Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Nie jest źle, przynajmniej pokazujecie coś z engine. A że niestety crysis to nie nie jest to nie powala. Do drzewek radzę tree[d] - jest freewerowy [poczytajcie licencję odnośnie wykorzystania w projekcie] a drzewka wyglądają ładnie i spokojnie można zrobić dobre drzewko poniżej 2k poly [warto też zmienić texy]. Co do samej sceny to w sumie nic tam nie pokazaliście ciekawego. Nie chodzi mo o to, że mało modeli i ich jakość, bardziej mam na myśli samą lokację. Bardziej zastanówcie się nad level designem i samym terenem bo to połowa sukcesu.
Rekomendowane odpowiedzi