mandi Napisano 17 Listopad 2008 Share Napisano 17 Listopad 2008 Witam, w którym miejscu w Mayi ustala się precyzję transformacji (żeby mieć mniejsze "przeskoki" podczas przesuwania obiektów lub komponentów)? Wiem, że ta rośnie wraz z wielkością strzałek manipulatora (tzn. jak nacisnę + manipulator się zwiększy i mam np. dokładniejsze skalowanie), lecz chciałbym mieć możliwość arbitralnego ustalenia precyzji transformacji. Znalazłem w Preferences ustawienia Tolerance (positional i tangential - domyślam się że chodzi o precyzję przesunięć i obrotów, lecz jak zmniejszyłem wartość dla positional to precyzja transformacji nie wzrosła). Ktoś wie jak to rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciacho191 Napisano 17 Listopad 2008 Share Napisano 17 Listopad 2008 Jeżeli chcesz precyzje do kratek to na górze w lewo od przycisku render jest taki magnez i kratka no i to naciskasz i masz! ;) a jeżeli chcesz inaczej to tam jest też do punktów, do lini (curves). A jeżeli nie to tylko pozostaje ci przybliżenie na max i powiększenie plusem manipulatora :D. A jak chcesz połączyć 2 elementy ze sobą to możesz kliknąć modify/snap align objects/snap together tool. Też możesz złączyć 2 krawędzie (edge) ze sobą tylko najpierw jak masz 2 modele lub więcej musisz je połączyć (mesh>combine) i klikasz mesh>merge edge tool :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandi Napisano 17 Listopad 2008 Autor Share Napisano 17 Listopad 2008 Dzięki, nie chodzi mi o snapping (przyciaganie), lecz o zwiększenie precyzji (powiedzmy, rozdzielczosci) transformacji we viewportach mayi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandi Napisano 22 Marzec 2009 Autor Share Napisano 22 Marzec 2009 Stary temat, ale wrócił, jak Lassie. Niby prosta sprawa, a jednak... Ktoś wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 a to nie bylo coś z ctrl ? nacisnac ctrl podczas przeciagania? albo shift ? nie pamietam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Luki Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 Jak sie nacisnie + na numerycznej, to zwiekszaja sie manipulatory to troche pomaga. - je potem oczywiscie zmniejsza do normalnych wymiarow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandi Napisano 23 Marzec 2009 Autor Share Napisano 23 Marzec 2009 dzięki! Jak tylko nadarzy się okazja, sprawdzę te kombinacje klawiszy. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandi Napisano 23 Marzec 2009 Autor Share Napisano 23 Marzec 2009 ten trik z manipulatorami znam, ale doszedłem do takiej rozpiętości skali obiektów, że i to nie pomaga. Mały obiekt skacze jak żaba ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 ee tam poprostu zamiast kolka myszki uzyj alt+RMB+ ruch myszka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandi Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2009 Hej mpta, dzięki, ale mi nie chodzi o zwiększenie precyzji zoomowania kamery, lecz o precyzyjne przemieszczanie obiektu. W każdym razie dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 12 Kwiecień 2009 Share Napisano 12 Kwiecień 2009 Jeśli masz bardzo małe obiekty, przeskaluj całą scenę. Ponadto w ChannelEditorze, na górze, masz ikonkę (z okręgiem), za pomocą której możesz regulować precyzję tranformacji z użyciem środkowego klawisza myszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się