Napisano 20 Listopad 200816 l Witam mam taki problem jak widac na zdjęciach co zrobić aby tego nie było widziałem że wszyscy robią tak te dziury na ręke przy klamce ale gdy przybliże i dam MS NURBS to widać co się dzieje ... jak to naprawić? MS: [/url] Siatka: Edytowane 21 Listopad 200816 l przez bartekb89
Napisano 21 Listopad 200816 l Chyba nie wszyscy tak to robia. Doprowadz siatke tak by skladala sie z quadow unikaj wielkokatow a trojkaty stosuj jak najrzadziej.
Napisano 21 Listopad 200816 l Autor no tak tylko że tam są same czterokąty jedynie w srodku trujkąty ale to wynika z budowy sphery ... kórde pomoże mi ktos? tyle samochodów modelujecie i na pewno wiecie jak to zrobić a nikt nie zainteresowany chwili poświęcić nie wiem jak postąpić z tym bawiłem już sie przy tym z 3 godziny szukałem w tutkach i pomocy ale w tutkach wszędzie tak robią tą dziure na reke przy klamce Edytowane 21 Listopad 200816 l przez bartekb89
Napisano 21 Listopad 200816 l po pierwsze: staraj sie zachowac proporcje w odstepach miedzy poszczególnymi vertexami po drugie: ja widze wiecej niz czetrokaty po trzecie: widac ze w rogi sa krzywe wzgledem reszty karoserii:) po czwarte: nie ma czegos takiego jak ms nurbs:p pozdrawiam
Napisano 21 Listopad 200816 l Autor *NURMS :) pokaż gdzie je widzisz bo ja nie za bardzo widzę te pięciokąty itd ... :) vertexy może się zdaje żesą krzywo ale są idealnie prosto takie złudzenie jest przez to że te edge co dochodzą do vertexów może są nie idealnie pod kątem 45 stopni ale vertexy są równo z siatką winą jest to że przy ms podnosi mi te edga co wam pokazuje na zdjęciu próbowałem waga wierzchołków ale wtedy juz całkiem mi krzywi nie wiem jak to zniwelować.... obok tego edga o którego mi chodzi narysowałem red kreske
Napisano 21 Listopad 200816 l ja bym to zrobił tak. to co czerwone tak w ogole do wymiany a zielone to moja inwencja... pewnie lipa ale stestuj http://img227.imageshack.us/my.php?image=kokozc0.jpg
Napisano 21 Listopad 200816 l Zagesc siatke, ewentualnie wytnij najpierw drzwi daj na nie ms x 1 potem przewl na ed poly i dopiero wytnij dziure.
Napisano 22 Listopad 200816 l Autor no kamil to by było dobre gdybym chciał kwadratowy otwór a ja musze mieć okrągły tak jak w orginale i musze użyć odwzorowania połowy sfery żeby było koło... spróbuje zagęścić siatkę ale już jutro bo dzisiaj juz późno właśnie skończyłem modelować spojler... już 2 miechy siedze nad tym autem ale to moja pierwsza praca i ucze się na niej i na bierząco poprawiam błędy... i tylko ten otwór mi jeszcze tak doskwiera i musze coś z nim zrobić ;) DZIEKI ZA ODEZWY :)
Napisano 22 Listopad 200816 l No i kłania się nieznajomość działania krzywych Beziera. Przede wszystkim nie używaj NURMS Subdivision, tylko modyfikator Turbo Smooth. Co do modyfikacji siatki, to po kolei: A: Skoro prowadzisz tu dwie linie, to znaczy, ze chcesz uzyskac na tym odcinku coś w rodzaju ostrej krawędzi. To nie jest najlepsza metoda. Najlepszą metodę opisuję w p-cie C. B: Wywal tą przerywaną linię (całą, po obwodzie). C: Kontrolowaną krzywiznę bez bugów i purchli, z zachowaniem ostrych krawędzi możesz uzyskać jedynie tworząc siatkę o przekroju jaki widzisz w "kółeczku". Bardzo ważne jest to, by poligony pomiedzy niebieską linią, a liniami zielonymi miały te sama normalną, czyli by linie zielone nie były liniami na których jest jakiekolwiek załamanie płaszczyzny. Dotyczy to oczywiście powierzhni które mają byc płaskie, a nie zaokrąglone. Im bliżej niebiskiej krawędzi będą linie zielone, tym ostrzejsza będzie krawędź w tym miejscu. D: skoro masz tu dwie linie, to bądź konsekwentny i doprowadź je aż do końca, lub połącz na krawędzi, ale nie PRZED krawędzią. Najlepiej jednak doprowadź je do końca. W razie koniecznościzagęść siatkę, ale z głową: jak już musisz tworzyć trójkaty, to twórz je na powierzchniach wyłącznie płaskich. Edytowane 22 Listopad 200816 l przez Shogun 3D
Napisano 22 Listopad 200816 l Autor shogun bardzo pomocna rada i nauka w maxie siedzę od 20 września także się uczę na bieżąco dopiero i właśnie takie coś mi wyszło z tym otworem i nie wiedziałem jak sobie poradzić więc zapytałem ... wszędzie jak czytałem tutki to właśnie używali MS a nie TS dlatego też tak robiłem...dopiero się biore za maxa dzisiaj o tej porze także rezultaty pracy raczej podam jutro :) sama zmiana na TS nic nie zmieniła dalej tak wygina tą siatkę popróbuje jeszcze z z tymi edgami . Jeszcze raz dzięki...
Napisano 23 Listopad 200816 l Modyfikatory mesh smooth i Turbo smooth działaja prawie identycznie, toteż nie ma znaczenia, czy będziesz uzywał tego, czy tego. Chodzi o to, by nie uzywac wygładzania z poziomu mesha, tylko przez modyfikator. pzdr. :)
Napisano 23 Listopad 200816 l Autor a nie to to wiem :) myślałem że jest jakaś różnica skoro mówisz żeby TS używać :) Edytowane 23 Listopad 200816 l przez bartekb89
Napisano 23 Listopad 200816 l Bo to nie jest tak ze nagle uzyjesz TS i da 100 razy lepsze rezultaty niz MS poprostu to kwestia siatki a tutaj juz wszyscy ci wypisali co zle robisz. Pisalem ci o quadach to sie upierales ze jest idealnie wiec coz jak bedziesz sobie wmawial ze jest dobrze i bedziesz szukal tylko magicznego modyfikatora to nigdy tego nie poprawisz.
Napisano 23 Listopad 200816 l Autor dobrze temporal nie denerwuj się tak;) chciałem jeszcze innycjh zdanie poznać ;) dzięki wszystkim za pomoc serdecznie jak będę miał jakiś problem jeszcze z tym to zapytam ... biorę się zaraz za to bo dopiero z roboty wróciłem a jeszcze inny projekt wczoraj kończyłem . Jeszcze raz dzięki za odzew ...