Vega Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 Witam, od jakiegoś miesiąca uczę się tworzenia głowy. Bardzo dużo mi pomógł Tomala rozmawiając z nim na PW za co bardzo mu dziękuje, ale chciał bym też dowiedzieć coś od innych. Pierwsza głowa z załącznika była robiona za pomocą tutoriala Boxmodeling cz1-7 (z działu Tutoriale). Reszta była robiona z plane i następnie extrude. Dokładnie w tych głowach chodziło mi o topologię siatki tak jak radził Tomala :) Tak więc zamieszam siateczki, ale dam tylko link, żeby ten post nie był za długi. 1.http://wupek.pl/images/jrcjp8cj11e46fuvzmpn.jpg (lewy górny narożnik w miniaturce) 2.http://wupek.pl/images/2dazecx00lpc9kd5395g.jpg (góra środek nie robiłem ust bo nie widziałem w tym sensu) 3.http://wupek.pl/images/db1j6nkzy6j4llat5cb.jpg (prawy górny narożnik) 4.http://wupek.pl/images/9krl66rjcu64eqicg7f0.jpg (lewy dolny narożnik) 5.http://wupek.pl/images/nc20g4jtbp0bxgzuvxg.jpg (... ta głowa wygląda tragiczne :) 6.http://wupek.pl/images/t49vn8lg0zp9azc1e02.jpg (...) Oczywiście nie które całkiem mi nie wyszły xD Nie umiem robić ust, ucha, nosa i wiele innych. Zająłem się w tych głowach samą topologią siatki. Proszę o pomoc co jest źle w siatka i czy są jakieś pozytywne poprawy oraz czy są złe.
adam_m Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 Tomala to świetny pedagog, mozna się od niego wiele nauczyć. Widzę, ze walczysz z główkami a postępu jak nie ma tak nie ma. Moze spróbuj zrobić jedną a dobrze. Znajdź w internecie tutorial z pokazaną topologią siatki (np. Angelina Jolie) i krok po kroku , vertex po vertexie ustawiaj siatkę. Innej możliwości tutaj nie widzę. Ogladaj siatki innych, a zrozumiesz swoje błędy. Powodzenia.
indian Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 jak to mówił przedmówca, trening czyni cuda
marcin wuu Napisano 22 Listopad 2008 Napisano 22 Listopad 2008 Zamiast bez sensu małpować czyjeś siatki postaraj się zrozumieć topologię standardową (mniej więcej standardową, oczywiście jakichś tam wykutych w kamieniu stałych nie ma w 3d). Postaraj się zakumać dlaczego loopy lecą wzdłuż najważniejszych elementów twarzy i jak się powinny układać. skopiowanie cudzej siatki nauczy cię tylko jak się kopiuje cudze siatki... Poza tym chociaż piszesz żeby komentować tylko siatki (które są oczywiście makabryczne) to przede wszystkim leżą u ciebie proporcje - Uwierz mi, ludzie tak nie wyglądają. Nawet po strasznych wypadkach i nieznanych medycynie chorobach.
khatake Napisano 22 Listopad 2008 Napisano 22 Listopad 2008 mam dziwne wrazenie ze nie uzywales zadnych refek....a bez tego na poczatku nie stworzysz nic co by przypomnialo czlowieka
Vega Napisano 22 Listopad 2008 Autor Napisano 22 Listopad 2008 @Adam_m: ustawiam vertex po vertexie :) ale jak mi to nie wychodzi. Spróbuje zrobić tak jak mówisz głowę 1 i porządną. Dzięki @marcin wuu: ja nie kopiuje czyiś siatek. Widziałem siatki Tomali i innych tutaj na forum oraz z innych stron. Co do proporcji to wiem :) @khatake: Referki miałem tylko, że zamiast zdjęcia człowieka używałem rysunków, a rysunki nie zawsze są dokładne. Dzięki za komentarze i pomoc.
Levus Napisano 22 Listopad 2008 Napisano 22 Listopad 2008 (edytowane) Wymodeluj to dokładnie, polygon po polygonie. Jak masz trochę kaski to zainteresuj się tutorialami od gnomonów: -Secrets of organic modeling with Taron -Character modeling for production -Digital sculpting human anatomy Dostępne na http://www.thegnomonworkshop.com pozdrawiam! Edytowane 22 Listopad 2008 przez Levus 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się