Napisano 26 Listopad 200816 l witam , staram sie ogarnac passy w maya ( 2009 ) problem ukazany na obrazku ponizej. Próbowalem na różne mody ustawiac cienie, renderowalem shadow pass i rawshadow , te same problemy co bym nie zrobił :) Będe wdzieczny za pomoc jak ten problem usunać.
Napisano 26 Listopad 200816 l Moze sprobuj sie zainteresowac Ambient Occlusion. Daje niesamowicie realistyczne cienie. http://www.game-artist.net/forums/spotlight-articles/1317-tutorial-ambient-occlusion-maya-alchemist101.html http://4sidedpolygon.com/blog/2008/04/24/maya-ambient-ocllusion-with-mental-ray-tutorial/
Napisano 26 Listopad 200816 l Autor Ajgor - nie , rozkminiam takie cienie a AO sobie umiem wyrenderowac na osobnym passie wiec nie ma problemu. wymyśliłem ze mozna by wylonczyc wszystkim obiektom oprócz plana primary visibility i wtedy problem nie wystepuje ale to rozwiazanie raczej kiepskie , szukam innego :/
Napisano 26 Listopad 200816 l Zamieszczony obrazek pochodzi z afx po złożeniu wszystkiego w całość? Jeśli tak, to w jaki sposób składasz warstwy? Na początku myślałem, że to shadow bias, ale to najwyraźniej problemy z alfą/trybem mieszania. Mnożysz diffuse przez warstwę cieni? Jaka tam jest alfa? Czy beauty pass wygląda dobrze?
Napisano 28 Listopad 200816 l A dlaczego wylaczenie primary visibility to zly pomysl? Przeciez interesuja Cie tylko cienie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto