wizz Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 witam , staram sie ogarnac passy w maya ( 2009 ) problem ukazany na obrazku ponizej. Próbowalem na różne mody ustawiac cienie, renderowalem shadow pass i rawshadow , te same problemy co bym nie zrobił :) Będe wdzieczny za pomoc jak ten problem usunać.
Ajgor Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Moze sprobuj sie zainteresowac Ambient Occlusion. Daje niesamowicie realistyczne cienie. http://www.game-artist.net/forums/spotlight-articles/1317-tutorial-ambient-occlusion-maya-alchemist101.html http://4sidedpolygon.com/blog/2008/04/24/maya-ambient-ocllusion-with-mental-ray-tutorial/
wizz Napisano 26 Listopad 2008 Autor Napisano 26 Listopad 2008 Ajgor - nie , rozkminiam takie cienie a AO sobie umiem wyrenderowac na osobnym passie wiec nie ma problemu. wymyśliłem ze mozna by wylonczyc wszystkim obiektom oprócz plana primary visibility i wtedy problem nie wystepuje ale to rozwiazanie raczej kiepskie , szukam innego :/
SYmek Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Zamieszczony obrazek pochodzi z afx po złożeniu wszystkiego w całość? Jeśli tak, to w jaki sposób składasz warstwy? Na początku myślałem, że to shadow bias, ale to najwyraźniej problemy z alfą/trybem mieszania. Mnożysz diffuse przez warstwę cieni? Jaka tam jest alfa? Czy beauty pass wygląda dobrze?
Luki Luki Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 A dlaczego wylaczenie primary visibility to zly pomysl? Przeciez interesuja Cie tylko cienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się