Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam wszystkich!

efekt tygodniowej pracy. zaznaczam, że jest to moja pierwsza wizualizacja wnętrza. w maxie robię od bardzo niedawna, dużo czytałem, uczyłem się z tutoriali, artykułów, TEGO forum i innych tam. ;p rzuciłem się od razu na głęboką wodę i starałem się machać wszystkim, aby nie utonąć. :D

 

geometria pomieszczenia jest realna, ponieważ jest to pokój gościnny moich rodziców, także wszystkie listwy, faktura podłogi, okno, parapet, karnisz, kanapa i pianino są takie, jak są. :D reszta została dokomponowana.

 

 

wszystkie obiekty, poza florą (wybaczcie, ale nie chciało mi się już robić kwiatków ;p) zrobiłem sam, jak również mapy. meble istnieją naprawdę, stworzone na podstawie zdjęć z różnych stron netowych, w tym ikea, vox i tepe :}

 

oczekuję słów krytyki. od razu powiem, co MI się nie podoba to zbyt mało światła, proporcje - pianino jest za małe. również firanka - hmm, chciałem, żeby przepuszczała nieco światła, ale nie udało mi się ustawić dobrze transculency. ;] rzeczy nie poprawiałem, bo czas renderingu mnie zabił (12 godzin - o zgrozo!).

 

 

robiłem to w 3ds max 9+Vray 1.5.

 

final1eb7.jpg

 

final2hq9.jpg

 

 

Edytowane przez szulecki
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej.

to może zacznę.

 

Kanapa - taką saturację mają tylko w katalogach. Radzę zjechać z nasycenia, dodać fallof.

 

Karnisz -> chyba trochę za duże te końcówki.

 

Zaslona -> Faudy powinny iść prosto w dół. Jeśli chcesz jakieś nierówności itp to raczej na głębszym poziomie, bump itp.

 

Widok za oknem -> wskazuje na to że dom się wali. Poczytaj o liniach zbiegu jak one się maja do horyzonu.

 

Mapowanie drewnianych elementów-> W rzeczywistości zazwyczaj słoje biegną wzdłóż elementów, tak więc mapuj tak jak powinno być.

 

Podłoga -> Textura jest rozciągnięta. Przydał by się również jakiś reflect, kontrolowany gloss i bump.

 

Ściany -> normalnie ściany mają strukturę, czasami mało widoczną ale jednak zawsze coś tam mają.

 

Rośliny -> bardzo plastikowe. Dodałbyś jakąś texturę liści, kolor bardziej do Yellow niż do Blue. bump i refraction też byłby miły.

 

Światło -> skąd pada to tajemnicze światło? Powinieneś raczej symulować dzienne światło i może doświetlić go istniejącymi lampami.

 

Wyposażenie -> namotane ale luz. Brakuje lamp itp

 

Pozdrawiam.

PS. najlepszym sposobem jest obserwacja świata rzeczywistego, analizowanie materiałów, myślenie o tym jak by to zrobic w maxie.

Napisano

Lis: dzięki poczytam o tym wszystkim i zrobię progress w następnej wizce (do której się przymierzam).

 

kanapa właściwie ma fallof - może nie dość mocny.

podłoga - lepiej by było to fakt - tylko na podstawie obserwacji faktycznej podłogi w tym pokoju, stwierdziłem, że reflectów nie ma ;p

z zasłoną się męczyłem okropnie - wreszcie wygrał cloth - ze skutkiem jaki widać.

drewno - faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to.

tajemnicze światło wskazuje na to, że tam jest drugi pokoj i okno w nim (przynamniej miało wskazywać)

 

indian: nie. nie da się. :}

Napisano

Rzuciles sie na gleboka woda...i dotego jeszcze wnetrza sa dosc trudne...czekam na cos nowego, alb upa tego, nic nie bede sie rozpisywal bo LIS wyczerpa watek...;]

a czas rendera to albo przegieles z ustawieniami, a napewno jakis blad w materialach jest, bo taki obrazek to powinni w 10 min strzelic...;]

powodzenia

Napisano

Niezły karnisz. Można by nim nieźle lunąć włamywacza. Pianino trochę składankę starej szafy z trumną przypomina.

Powodzenia w dalszej pracy. Na pewno będzie lepsza od tej jak tylko będzie słuchał rad Lisa i pozostałych pro na tym forum.

Napisano

zaskoczyłeś mnie, spodziewałem się czegoś gorszego po pierwszym razie :) widać że sięprzyłożełyś do tematu

 

podobają mi się materiały donic i tych czarnych mebelków, no i ta waza/misa na stoliku, fajna :)

 

no ale to niestety tyle co mogę pochwalić,

 

szyba w oknie ma jakieś dziwne rozjaśnienia, może to jakieś dziwne odbicie ale i tak coś nie tegez. Ujęcia trochę marne, a przynajmniej drugie na pewno. Pobaw się FOVem. Ogólnie wystrój wnętrza trochę... namieszany, ale to tylko Imho, co kto lubi :) oparcie pod ręke kanapy coś ci się na krawędzi zryło.

 

Resztę już wyczerpali moi przedmówcy.

pozdr.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności