szulecki Napisano 29 Listopad 2008 Napisano 29 Listopad 2008 (edytowane) witam wszystkich! efekt tygodniowej pracy. zaznaczam, że jest to moja pierwsza wizualizacja wnętrza. w maxie robię od bardzo niedawna, dużo czytałem, uczyłem się z tutoriali, artykułów, TEGO forum i innych tam. ;p rzuciłem się od razu na głęboką wodę i starałem się machać wszystkim, aby nie utonąć. :D geometria pomieszczenia jest realna, ponieważ jest to pokój gościnny moich rodziców, także wszystkie listwy, faktura podłogi, okno, parapet, karnisz, kanapa i pianino są takie, jak są. :D reszta została dokomponowana. wszystkie obiekty, poza florą (wybaczcie, ale nie chciało mi się już robić kwiatków ;p) zrobiłem sam, jak również mapy. meble istnieją naprawdę, stworzone na podstawie zdjęć z różnych stron netowych, w tym ikea, vox i tepe :} oczekuję słów krytyki. od razu powiem, co MI się nie podoba to zbyt mało światła, proporcje - pianino jest za małe. również firanka - hmm, chciałem, żeby przepuszczała nieco światła, ale nie udało mi się ustawić dobrze transculency. ;] rzeczy nie poprawiałem, bo czas renderingu mnie zabił (12 godzin - o zgrozo!). robiłem to w 3ds max 9+Vray 1.5. Edytowane 30 Listopad 2008 przez szulecki
Lis Napisano 29 Listopad 2008 Napisano 29 Listopad 2008 Hej. to może zacznę. Kanapa - taką saturację mają tylko w katalogach. Radzę zjechać z nasycenia, dodać fallof. Karnisz -> chyba trochę za duże te końcówki. Zaslona -> Faudy powinny iść prosto w dół. Jeśli chcesz jakieś nierówności itp to raczej na głębszym poziomie, bump itp. Widok za oknem -> wskazuje na to że dom się wali. Poczytaj o liniach zbiegu jak one się maja do horyzonu. Mapowanie drewnianych elementów-> W rzeczywistości zazwyczaj słoje biegną wzdłóż elementów, tak więc mapuj tak jak powinno być. Podłoga -> Textura jest rozciągnięta. Przydał by się również jakiś reflect, kontrolowany gloss i bump. Ściany -> normalnie ściany mają strukturę, czasami mało widoczną ale jednak zawsze coś tam mają. Rośliny -> bardzo plastikowe. Dodałbyś jakąś texturę liści, kolor bardziej do Yellow niż do Blue. bump i refraction też byłby miły. Światło -> skąd pada to tajemnicze światło? Powinieneś raczej symulować dzienne światło i może doświetlić go istniejącymi lampami. Wyposażenie -> namotane ale luz. Brakuje lamp itp Pozdrawiam. PS. najlepszym sposobem jest obserwacja świata rzeczywistego, analizowanie materiałów, myślenie o tym jak by to zrobic w maxie.
szulecki Napisano 29 Listopad 2008 Autor Napisano 29 Listopad 2008 Lis: dzięki poczytam o tym wszystkim i zrobię progress w następnej wizce (do której się przymierzam). kanapa właściwie ma fallof - może nie dość mocny. podłoga - lepiej by było to fakt - tylko na podstawie obserwacji faktycznej podłogi w tym pokoju, stwierdziłem, że reflectów nie ma ;p z zasłoną się męczyłem okropnie - wreszcie wygrał cloth - ze skutkiem jaki widać. drewno - faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to. tajemnicze światło wskazuje na to, że tam jest drugi pokoj i okno w nim (przynamniej miało wskazywać) indian: nie. nie da się. :}
vinc Napisano 4 Grudzień 2008 Napisano 4 Grudzień 2008 Rzuciles sie na gleboka woda...i dotego jeszcze wnetrza sa dosc trudne...czekam na cos nowego, alb upa tego, nic nie bede sie rozpisywal bo LIS wyczerpa watek...;] a czas rendera to albo przegieles z ustawieniami, a napewno jakis blad w materialach jest, bo taki obrazek to powinni w 10 min strzelic...;] powodzenia
Tores Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Niezły karnisz. Można by nim nieźle lunąć włamywacza. Pianino trochę składankę starej szafy z trumną przypomina. Powodzenia w dalszej pracy. Na pewno będzie lepsza od tej jak tylko będzie słuchał rad Lisa i pozostałych pro na tym forum.
szulecki Napisano 5 Grudzień 2008 Autor Napisano 5 Grudzień 2008 vinc: z renderem to już sam nie wiem. niby robiłem wszystko według ustawień z http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm, plus kilku innych pr0 stron, czy tutoriali. myślę, że może to być wina sprzętu: AMD Sempron 2800+ 2GHz, 1 GB RAM i Radeon 9600PRO 128MB. :/ Tores: progress musi być, bo wszystko chłonę, jak g(ł)ąbka. ;}
Ufol Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 zaskoczyłeś mnie, spodziewałem się czegoś gorszego po pierwszym razie :) widać że sięprzyłożełyś do tematu podobają mi się materiały donic i tych czarnych mebelków, no i ta waza/misa na stoliku, fajna :) no ale to niestety tyle co mogę pochwalić, szyba w oknie ma jakieś dziwne rozjaśnienia, może to jakieś dziwne odbicie ale i tak coś nie tegez. Ujęcia trochę marne, a przynajmniej drugie na pewno. Pobaw się FOVem. Ogólnie wystrój wnętrza trochę... namieszany, ale to tylko Imho, co kto lubi :) oparcie pod ręke kanapy coś ci się na krawędzi zryło. Resztę już wyczerpali moi przedmówcy. pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi