Skocz do zawartości

[wiz] pierwszy raz :)


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

efekt tygodniowej pracy. zaznaczam, że jest to moja pierwsza wizualizacja wnętrza. w maxie robię od bardzo niedawna, dużo czytałem, uczyłem się z tutoriali, artykułów, TEGO forum i innych tam. ;p rzuciłem się od razu na głęboką wodę i starałem się machać wszystkim, aby nie utonąć. :D

 

geometria pomieszczenia jest realna, ponieważ jest to pokój gościnny moich rodziców, także wszystkie listwy, faktura podłogi, okno, parapet, karnisz, kanapa i pianino są takie, jak są. :D reszta została dokomponowana.

 

 

wszystkie obiekty, poza florą (wybaczcie, ale nie chciało mi się już robić kwiatków ;p) zrobiłem sam, jak również mapy. meble istnieją naprawdę, stworzone na podstawie zdjęć z różnych stron netowych, w tym ikea, vox i tepe :}

 

oczekuję słów krytyki. od razu powiem, co MI się nie podoba to zbyt mało światła, proporcje - pianino jest za małe. również firanka - hmm, chciałem, żeby przepuszczała nieco światła, ale nie udało mi się ustawić dobrze transculency. ;] rzeczy nie poprawiałem, bo czas renderingu mnie zabił (12 godzin - o zgrozo!).

 

 

robiłem to w 3ds max 9+Vray 1.5.

 

final1eb7.jpg

 

final2hq9.jpg

 

 

Edytowane przez szulecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej.

to może zacznę.

 

Kanapa - taką saturację mają tylko w katalogach. Radzę zjechać z nasycenia, dodać fallof.

 

Karnisz -> chyba trochę za duże te końcówki.

 

Zaslona -> Faudy powinny iść prosto w dół. Jeśli chcesz jakieś nierówności itp to raczej na głębszym poziomie, bump itp.

 

Widok za oknem -> wskazuje na to że dom się wali. Poczytaj o liniach zbiegu jak one się maja do horyzonu.

 

Mapowanie drewnianych elementów-> W rzeczywistości zazwyczaj słoje biegną wzdłóż elementów, tak więc mapuj tak jak powinno być.

 

Podłoga -> Textura jest rozciągnięta. Przydał by się również jakiś reflect, kontrolowany gloss i bump.

 

Ściany -> normalnie ściany mają strukturę, czasami mało widoczną ale jednak zawsze coś tam mają.

 

Rośliny -> bardzo plastikowe. Dodałbyś jakąś texturę liści, kolor bardziej do Yellow niż do Blue. bump i refraction też byłby miły.

 

Światło -> skąd pada to tajemnicze światło? Powinieneś raczej symulować dzienne światło i może doświetlić go istniejącymi lampami.

 

Wyposażenie -> namotane ale luz. Brakuje lamp itp

 

Pozdrawiam.

PS. najlepszym sposobem jest obserwacja świata rzeczywistego, analizowanie materiałów, myślenie o tym jak by to zrobic w maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lis: dzięki poczytam o tym wszystkim i zrobię progress w następnej wizce (do której się przymierzam).

 

kanapa właściwie ma fallof - może nie dość mocny.

podłoga - lepiej by było to fakt - tylko na podstawie obserwacji faktycznej podłogi w tym pokoju, stwierdziłem, że reflectów nie ma ;p

z zasłoną się męczyłem okropnie - wreszcie wygrał cloth - ze skutkiem jaki widać.

drewno - faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to.

tajemnicze światło wskazuje na to, że tam jest drugi pokoj i okno w nim (przynamniej miało wskazywać)

 

indian: nie. nie da się. :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuciles sie na gleboka woda...i dotego jeszcze wnetrza sa dosc trudne...czekam na cos nowego, alb upa tego, nic nie bede sie rozpisywal bo LIS wyczerpa watek...;]

a czas rendera to albo przegieles z ustawieniami, a napewno jakis blad w materialach jest, bo taki obrazek to powinni w 10 min strzelic...;]

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły karnisz. Można by nim nieźle lunąć włamywacza. Pianino trochę składankę starej szafy z trumną przypomina.

Powodzenia w dalszej pracy. Na pewno będzie lepsza od tej jak tylko będzie słuchał rad Lisa i pozostałych pro na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vinc: z renderem to już sam nie wiem. niby robiłem wszystko według ustawień z http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm, plus kilku innych pr0 stron, czy tutoriali. myślę, że może to być wina sprzętu: AMD Sempron 2800+ 2GHz, 1 GB RAM i Radeon 9600PRO 128MB. :/

 

Tores: progress musi być, bo wszystko chłonę, jak g(ł)ąbka. ;}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskoczyłeś mnie, spodziewałem się czegoś gorszego po pierwszym razie :) widać że sięprzyłożełyś do tematu

 

podobają mi się materiały donic i tych czarnych mebelków, no i ta waza/misa na stoliku, fajna :)

 

no ale to niestety tyle co mogę pochwalić,

 

szyba w oknie ma jakieś dziwne rozjaśnienia, może to jakieś dziwne odbicie ale i tak coś nie tegez. Ujęcia trochę marne, a przynajmniej drugie na pewno. Pobaw się FOVem. Ogólnie wystrój wnętrza trochę... namieszany, ale to tylko Imho, co kto lubi :) oparcie pod ręke kanapy coś ci się na krawędzi zryło.

 

Resztę już wyczerpali moi przedmówcy.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności