driver Napisano 1 Grudzień 2008 Share Napisano 1 Grudzień 2008 Mam problem, pisze proste gierki pod opengl'a ale zawsze tworzylem grafike wlasnie w openie, teraz chcialbym przekonwertowac obiekt stworzony w 3d maxie do kodu opengl. Jak to zrobic, czy ktos mnie uratuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 1 Grudzień 2008 Share Napisano 1 Grudzień 2008 Jak myślisz że wyświetlanie wierzchołków po kolei z poziomu kodu ręcznie to jest metoda to się grubo mylisz. Jeżeli chcesz wyświetlić proste statyczne modele to najlepiej w fomacie .obj Jeżeli masz porządną informatyke w szkole to powinieneś spokojnie to ogarnąć. Najlepsza strona jaką znam z tutkami dla programistów to : http://nehe.gamedev.net Mam nadzieję że pomogłem=) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 1 Grudzień 2008 Share Napisano 1 Grudzień 2008 jest taka gazetka Warp online... nie jestem pewny ale z tego co pamiętam to tam była wzmianka o trybie OpenGl i konwertowaniu modeli... sprawdź na stronie... warp.nazwa.pl w dziale download Warp Digital 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 1 Grudzień 2008 Share Napisano 1 Grudzień 2008 Czytałem WARPA jeszcze niedawno i nie sądze by była specjalnie przydatna. Skoro jesteś programistą na pewno porafisz wczytywać pliki tekstowe. Zrób tak: Otwórz sobie dowolny obj w notatniku - tak dla orientacji jak wczytywać dane a http://local.wasp.uwa.edu.au/~pbourke/dataformats/obj/ w tym linku masz wyjaśnienie mniej więcej co wczytujesz.Jak wyświetlać to pewnie będziesz wiedział. Jeżeli chcesz wczytywać materiały To zapoznaj się też ze specyfikacją .mtl (biblioteką materiałów). Nie ma co szukać prostszego formatu bo go chyba nie ma=) Jeżeli nie chcesz wczytywać takich plików to w DIRECTX masz gotowe procedury dla plików .x Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem ci sprawę=) Powodzenia w kodzeniu=) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
driver Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2008 chyba zdecyduje sie na Directx, ale jak zapisac pliki z 3d maxa do .x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 panda exporter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziper Napisano 11 Grudzień 2008 Share Napisano 11 Grudzień 2008 Szybciej bedzie jak napiszesz sobie skrypt exportujacy vertexy, indexy trisow i materialy do pliku we wlasnym formacie, jakby co to sluze pomoca(priv) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się