Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

chciałem wyrenderować model domku jednorodzinnego, utworzonego przez znajomego w innym programie [ coś typu ArchiCad tylko że do konstrukcji drewnianych ] który ma możliwość exportu pliku jako .dxf i po otwarciu go w cadzie lub w maxie niektore bryły są solidami a większość jedynie liniami, jak to zrobić żeby wszystkie elementy były solidami?? Może zmienic cos w ustawieniach importu, moze jakis modifikator ??

 

Czekam na pomoc i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Porównaj exporty tamtego softu z importami maxa i popróbuj. Moim zdanie będzie lepiej jak zapiszesz w .dwg , a może jest .igs lub .stl . Jeli jest to soft autodesku to powinien być export do .3ds.

Napisano
  • Autor

Dalej nie rozwiązałem tego problemu, przesyłam parę screenów[ustawienia importu, widok smooth + highlights i render] może ktoś pomoże... Wygląda na to że są same płaszczyzny i niektóre solidy, troche lini. Chce same solidy :)

Napisano

Spróbuj zmienić to Entity. Nie pamiętam na co bo nie mam tu softu żadnego.

Napisano
  • Autor

Na pewno nie chodzi tylko o to czy się ustawi Entity czy Layer...

Może trzeba najpierw otworzyć w AutoCadzie i tam coś zrobić ?

Na prawdę nie mam pojęcia!!! Zapisywałem też jako .dwg ,ale pierwotnie

został ten plik wyexportowany jako 3d .dxf innej możliwości exportu

z tamtego programu nie ma...

Napisano

Przecież dxf możesz sobie w maxie otworzyć...

 

Zauploaduj tą scenke jak możesz to zobacze w wolny wieczór.

Napisano
  • Autor

Tak, zgadza się mogę otworzyć w maxie i tak robie, a efekt jest taki jak na jpg'ach ktore wcześniej załączyłem. Tak sobie jedynie kombinuję że być może w autocadzie coś trzeba przestawić aby było ok... no nic, czekam na pomoc.

Napisano

IMHO to częsty niegdyś problem z normalnymi na pierwszy rzut oka

EDIT: jak chcesz to sprawdź to próbując odwrócić normalne- jeśli pomoże bądź się zmieni na przynajmniej częściowo tak jak powinno to to. Kiedyś trzeba było każdą niewłaściwie zaimportowalną normalną odwracać " ręcznie"

Edytowane przez Tomek Kosiorek

Napisano
  • Autor

Dzięki, kurczę do końca nie rozumiem co mam zrobić, jak mógłbyś bardziej dosadnie mi to przedstawic ? :-) to proszę.

Napisano

nałuż modyfikator "normal". Jeśli zmieni się np. na "odwrotność tego co miałeś to znaczy, że będziesz musiał (jeśli nie ma innej opcji) ręcznie klikakać scianki odwrócone niewłaściwie czyli " niewidzialną" stroną i odwracać je tak aby było ok. Gdzieś jest lecz w "przedsylwestrowym nastroju" nie powiem Ci gdzie "flip normal mode" którym możesz to zrobić pojedynczo dla każdej ścianki. (E. Poly?)

Tomek

Szczęśliwego!;)

Napisano
  • Autor

Próbowałem to zrobić modyfikatorem Normal dając opcje flip normals i w sumie lekko plik się "czyści" [ znikają niektóre linie ] ale żadna ścianka nie staje się solidem....

Edytowane przez jahred6

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności