Napisano 30 Grudzień 200816 l Czesc Wam.Tym razem zakladam watek nie po to aby cos skonczyc,ale aby sie czegos nauczyc,mam na mysli organike.Na pierwszy strzal dlon,ktora modeluje jakis czas po 'pare' minut dziennie.Dopiero zaczynam z rzeczami zywymi wiec czekam na wyrozumiala krytyke :). Pozdrawiam. Poczatki,za jasne,paznokcie za krotkie,nie zaokraglone i jeszcze pare bledow,(nadgarstka nie ruszalem)ale prosze : Ps;jutro up wew.czesci dloni. Edytowane 6 Styczeń 200916 l przez Skateforlife
Napisano 31 Grudzień 200816 l za równe boki palców, wogóle prawie stawów nie widać. jakiś dziwny kształt końcówek palców, a same palce jednakowej grubości na całej długości, kciuk jak spod żelazka. Trochę za gruba (chodzi mi o oś Z). Na mój gust to dobrze wyglądają tylko knykcie (te stawy gdzie się palce łączą z dłonią). ale nie przejmuj się moim durnym komentażem, zaraz przyjdzie ktoś znający się na organice i powie ci co z tym zrobić... chyba.
Napisano 31 Grudzień 200816 l Ufol dobrze mowisz, generalnie to nawet dla laika widac ze prawie wszystko do poprawy:) EDIT: ale wielki plus dla cibie ze sie chcesz uczyc
Napisano 1 Styczeń 200916 l Autor Czesc.Wracam po hucznej zabawie,dlatego tak pozno,ale do rzeczy,na dzis mini updejt wew.czesci dloni,lepiej cos niz wcale,poprawilem pare bledow.Do zrobienia jeszcze duzo,ale jakos idzie.Prosze o jakies rady i uwagi.Mam zamiar 'postudiowac' anatomie dloni,ale odziwo na google nie znalazlem ciekawych materialow(prosze o pomoc).Pozdrawiam,niedlugo up (mam nadzieje ) :)) Prosze : Edytowane 1 Styczeń 200916 l przez Skateforlife
Napisano 1 Styczeń 200916 l Moim zdaniem jak na poczatki nie jest zle a co do rad to chyba tylko to by przegladac rozne zdjecia referencyjne i samemu dochodzic co poprawic gdzie jest zle wtedy w przyszlosci bedzie lepiej. Za pierwszym razem nigdy nie wychodzi idealnie zrobisz tak jeszcze z 10 takich dloni od zera i bedzie o wiele lepiej. Widzialem ludzi ktorzy na starcie dawali taki oldschool wiec w tym przypadku nie jest zle a to finish nie jest wiec nie ma co narzekac.
Napisano 1 Styczeń 200916 l Pokaż siatkę, bez niej niewiele można powiedzieć - tak jak Temporal wspomniał refki i anatomia. Na górze między kostkami masz gwiazdki (chyba?) co właściwie nie jest złym miejscem na łączenie geometrii - ale bez siatki można jedynie gdybać.
Napisano 1 Styczeń 200916 l Przede wszystkim pomylka jest kopiowanie palcow. W naturze kazdy jest praktycznie inny. Roznorodnosc zabija te komputerowa sztucznosc. Musisz poznac budowe anatomiczna, zasade dzialania, co sprawia, ze reka wyglada tak, jak wyglada. Wtedy nie bedziesz musial zgadywac i od razu bedziesz mogl stwierdzic, ze cos jest nie tak;) Wez sobie jakies zdjecie dloni zrobione z gory, od spodu, zobacz, gdzie sie zginaja palce, gdzie marszczy sie skora, gdzie sa kostki, itp. Tam, gdzie sa ksztalty, najpewniej trzeba poprowadzic krawedz;) Swego czasu robilem to tak jak w zalaczniku 1. Dorzucam tez owczesny wynik mojej pracy. Troche przegieta siatka, bo chcialem, zeby bylo dosc szczegolowo, ale moze sie przyda, zebys mogl zobaczyc, jak mozna to zrobic w praktyce. Pozdrawiam:) edit: lapki sa dokladnie z 11 listopada 2004, wiec prosze sie nie czepiac ;)
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor Wrzucam kolejny mini updejt,tym razem poprawilem proporcje,siatke,palce(choc nie do konca),ksztal i wiele bugow,czemgo pewnie nie widac.I dzieki wielkie za rady i krytyke :) .Ok zostawiam do oceny:
Napisano 2 Styczeń 200916 l Raz jeszcze - pokaż siatkę :P Bo po raz kolejny można powiedzieć w sumie większość tego co wcześniej. Cienie/światło tylko zakłóca odbiór - bo nie widać wszystkiego, a ujęcia które pokazałeś dają wrażenie przejechania żelazkiem po palcach :P Wydaje mi się, że jest za dużo poly.. mogę się mylić, więc po raz trzeci - pokaż siatkę :P Pamiętaj - im mniej, tym lepiej - tym bardziej w organice, gdzie zazwyczaj dochodzi rig i animacja. Większość rzeczy robi się za pomocą bump i displacement. Popatrz na prace Tarona - np. http://www.taron.de/Zombie.htm - co jest to bardzo 'ciężki model' bo ma 2x tyle poly co większość jego prac.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor Prosze siatke(wczesniej nie widzialem prosb heh) Mysle ze nie ma wiele poly,choc jeszcze na tym sie nie znam. Ps.Pozdrawiam Was :P
Napisano 2 Styczeń 200916 l Tak, poly jest w sam raz - moja wina :P ale co program to inaczej wygląda w smooth-tuwstawnazwę, dlatego prosiłem o siatkę. No właśnie, siatka - po pierwsze to trójkąty - wystrzegaj się ich jak ognia - czasami można z lenistwa pozwolić sobie na kilka - ale to w miejscach 'niewidocznych' - chociaż ja osobiście staram się z trójkątami walczyć :) Dla przykładu... obecnie w modelu ok. ~6K poly - mam jakieś 8 trójkątów /2=4 - z czego trzy w okolicy ucha, a jeden na spodzie stopy - i pewnie dla świętego spokoju i tak będę starał się ich pozbyć, ale mniejsza o to.... Gwiazdki... gwiazdki, gwiazdki... za dużo - w sensie, za dużo się tam dzieje. Więcej niż 6 linii łączących się w jednym punkcie nie przejdzie - '5tki' zawsze będą, a czasami nawet pomagają w kształtowaniu krzywizny - '6tki' - jeszcze czasami da się przeżyć - ale u Ciebie naliczyłem 9 :P I w sumie to nawet nie wiem czemu to tam masz... przecież jak pozbędziesz się tych wszystkich trójkątów to bez problemu dwie powierzchnie łączysz quadami, bez żadnych poważnych zabiegów. Dalej... zgięcia palców - nie ma za bardzo sensu pchać tam tych poligonów, bo po co? Bump i displacement do tego służy. Na spodzie ręki by się przydało trochę loopy pozmieniać - bo idą przez całą rękę, a nie tam gdzie powinny - ale jak się pozbędziesz trójkątów i uzyskasz anatomiczną spójność to można to sobie darować, bo powinno być przyzwoicie - oczywiście paznokcie do poprawy, jest tam zdecydowanie zbyt płasko. I to w sumie na tyle jak na razie. Pozdrawiam
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor Dzieki g0od,wlasciwie to usunalem wiele trojkatow choc na pozostale jeszcze nie znalazlem sposobu,poprawilem znow te przeklete proporcje i idzie dobrze,co do zgiec,hmm to nie bede sie bawil w to,bo chce zrobic czysty model bez zadnych tekstur,ok wrzucam poprawione palce,vertexy,trojkaty,paznokcie.Czas najwyzszy wziac sie za nadgarstek i kciuka,nastepnie za jakies zylki i zmarszczki skory.Pozdrawiam :) Ps.Dzieki wielkie za rady. :)
Napisano 4 Styczeń 200916 l Autor W zasadzie poprawilem bledy,czeka na mnie kciuk,a nadgarstka nie zrobie do konca,to bedzie ogolny model i niedlugo go skoncze,to taka informacja,a poza tym nie mam juz checi do tej dloni,niedlugo wezme sie za jakas mordke :P. @snajper992 ; dzieki za komplement choc w to nie wierze hah :) Pozdrawiam.
Napisano 6 Styczeń 200916 l Autor Witam.Z uwagi na to ze jakos brakuje mi wciaz czasu(sam sie dziwie)wrzucam mini upka,mysle ze roznice sa choc nie wielkie;poprawione palce(znowu),kciuk,ksztalt i proporcje,ustawienie knykci i lepiej wygladajaca siatka. :),czekam na komentarze,wnioski skargi zazalenia :P ,pozdrawiam !
Napisano 6 Styczeń 200916 l Pewnie mnie ktoś zaraz opieprzy za rozmiar... ale cóż, zapisz na dysku - a potem mogę dać edit jak mocno będą krzyczeć :P Po sobie wiem, że najlepszy rezultat jest gdy samemu się zauważy co jest nie tak - są różne ręce, zgadza się... ale pewne rzeczy się pokrywają. Więc łap paczkę i szukaj błędów :P Mam nadzieję że się przyda, chociaż tego w necie jest multum - turbosquid i google i masz wszystkie referencje jakich możesz sobie życzyć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto