Skateforlife Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 (edytowane) Czesc Wam.Tym razem zakladam watek nie po to aby cos skonczyc,ale aby sie czegos nauczyc,mam na mysli organike.Na pierwszy strzal dlon,ktora modeluje jakis czas po 'pare' minut dziennie.Dopiero zaczynam z rzeczami zywymi wiec czekam na wyrozumiala krytyke :). Pozdrawiam. Poczatki,za jasne,paznokcie za krotkie,nie zaokraglone i jeszcze pare bledow,(nadgarstka nie ruszalem)ale prosze : Ps;jutro up wew.czesci dloni. Edytowane 6 Styczeń 2009 przez Skateforlife
Ufol Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 za równe boki palców, wogóle prawie stawów nie widać. jakiś dziwny kształt końcówek palców, a same palce jednakowej grubości na całej długości, kciuk jak spod żelazka. Trochę za gruba (chodzi mi o oś Z). Na mój gust to dobrze wyglądają tylko knykcie (te stawy gdzie się palce łączą z dłonią). ale nie przejmuj się moim durnym komentażem, zaraz przyjdzie ktoś znający się na organice i powie ci co z tym zrobić... chyba.
keraj37 Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 Ufol dobrze mowisz, generalnie to nawet dla laika widac ze prawie wszystko do poprawy:) EDIT: ale wielki plus dla cibie ze sie chcesz uczyc
Skateforlife Napisano 1 Styczeń 2009 Autor Napisano 1 Styczeń 2009 (edytowane) Czesc.Wracam po hucznej zabawie,dlatego tak pozno,ale do rzeczy,na dzis mini updejt wew.czesci dloni,lepiej cos niz wcale,poprawilem pare bledow.Do zrobienia jeszcze duzo,ale jakos idzie.Prosze o jakies rady i uwagi.Mam zamiar 'postudiowac' anatomie dloni,ale odziwo na google nie znalazlem ciekawych materialow(prosze o pomoc).Pozdrawiam,niedlugo up (mam nadzieje ) :)) Prosze : Edytowane 1 Styczeń 2009 przez Skateforlife
Temporal Napisano 1 Styczeń 2009 Napisano 1 Styczeń 2009 Moim zdaniem jak na poczatki nie jest zle a co do rad to chyba tylko to by przegladac rozne zdjecia referencyjne i samemu dochodzic co poprawic gdzie jest zle wtedy w przyszlosci bedzie lepiej. Za pierwszym razem nigdy nie wychodzi idealnie zrobisz tak jeszcze z 10 takich dloni od zera i bedzie o wiele lepiej. Widzialem ludzi ktorzy na starcie dawali taki oldschool wiec w tym przypadku nie jest zle a to finish nie jest wiec nie ma co narzekac.
g0od Napisano 1 Styczeń 2009 Napisano 1 Styczeń 2009 Pokaż siatkę, bez niej niewiele można powiedzieć - tak jak Temporal wspomniał refki i anatomia. Na górze między kostkami masz gwiazdki (chyba?) co właściwie nie jest złym miejscem na łączenie geometrii - ale bez siatki można jedynie gdybać.
Reanimator Napisano 1 Styczeń 2009 Napisano 1 Styczeń 2009 Przede wszystkim pomylka jest kopiowanie palcow. W naturze kazdy jest praktycznie inny. Roznorodnosc zabija te komputerowa sztucznosc. Musisz poznac budowe anatomiczna, zasade dzialania, co sprawia, ze reka wyglada tak, jak wyglada. Wtedy nie bedziesz musial zgadywac i od razu bedziesz mogl stwierdzic, ze cos jest nie tak;) Wez sobie jakies zdjecie dloni zrobione z gory, od spodu, zobacz, gdzie sie zginaja palce, gdzie marszczy sie skora, gdzie sa kostki, itp. Tam, gdzie sa ksztalty, najpewniej trzeba poprowadzic krawedz;) Swego czasu robilem to tak jak w zalaczniku 1. Dorzucam tez owczesny wynik mojej pracy. Troche przegieta siatka, bo chcialem, zeby bylo dosc szczegolowo, ale moze sie przyda, zebys mogl zobaczyc, jak mozna to zrobic w praktyce. Pozdrawiam:) edit: lapki sa dokladnie z 11 listopada 2004, wiec prosze sie nie czepiac ;)
Skateforlife Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 Wrzucam kolejny mini updejt,tym razem poprawilem proporcje,siatke,palce(choc nie do konca),ksztal i wiele bugow,czemgo pewnie nie widac.I dzieki wielkie za rady i krytyke :) .Ok zostawiam do oceny:
g0od Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Raz jeszcze - pokaż siatkę :P Bo po raz kolejny można powiedzieć w sumie większość tego co wcześniej. Cienie/światło tylko zakłóca odbiór - bo nie widać wszystkiego, a ujęcia które pokazałeś dają wrażenie przejechania żelazkiem po palcach :P Wydaje mi się, że jest za dużo poly.. mogę się mylić, więc po raz trzeci - pokaż siatkę :P Pamiętaj - im mniej, tym lepiej - tym bardziej w organice, gdzie zazwyczaj dochodzi rig i animacja. Większość rzeczy robi się za pomocą bump i displacement. Popatrz na prace Tarona - np. http://www.taron.de/Zombie.htm - co jest to bardzo 'ciężki model' bo ma 2x tyle poly co większość jego prac.
Skateforlife Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 Prosze siatke(wczesniej nie widzialem prosb heh) Mysle ze nie ma wiele poly,choc jeszcze na tym sie nie znam. Ps.Pozdrawiam Was :P
g0od Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Tak, poly jest w sam raz - moja wina :P ale co program to inaczej wygląda w smooth-tuwstawnazwę, dlatego prosiłem o siatkę. No właśnie, siatka - po pierwsze to trójkąty - wystrzegaj się ich jak ognia - czasami można z lenistwa pozwolić sobie na kilka - ale to w miejscach 'niewidocznych' - chociaż ja osobiście staram się z trójkątami walczyć :) Dla przykładu... obecnie w modelu ok. ~6K poly - mam jakieś 8 trójkątów /2=4 - z czego trzy w okolicy ucha, a jeden na spodzie stopy - i pewnie dla świętego spokoju i tak będę starał się ich pozbyć, ale mniejsza o to.... Gwiazdki... gwiazdki, gwiazdki... za dużo - w sensie, za dużo się tam dzieje. Więcej niż 6 linii łączących się w jednym punkcie nie przejdzie - '5tki' zawsze będą, a czasami nawet pomagają w kształtowaniu krzywizny - '6tki' - jeszcze czasami da się przeżyć - ale u Ciebie naliczyłem 9 :P I w sumie to nawet nie wiem czemu to tam masz... przecież jak pozbędziesz się tych wszystkich trójkątów to bez problemu dwie powierzchnie łączysz quadami, bez żadnych poważnych zabiegów. Dalej... zgięcia palców - nie ma za bardzo sensu pchać tam tych poligonów, bo po co? Bump i displacement do tego służy. Na spodzie ręki by się przydało trochę loopy pozmieniać - bo idą przez całą rękę, a nie tam gdzie powinny - ale jak się pozbędziesz trójkątów i uzyskasz anatomiczną spójność to można to sobie darować, bo powinno być przyzwoicie - oczywiście paznokcie do poprawy, jest tam zdecydowanie zbyt płasko. I to w sumie na tyle jak na razie. Pozdrawiam
Skateforlife Napisano 3 Styczeń 2009 Autor Napisano 3 Styczeń 2009 Dzieki g0od,wlasciwie to usunalem wiele trojkatow choc na pozostale jeszcze nie znalazlem sposobu,poprawilem znow te przeklete proporcje i idzie dobrze,co do zgiec,hmm to nie bede sie bawil w to,bo chce zrobic czysty model bez zadnych tekstur,ok wrzucam poprawione palce,vertexy,trojkaty,paznokcie.Czas najwyzszy wziac sie za nadgarstek i kciuka,nastepnie za jakies zylki i zmarszczki skory.Pozdrawiam :) Ps.Dzieki wielkie za rady. :)
snajper992 Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Jak dla mnie to świetna robota. Może za kilka lat sam takie zrobie.
Skateforlife Napisano 4 Styczeń 2009 Autor Napisano 4 Styczeń 2009 W zasadzie poprawilem bledy,czeka na mnie kciuk,a nadgarstka nie zrobie do konca,to bedzie ogolny model i niedlugo go skoncze,to taka informacja,a poza tym nie mam juz checi do tej dloni,niedlugo wezme sie za jakas mordke :P. @snajper992 ; dzieki za komplement choc w to nie wierze hah :) Pozdrawiam.
Skateforlife Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 Witam.Z uwagi na to ze jakos brakuje mi wciaz czasu(sam sie dziwie)wrzucam mini upka,mysle ze roznice sa choc nie wielkie;poprawione palce(znowu),kciuk,ksztalt i proporcje,ustawienie knykci i lepiej wygladajaca siatka. :),czekam na komentarze,wnioski skargi zazalenia :P ,pozdrawiam !
g0od Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 Pewnie mnie ktoś zaraz opieprzy za rozmiar... ale cóż, zapisz na dysku - a potem mogę dać edit jak mocno będą krzyczeć :P Po sobie wiem, że najlepszy rezultat jest gdy samemu się zauważy co jest nie tak - są różne ręce, zgadza się... ale pewne rzeczy się pokrywają. Więc łap paczkę i szukaj błędów :P Mam nadzieję że się przyda, chociaż tego w necie jest multum - turbosquid i google i masz wszystkie referencje jakich możesz sobie życzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się